Ok. Jag brände mina säkringar direkt... Jag använde dock kontakten som du sågade bort för att få ström, på så vis slipper man klippa några sladdar på bilen.
Bilen gick som en påse nötter För att sedan gå in i MOTORPRESTANDA NEDSATT och motor lampan börja lysa gick riktigt oroligt på tomgång pendla mellan 1000-1100 varv å låt som den inte gick på alla cylindrar..men körde en sväng å så länge man har typ ful gas så gick den rent men ingen ork å i 50khm tackvare motorprestanda nedsatt.. Så ja läste lite om det å majoriteten säger att de är gasspjället..(har inte möjlighet till att kolla felkoder)..så ja slet ner gasspjället å har gjort rent det nu..å ska till volvo i morron och hoppas att dom har en PACKNING hemma annars blir de körigt.. nån som har någon anna tanke va det kan ha hänt bara sådär
Spjallet (sitter vid en dator med icke svenskt keybord) pa dessa motorer ar val ett kannt problem, polarens gick riktigt illa nar hans pajja. Men han var aven tvungen att ha ny mjukvara till sitt spjall iom att han fick byta sitt... hoppas du far ratt pa et! Bra jobbat me xenon ljusena!
Jag har de nya spjället bosch..men de är rengjort nu i alla fall.. Jaha har gjort rent spjället och monterat med ny packning raderade alla koder starta sen bilen.. gick lika risigt ändå..ända som släcktes va "motorlampan".. JAHA tänkte jag.. kollade felkoder igen då fick ja 2 koder CEM-1A59 Kommunikation med AUM-styrenhet CEM-1A59 Kommunikation med AUM-styrenhet. Signal saknas
CEM-1A52 Kommunikation med DDM-styrenhet CEM-1A52 Kommunikation med DDM-styrenhet. Signal saknas
..inget att gå på direkt..bytte LMM "biltemas" för att bara se om de hjälpte tog ur säkringen under huven vänta en kvart..raderade sen dom 2 koderna å startar bilen JIPPI den funkar backar ut ur garaget å låter den stå på tomgång en stund..stänger av bilen å kollar felkoder samma koder fortfarande..startar den igen å då är de samma j-vla fel igen den går som en påse nötter och MOTORPRESTANDA NEDSATT..ja blir tokig..Varför får ja inga andra felkoder som e relevanta med problemet för nått problem e det..å varför gick den bra i 2-3min ? vill inte lämna den till volvo men de känns som ändhållplats för bilen just nu..
min syster fick liknande problem med sin volvo v70 glt (gamla modellen) och det slutade med ett byte av spjällhus samt uppgradering till ny mjukvara. gick endast att göra på volvos egna verkstäder. tyvärr så är det så här dom gör bilmärkena för att få mek jobben till egna verkstaden, är ett knep från tillverkaren som tyvärr är helt vattentätt.. ring volvo och prata med dom annars jätte snyggt jobb med bilen! thumps up! gött nytt år
Jag kan varmt rekomendera dessa http://www.atech2.com om du behöver köpa nytt spjällhus allså dom är biliga samt går de snabbt att beställa volvo vill ju ha massor för köpa där ..
Då jag byte mitt spjällhus så uppgerman ju siffrerna på huset då jag byte hade han ett lika dantspjällhus med samma nummer som jag hade och han sa de ibland behöver man ny programvara & ibland inte .. jag slapp mitt vara bara sätta ditt åka