Ute på cruising med 10tal bilar och körde omkring. Polisen kommer efter oss pch jag svänger vänster på en väg. Polisen blinkar in mig och säger att jag kört mot enkelriktat. Jag nekade till att betala och de sa att jag kommer få betala hursomhelst. Kommer de dra det till tingsrätt eller vad kommer hända?
du skulle stängt av bilen dragit u nyckeln slängt dej i baksätet och setat och flina och fråga om dom kan bevisa vem som körde! ( om dom inte såg dej från början, att du körde )
Kolla min busbilBILEN HÄRLämna en kommentar eller nått
Ute på cruising med 10tal bilar och körde omkring. Polisen kommer efter oss pch jag svänger vänster på en väg. Polisen blinkar in mig och säger att jag kört mot enkelriktat. Jag nekade till att betala och de sa att jag kommer få betala hursomhelst. Kommer de dra det till tingsrätt eller vad kommer hända?
Körde du mot enkelriktat?
Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Spela roll om du är "färsking" eller ej. "De körde me nå taktiker typ" <-- ? Acceptera boten och att du gjort fel, eller tvärneka tills du antingen hamnar i rättegång och kanske, kanske har tur.
1000kr ligger boten på. Skylten som är där är helt felvinklad så man måste komma framifrån för att se den. De jag åkte med sa "kolla snuten följer!!" och jag kollade bak. En bil framför mig körde också vänster fast han kom undan. Och han som ägde bilen sa Sväng vänster. Rent reflexmässigt gjorde jag det och då började det lysa blått.. Nåja. Får ju se hur det går!
Bara för att någon körde före dig exakt likadant menas det ju inte att du inte gjorde något fel. Du hade bara otur att du inte var han som körde före dig.
Bara att acceptera att du körde fel. Och polisen gjorde deras jobb. Vad har man lärt sig?
jo var mer uppmärksam.
Blir själv irriterad när folk kör in på enkelriktat.
Ja men om du helt klart gjorde fel med att köra åt FEL HÅLL I TRAFIKEN så är det väl för fan ingenting att bråka om? DU gjorde fel, acceptera det istället för att skylla på att dina kompisar sa dittan och dattan eller någon annan gjorde det...
Pinsamt att man ska försöka slingra sig undan böter när man gör en sånt grovt fel som att köra åt fel håll!
Kan tillägga att klockan var 3 på natten så inga andra fordon befann sig på väg. Inväntar besked från åklagare. Vill de att jag betalar så betalar jag. Inget snack om saken
Kan tillägga att klockan var 3 på natten så inga andra fordon befann sig på väg. Inväntar besked från åklagare. Vill de att jag betalar så betalar jag. Inget snack om saken
Så du tyckte det var värt att tröska det en omgång hos en åklagare när du blir tagen på bar gärning när du kör mot enkelriktat? Idiot.
Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Men va fan skulle du tycka om att fronta med en bil som kör åt fel håll i en rondell, eller få slänga dig i diket för att du möter en bil på påfarten till motorvägen? Precis samma sak.
Om klockan var tre på natten gäller det andra lagar då eller? Kanske är det fortfarande enkelriktat, eller. Näe, bara stå för det du gjort utan att tjafsa så är säkert saken ur världen sen och livet går vidare.
Ingen jävla idé att munhugga med fula ord. Jag gjorde nu en jävla tabbe och får stå för det. Det fattar jag nu. Dum tråd att lägga upp...
Ok, jag ber om ursäkt för "fula ord", men det verkade behövas ett bitigt svar på ditt inlägg. Börjar man komma med förmildrande ursäkter för beteendet låter det nämligen inte som man står för vad man gjort. Men visst, bra om du förstår varför det var olämpligt att köra mot enkelriktat och att det verkligen inte är en skitsak att göra så, men det framgick inte av inlägget jag högg till på.