tyvärr så blev det inget skruvande i golfen i helgen:/ Farsan hade gjort en avdragare till rattnavet men den passade inte till 100%. Så det blev till att byta kamkedja på quaden, nu när snö och isarna är på väg
Hej hej. Har fått bort rattnavet nu och bytt brytaren:) Bilen startade på första försöket i minus 15 helt otroligt och då har den stått ett tag också! Fick också testa nya avgassystemet, Låter typ som orginal, lite besviken faktiskt. Men efter besiktningen så ska jag ta bort en dämpare och se om det blir bättre:)
Skulle också behöva lite hjälp angående bas och slutstegs köp. Hade tänkt att köpa något billigt nu i mellandagarna, För max 2000kr. då ska bas 10-12" och slutsteg+ kablar ingå. Jag lyssnar mest på techno/party och rock. Vill ha en bas som man känner bastrycket inte något vibrerande i låga hz:)
Har beställt nya gummiupphängningar till avgassystemet idag. så förhoppningsvis så kommer dem i veckan:) Har också lyft ner bilen från pallbockarna och förflyttat den ner till garaget. Så bjuder på lite bilder:)
Var ute och bytte gummiupphängningarna till avgassystemet idag:) Gick fint, dem gamla var inte i fint skick. Men blev ingen bra bild på dem så lägger inte upp någon. Pillade också lite smått med lite plastgrejer som skulle sättas tillbaka.
På söndag så kommer "sidokjolarna monteras tillbaka+ lite annat småpill. Farsan har också beställt en färgspruta så nu fattas bara färg, sen kan skärmarna och dörren lackas
Blir en lite update på vad jag fick gjort i helgen:) Var bara lite småpill. Bytte först gummiupphängningen till avgaset.
Dem gamla var rätt rötna:P
Sen så snyggade jag till stänkskydden fram och "sidokjolarna/tröskelskydd"
Det syns lite dåligt men den övre är mer jämnsvart och mycket blankare nu.
Stänkskydden var rätt skabbiga.
Före:
Efter:
Det var allt. Nu väntar jag på att färgsprutan ska komma hem från usa så vi kan börja lacka skärmarna. Så det dröjer nog någon vecka innan nästa update:)
Blir en liten miniupdate för att ni inte ska tröttna:) Det ända som blev gjort i helgen var att lufta bromsarna ordentligt med farsans hjälp, för när jag luftade dem så tog dem bara lite fram:P tog ingen bild på det, för det finns ju inte så mycket att ta på fick också hem färgsprutan som vi beställde från USA
Sähär ser den ut.
Bjuder på två bilder på bilen också!
borde fixa en kamera så jag kan ta lite snygga bilder:)
Hej på er! Har tyvärr inte gjort så mycket med bilen. Har slipat framskärmarna men mobilen gick sönder så har inga bilder att lägga upp! Nästa som ska hända är att vi ska lacka skärmarna + förardörren. Men färgen saknas. Så förhoppingsvis så beställer farsan det i veckan:) Kommer nog inte bli någon update förens grejerna som ska lackas är lackade. Så ni får hålla ut:) Om ni har några andra tips på vad jag kan göra med bilen så uppskattas de!