Obesiktad tjänstebil med körförbud. Straff?

Denzig
10 maj 2012 · 248 Inlägg

Ja som ämnet. Vad blir det för straff för en förare som kör en bil för ett stor företag som har körförbud. Men kanske är försäkrad? Vi leker med tanken att personen/personerna som brukar denna bil för företaget  i fråga inte vet om detta förbud.

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
10 maj 2012 · 6 170 Inlägg

Då kan vi leka med tanken att man i bästa fall får en lång och stärkande promenad eller i värsta fall får 1500kr i böter...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Denzig
10 maj 2012 · 248 Inlägg

Jasså. Är det  så pass lite.

FLindgren
10 maj 2012 · 5 089 Inlägg

Sålänge den är skattad så kan du bara få 1500 kr i böter och ev. andra fel dom polisen kan hitta. Dom låter dig köra vidare om dom inte anser att bilen är en trafikfara.

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Mickius
10 maj 2012 · 4 670 Inlägg

Det är väl alltid förarens ansvar att kolla upp sådanna saker? Även om det är en tjänstebil men kan ha fel!

Bjacke
10 maj 2012 · 149 Inlägg

har kört budbil i ex antal år. och råkat ut för detta.. det är den som är FORDONSANSVARIG på firman som får böter. jag blev stoppad i en av firmans bilar som hade körförbud. jag fick ingen böter. enbart VDn

#SwedenRing
BMW E39 523i "Swedenring" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang