3152
Sök

Blinkers krångel audi s4 92

1 798 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
mina blinkers fungerar ej när man ska blinka dvs flyttar spaken. Varningsblinkers fungerar inte heller?

Kollat säkringar de va hela allihop. Relä har ja kollat dock bara lyft ur satt i me spak i blinkers läge vet ej vilket relä som är till blinkers?

men när ja larmar av/på blinkar dem?

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 maj 2012
fredde85 skrev:
mina blinkers fungerar ej när man ska blinka dvs flyttar spaken. Varningsblinkers fungerar inte heller?

Kollat säkringar de va hela allihop. Relä har ja kollat dock bara lyft ur satt i me spak i blinkers läge vet ej vilket relä som är till blinkers?

men när ja larmar av/på blinkar dem?

Blinkersreläet sitter bakom kombiinstrumentet. Du måste alltså bort med mätarhuset för att komma åt den.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 798 Inlägg
15 maj 2012
Trådstartare
Har haft bort o kollat köpte även ett annat relä dock ej original men de är stendött tror fan de brann upp direkt också för de rökte om det:

Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 maj 2012
fredde85 skrev:
Har haft bort o kollat köpte även ett annat relä dock ej original men de är stendött tror fan de brann upp direkt också för de rökte om det:

Då ligger felet mest troligt i din blinkersspak alternativt kontaktstycke/kablaget till den.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 798 Inlägg
21 maj 2012
Trådstartare
Har idag prövat me en annan spak från en audi 100 vi hade  hemma men de är fortsatt död blinkers?

sen ser man att de vart någon hemma kopplare där.

>Frågan är om reläet ja köpte brann upp direkt då ja tyckte de rökte när jag satt i de me ännu gamla blinkers spaken i.

där ja köpte de stod de varningsblinkers relä men är precis samma kontakter o de passar kanske de går på samma?

Så va gör man nu el är inte min starka sida iallafall
Senast redigerat av fredde85 (21 maj 2012)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 maj 2012
Kollade du kontaktstycket som kommer in i spaken? Vanligt att det smälter där.

Mvh Tommy

1 798 Inlägg
21 maj 2012
Trådstartare
Menar du själva kontakten man trycker på eller?

Eller menar du kabelhärvan in i spaken?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 maj 2012
Kablarna in till spaken ja.
Men skadar ju inte att kolla även till knappen och ev. testa byta den.

Mvh Tommy

1 798 Inlägg
21 maj 2012
Trådstartare
Ok ja men ja antar att man ser de rätt lätt om de är bränt där?

ja varningsblinkers knappen har ja ej testat byta för den funkar inte heller är de samman kopplade dvs om den ej fungerar funkar inte blinkers heller

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 maj 2012
Törs inte säga hur det är kopplat och om de använder samma relä, skulle dock tro att det är separata.

Är det så att det gått varmt vid spaken så syns det tydligt, men kan ju även vara inne i kabelstrumpan och då är det ju svårare att se.

Men testa byt knapp och kolla kablarna. Hjälper inte det så har du något annat fel, tex om någon försökt koppla glödNing i skärm eller framblinkers.

Mvh Tommy

1 798 Inlägg
21 maj 2012
Trådstartare
Är de så att de är separata relä så kan ja ju ha satt dit fel helt enkelt då de ja köpte hette varningsblinkers relä hitta endast ett bakom instrumentet där satt jag det

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 maj 2012
Den bakom panelen är till blinkers iaf.

Mvh Tommy

1 798 Inlägg
22 maj 2012
Trådstartare
Nu funkar den igen köpte en varningsblinkers knapp på lokala skroten o då hoppa den igång igen

Försöker iaf
12 819 Inlägg

Sök