6283
Sök

Volvo 740 TIC

1 433 Inlägg
17 maj 2012
Trådstartare
Hej går i banorna att köpa en 740 tic , då jag har en jobbar kompis på mitt nya jobb som säljer en för 6 tusen så gott som rost fri etc , det enda som felar lite är att den går ibland ojämt på låga varv, men det tror jag nog går att fixa utan några större problem!, nu till den riktiga frågan - TRIM möjligheter ? vad kan man göra med den så att man får ut lite extra kraft? är det det vanliga ? byta turbo ,större spridare ?

och så en sista fråga till alla Volvo Pro´s   vad är det bästa Volvo Forumet ? samt Eftermarknads delar "e-affär" ?

MVH J.J!

carzy
461 Inlägg
17 maj 2012
Vad är det för motor i? ET motorn är ju ingen vidare o trimma om man inte ska bygga smidd vad jag vet.
FT/FK är betydligt bättre för trimning

Team BSG

1 433 Inlägg
17 maj 2012
Trådstartare
Mobeerg skrev:
Vad är det för motor i? ET motorn är ju ingen vidare o trimma om man inte ska bygga smidd vad jag vet.

jag vet bara att bilen är en 87:a  om det hjälper!

carzy
461 Inlägg
18 maj 2012
SylvesterStallone skrev:
Mobeerg skrev:

Okej,då lär det vara en b230ET i den om ingen har bytt.
Nu är inte jag någon expert på volvo men många vänner kör volvo så lite har man ju fått höra om skiten.
Men vad jag förstått så ska inte stakarna på ET motorn vara något o ha och gärna titta ut genom blocket vid lite laddtryck.
Således bör den smidas eller bytas ut till en FK motor ifall du vill ha lite ös i den.
Frågan är inte om den kommer paja,utan NÄR smile

Team BSG

huh?
10 427 Inlägg
18 maj 2012
Mobeerg skrev:
SylvesterStallone skrev:
Mobeerg skrev:

Kan vara B230FT i en Turbo Intercooler 1987 också, introducerades den årsmodellen med 156hk.

629 Inlägg
18 maj 2012
steifan skrev:
Mobeerg skrev:
SylvesterStallone skrev:

Kan vara B230FT i en Turbo Intercooler 1987 också, introducerades den årsmodellen med 156hk.

Då är dock inte toppen oljekyld har jag för mig? rätta mig om jag har fel..
Senast redigerat av Dagge88 (18 maj 2012)

Mröh

1 433 Inlägg
18 maj 2012
Trådstartare
Det är tydligen ET motorn i den! är är det game over då eller? yikes  grejjen är att det är sportkoppling i den redan och Chippad ska den tydligen också vara så vill ju inte tappa hoppet över att det är fel motor i den hmm får den för circus 6k liksom !

Bärs!
3 456 Inlägg
18 maj 2012
Nejdå, det är ju inte "kört" för det.. köp bilen, köp en 940 botten på skroten, upp med laddet & så har du en kul bil! smile

Garaget.org peakade 2008.

1 433 Inlägg
18 maj 2012
Trådstartare
Aga_Diff skrev:
Nejdå, det är ju inte "kört" för det.. köp bilen, köp en 940 botten på skroten, upp med laddet & så har du en kul bil! smile

Oooh nice! , btw större turbo nya spridare o sånt då? du verkar ju ha koll , 2 st egna tongue ge mig lite tips och tricks!

ska aga diffa också antar jag , går den igenom bes med det ? tongue

carzy
461 Inlägg
18 maj 2012
Ligger förövrigt 2 st kompletta FK maskiner i mitt garage som ska säljas, samt lite andra delar såsom sprojlans topmount grenrör och IC blandannat smile

Ifall du känner för att byta bort ETn smile

Team BSG

1 433 Inlägg
18 maj 2012
Trådstartare
Mobeerg skrev:
Ligger förövrigt 2 st kompletta FK maskiner i mitt garage som ska säljas, samt lite andra delar såsom sprojlans topmount grenrör och IC blandannat smile

Ifall du känner för att byta bort ETn smile

låter intressant smile

1 433 Inlägg
19 maj 2012
Trådstartare
Någon som vet om aga diff går igenom Bes ? yikes

carzy
461 Inlägg
19 maj 2012
Jag har bessat med aga ett par gånger, aldrig varit problem!

Team BSG

1 433 Inlägg
19 maj 2012
Trådstartare
Mobeerg skrev:
Jag har bessat med aga ett par gånger, aldrig varit problem!

aha okey nice ! smile

Sök