2533
Sök

Hur får man loss locket till bränsleboxen på volvo 850

1 697 Inlägg
20 maj 2012
Trådstartare
Håller på att byta kamrem på en Volvo 850, men för att komma åt och få bort drivremen så skulle jag behöva plocka bort lådan som bränsleboxen sitter i. Problemet är att där sitter nån form av metallband runt lådan och jag lyckas inte få loss det bandet. Nån som vet hur man gör?

Lägger upp en bild om det kanske kan hjälpa.

http://img802.imageshack.us/img802/7246/img1327t.jpg

A.Sörman
1 299 Inlägg
20 maj 2012
ja man klipper det rakt av med närmsta tång/plåtsax  big_smile

164 Inlägg
20 maj 2012
Den där skruven där som inte har något spår i sig, det är en skruv iallafall, ta ett don och hammare och knacka runt/ur den. Sen är det bara att ersätta den med en vanlig skruv.

1 697 Inlägg
20 maj 2012
Trådstartare
Det är alltså så man får göra, hade hoppats man slapp ha sönder den men då vet jag.

164 Inlägg
20 maj 2012
Juvakka skrev:
Det är alltså så man får göra, hade hoppats man slapp ha sönder den men då vet jag.

Du behöver inte ha i sönder nånting, du måste bara mecka ur skruven, du kan såga ett spår i den och ta en vanlig spårmejsel o bara skruva ur den också.

1 697 Inlägg
20 maj 2012
Trådstartare
Rake skrev:
Juvakka skrev:

Du behöver inte ha i sönder nånting, du måste bara mecka ur skruven, du kan såga ett spår i den och ta en vanlig spårmejsel o bara skruva ur den också.

Fast med ha sönder tänkte jag på bara själva den skruven då, sätter dit en med vanlig sexkantsskallen sen igen. Är det så för att inte vem som helst ska komma åt boxen eller vad är anledningen?

A.Sörman
1 299 Inlägg
20 maj 2012
Det är ju bara en plombering?.Har du haft bort den så är det ju inget syfte med å sätta tebax den?

Den satt väll där så att Volvo lättare skulle se om någon hade varit i boxen å rivit.

Då gällde ju ingen garanti.

Det finns alltid en lösning!
33 Inlägg
22 maj 2012
Precis som föregående gubbe säger så är det en plombering. Så bara att slita bort!

Sök