Angående trimning/väghållnig på Nissan r34 "DRIFTING"

R-Prelude
16 maj 2012 · 15 Inlägg

Hejsan, nu är det så att ja funderar på att gå ifrån styling och testa på något nytt, DRIFTING
Kollat runt lite på va andra personer satt i för grejjer i sina bilar.

Men vill höra lite mer va ni tycker, de saker ja funderar på är:

*850cc Spridare
*Turbo KKr480
*Grenrör low Rb25
*Kamdrev ställbara
*Greddy topplockspackning "stål"
*Nismo Btr
*Z32 LMM
*Oljekyl kit 19 rader
Sen självklart andra topplocksbultar...

Och de sakerna som redan sitter på bilen är:

*3" avgas med 5" slut
*Hardpipes
*Apexi motorsystem
*Koyo alukylare
*Stor ic
*D2 rs coilovers fram
*D2 rs coilovers bak
*Torque Hardcore series
*Justerbara hjulvinklare "Fram caster, Bak camber,caster,toe"
*Ställbart laddtryck
*Mappad och inställd på 1,0 bar

Kom gärna med tips om det är något som är bättre/sämre
Tack i förhand//Robin

winberg_vti
16 maj 2012 · 43 Inlägg

Ring Arash på PBZ Robin han e kunnig som fan på Skyline! de har juh en R33 drift bil också.

Tänk på beroende på effekten som du vill ligga på så hade jag haft kolvar och stakar i åtanke
kolla om oljepumpen är tillräcklig
vad klarar ventilfjädrarna av,
kan hända de flyter om man varvar förmkt och drar för mkt effekt
så man får ett för högt cylinder tryck.

Diffen? måste den bytas?
inte säker men driftbilarna brukar väll bygga bakvagnarna så stumma som det går! sikta på det

Glöm för helvete inte säkerheten, cusco skruvbur eller ngt liknande om olyckan skulle vara framme så har du ändån tänkt till!

Ha de

Honda Civic Vti "Time Attack" (1992)
persson88
17 maj 2012 · 84 Inlägg

Rb25Det neo motorn håller rätt bra för 500 hk. Dock lär du behöva byta koppling också och original oljepump behöver man byta om man ska vara mer än 7500 varv. Men som föregående talare sa så är Bur och Bromsar viktigt att uppgradera också

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang