Söker turbo bil

elsmurfo
18 september 2006 · 412 Inlägg

Hej! Nu är det så att jag går i bilköpar tankar men har absolut ingen fantasi eller kan speciellt mycket om fördelar/nackdelar med vissa bilar märken/modeller.

Det är så att jag söker efter en turbo bil som ska ha backhjulsdrift (självklart roligare att leka dåsmile.

Sen eftersom det är min andra bil får det inte vara allt för dyr bil.
Är sugen kanske en 200hk?

Tänkte lite på en 740 tic (dom har väll kring 180hk?)
eller nissan 200sx.

Är nu på jakt efter mera förslag på turbobilar.

Senast redigerat av elsmurfo (18 september 2006)

Airflowarn
18 september 2006 · 11 Inlägg

opel skulle jag köra då!

elsmurfo
18 september 2006 · 412 Inlägg

opel? vad syftar du på då, calibra?

Inte för att jag kommer på någon opel med bakhjulsdrift? som är någolunda billig att köpa?

Senast redigerat av elsmurfo (18 september 2006)

Lunnajs Mr
18 september 2006 · 267 Inlägg

Airflowarn skrev:
opel skulle jag köra då!

vilken opel tycker du passar in på beskrivningen?

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.
dusty Living in the fastlane
18 september 2006 · 2 616 Inlägg

vilken prisklass handlar det om?

elsmurfo
19 september 2006 · 412 Inlägg

Prisklass kanske vi kan räkna kring en 50.000? Det borde man väll hitta en fin bil med stressfläkt itongue

LocKtar Herr
19 september 2006 · 1 722 Inlägg

Jaru, själv äger man en 200sx s13! är en rejält jävla rolig bil!
jag köpte min för 50k helt original hade gått runt 13000~ med kjolpaket o hela kittet.
är grymt nöjd med bilen. nu på blocket hittar du ju trimmade 200sx för runt 40-50k men dock utan styling, finns säkert med styling ocksåsmile men att utgå från en orignalare är ju att föredra, för annars kan dom ju va rejält buskörda o då har du istället 250 trötta hästar, jämt emot 169 pigga smile så jag tänkte iaf! så nu under vintern blire minst en renovering av motorn och förhoppningsvis lite tuning på det:) kan iaf varmt rekomendera en s13! gl!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
oumi "audiot"
19 september 2006 · 287 Inlägg

Hej

Måste det promt vara en turbobil så går detta förslag bort men en Opel Omega 3000? Dom går riktigt skapligt och har typ 180 häst. En polare har en sån och den går bra. 24ventilarn har väll 200 häst ungefvär (rätta mig om ja har fel) och dom är dessutom ganska skapligt snygga. Fördelen är att dom förmodligen är bra mkt billigare en en ganska fin 200sx och den är enligt mig snyggare och framförallt ovanligare än volvon. smile Då får du massa pengar över att köpa annat skojj till den som fälgar och sånt .

Mvh Johan

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"
mrcelica
19 september 2006 · 1 639 Inlägg

elsmurfo skrev:
Hej! Nu är det så att jag går i bilköpar tankar men har absolut ingen fantasi eller kan speciellt mycket om fördelar/nackdelar med vissa bilar märken/modeller.

Det är så att jag söker efter en turbo bil som ska ha backhjulsdrift (självklart roligare att leka dåsmile.

Sen eftersom det är min andra bil får det inte vara allt för dyr bil.
Är sugen kanske en 200hk?

Tänkte lite på en 740 tic (dom har väll kring 180hk?)
eller nissan 200sx.

Är nu på jakt efter mera förslag på turbobilar.

Nissan 200, eller ännu hellre Celica GT-4 (90-93) som har över 200 häst original...
Glöm Volvo, slöa traktorer i jämförelse... smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
LocKtar Herr
19 september 2006 · 1 722 Inlägg

mrcelica skrev:

elsmurfo skrev:
Hej! Nu är det så att jag går i bilköpar tankar men har absolut ingen fantasi eller kan speciellt mycket om fördelar/nackdelar med vissa bilar märken/modeller.

Det är så att jag söker efter en turbo bil som ska ha backhjulsdrift (självklart roligare att leka dåsmile.

Sen eftersom det är min andra bil får det inte vara allt för dyr bil.
Är sugen kanske en 200hk?

Tänkte lite på en 740 tic (dom har väll kring 180hk?)
eller nissan 200sx.

Är nu på jakt efter mera förslag på turbobilar.

Nissan 200, eller ännu hellre Celica GT-4 (90-93) som har över 200 häst original...
Glöm Volvo, slöa traktorer i jämförelse... smile

wink

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
terazzi
19 september 2006 ·

200a lätt wink håller med LocKtar, ska di köpa 200a så köp en orginalare.. stylad eller så gör ju inget, men se upp för trimmade bilar eftersom dem antagligen är buskörda!!
Finns hur mkt som helst till 200a med,lätta hitta saker till,finns mkt kunskap,inte så dyra i försäkring heller wink sen är dem ju snygga med!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang