Mattias Karlsson Rickard Beskow tänkte slänga upp en projekt tråd och se hur intresset är och så kan man ju få lite tips på vägen
Det är en BMW 320i -88 som ska bli driftbil är tanken
Framtids spec:
Motor och drivlina M30B34 med tillhörande v-låda från E28, original till en början.
chassi: Coilovers E36 styrväxel fjäderbens stag fram och bak
inredning: rensad helt utom instrument panel Bur såklart! Sparco sprint V stolar 4 punkts bälte Hydraulisk handbroms
Exteriör: Metallic svart svart tonade rutor spoilerläpp fram huvlås
Bilen in handlades den 7 Maj i år Vart inte så lång första resa i bilen innan vi kom till garaget och parkera,sen vart det inte så mycket mer den dagen.
fick snygga lysen på köpet
vart ett team mötte på onsdagen för att planera vad som skulle göras med bilen, kom fram till att skaffa en m30b34 motor från en E28 och kasta i och sen vart det lite annat smått och gott.
Torsdag garage dag!!!!! Stack direkt efter jobbet till garaget, här skulle det skruvas, ut med hela inredningen var det tänkt,
höll på och slet med att ta ut allt.......
sen kom vi till taket......hmmm.
det som såg så fint ut, synd att förstöra. Bestämdes att det fick sitta kvar ett tag till i varje fall.
hann inte med mer den här dagen.
Sen vart det helg, ut till garaget igen nu skulle det sättas in Sparco sprint V sport stolar och bälte. Efter lite mekande med att anpassa dom nya stolarna till original stols fäste så satt dom i till slut! Shit va lågt man satt helt plötsligt . bilder kommer på stolarna i helgen
MVH: Redline Racing
"If freedom is outlawed, Only outlaws will be free!"
Du kommer stöta på massa små problem längs vägen om du köper en m30 motor från före -87 vatten slangar stämmer inte med e30 tråg stämmer inte elen e sämre köp en m30b35 med engång ifrån en 535 eller 735
Mvh Daniel
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
okej okej då får vi hoppas att den inte e från en e28 då nämligen en lös motor vi ska kolla på, får den för en såpass billig peng så sen ska de ändå på MS sen så de visar sig imorrn när vi kollar på motorn!
"If freedom is outlawed, Only outlaws will be free!"
FordMatte skrev: okej okej då får vi hoppas att den inte e från en e28 då nämligen en lös motor vi ska kolla på, får den för en såpass billig peng så sen ska de ändå på MS sen så de visar sig imorrn när vi kollar på motorn!
jag funderar på att sälja mitt MS 1 v3,0 med härva anpassad för m30 i e30 hade tänkt mig 6500 då är det bara att hänga dit den och starta om du köper liknande storlek på spridare.
Senast redigerat av D_Carlsson (16 maj 2012)
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
PS:Du jag har jiggar till att bygga motorfästen till m30 motor i e30 om du är sugen bara bulta dit vettu.
MVH Daniel
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
mycket bra info finns på http://e30.de/ om hur du bygger i m30 motorn i e30in
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
aha najs najs:) men ms får vänta tills nästa år nu skall den göras mest kaross mässigt med lack å upphängning och alla dom prylarna så motorn får ha original härvan kvar så länge klara motorfästen hade inte varit helt fel att ha faktiskt va vill du ha för en uppsättning?
"If freedom is outlawed, Only outlaws will be free!"
vet inte håller precis på att byta jobb nu så jag vet inte vad materialet kostar mig om jag köper det uta i handeln men inte mer än 2000kr iaf. du ska väl sätta tillbaka inredningen igen ?!
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
aha okej okej de kan nog vara överkomligt faktiskt när de närmar sig så långt:) hojtar till då vi tänkte faktisktköra utan den och lacka insidan med men har ju såklart sparat den så möjligheten finns ju:)
"If freedom is outlawed, Only outlaws will be free!"
FordMatte skrev: aha okej okej de kan nog vara överkomligt faktiskt när de närmar sig så långt:) hojtar till då vi tänkte faktisktköra utan den och lacka insidan med men har ju såklart sparat den så möjligheten finns ju:)
ja det är ju inte särskilt värt att ta ur den om man inte ska köra någon superstrikt racing klass med med moppe motorer på mindre än 2.0 liter då gör det kanske skillnad men i en rejsig gatbil... Nej du märker ingen skilnad. jag menar jag märker ingen skillnad om den som åker med mig i e30in om dom väger 120 eller 50kg och så mycket tjänar du inte ens på att rensa bilen.
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
mest för syns skull då vi tycker de ser rätt så snyggt ut med en rensad insida (förutsatt att man gjort iordning den då) men får se hur ljud nivån blir med...
"If freedom is outlawed, Only outlaws will be free!"
jaha här kommer en uppdatering på vad som har hänt sen sist .
sparco stolarna monterade tillsammans med 4 punkts bälten.
bild på hur fästena blev
sen har det kommit ett litet paket med
som gjorde sig ganska så bra på bilen
sedan va de dags att ta tag i lite el.
som slutade med nyckel löst tändnings lås
sen va de dags att ut och provköra dom nya stolarna samt kolla hur ljudnivån var:)
så vi startade bilen för att den skulle få bli varm först innan vi åkte. eftersom man inte e så lätt på gasen stängde garaget och satte oss när de började ryka från motor rummet..... tempen va skyhög.... in i garaget med bilen och komp testa... 10,5 10,5 12 12 12 12.... hmmmmmm... nått är fel med cyl 1 och 2 troligtvis toppen som gått så de där med att besiktiga den va ju bara att glömma.
ett stycke trasig motor va de ja...
åkte hem lite smått sura
idag (söndag) var det dags att åka och kolla på nya motorn vi hade fått nys om, så vi satte oss och åkte till köping på morgonen. men när vi kom fram till motorn va det ju inte en sådan motor som vi hade tänkt oss dessutom hade dom klippt av nästan varenda kabel när dom tagit ut motorn..... så den motorn skippade vi ganska snabbt... tyvärr... så nu får vi tänka om lite ang motorval m.m
vi åkte till garaget ändå för de fanns ju annat att göra kom nytt paket i fredags nämligen dom fina röda huvlåsen. så dom monterades idag
och det var allt för denna gång, ny uppdatering nästa helg
MVH: Redline Racing
"If freedom is outlawed, Only outlaws will be free!"
Har beställt hem sotnings sats till orginal motorn nu....
I hop om att vi ska få i ordning på motorn. men det tar sitt lilla tag tills den kommer, hittadw sotnings satsen i USA. Får vänta tills mattias kommer hem där i från....spara lite pengar på de sättet att han får ta med sig den över hoppas att kunna besikta bilen så fort packningarna har kommit hem och hamnat i motorn, så att man kan åka lite med den undertiden vi kommer på vad vi ska göra med motorn.
Hoppas att hunnit få ut motorn, och gjort allt som behövs. För att det bara är att sätta dit packningarna när dom kommer, och Säta tillbaka motorn
de va allt för den här gången kommer nog några bilder på när motorn åker ut