Volvo 940 chippad, öka soppa tryck

Min0lta
20 maj 2012 · 441 Inlägg

hej. chippade min volvo för 1 månad sen! med bränsle och tändchipp, från en kille på tradera..

Så tänkte bara se har bara ställt upp laddet till 0.8bar nu där av jag inte har avgassystemet..
men hade tänkt össa upp det nu till 1.2 bar tror ni det behövs ställa trycket då ? för ska montera på min BTR till nästa helg! För i så fall hur mkt ska jag dra upp soppa trycket på ?

För vågar inte säga hur mkt chippen levererar.

Har orginal spridare på och orginal Bränsle pump "än så länge"

Honda civic "Jane" (1996)
Alex-s Bakhjulskrafs
21 maj 2012 · 1 479 Inlägg

ökar du soppatrycket kommer bilen få för mycket bränsle på låglast

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Jiimpa
21 maj 2012 · 767 Inlägg

Det är ingen ide du laddar över 1bar om du fortfarande åker med orginalturbon. Den blåser bara mer värme in i motorn och effektökningen är minimal jämfört med det ökade slitaget.

Min0lta
21 maj 2012 · 441 Inlägg

Jiimpa skrev:
Det är ingen ide du laddar över 1bar om du fortfarande åker med orginalturbon. Den blåser bara mer värme in i motorn och effektökningen är minimal jämfört med det ökade slitaget.

Turbo'n ska bytas! men behöver jag inte ställa upp soppan mer då ? om jag ska öka laddet ?

Honda civic "Jane" (1996)
Min0lta
21 maj 2012 · 441 Inlägg

Alex-s skrev:
ökar du soppatrycket kommer bilen få för mycket bränsle på låglast

Men måste öka soppan för att kunna ladda mer ju annasr en tendens till spikningar!

Honda civic "Jane" (1996)
Jiimpa
24 maj 2012 · 767 Inlägg

Min0lta skrev:

Jiimpa skrev:
Det är ingen ide du laddar över 1bar om du fortfarande åker med orginalturbon. Den blåser bara mer värme in i motorn och effektökningen är minimal jämfört med det ökade slitaget.

Turbo'n ska bytas! men behöver jag inte ställa upp soppan mer då ? om jag ska öka laddet ?

Soppan ökar ju automatiskt iomed det högre laddtrycket. om det räcker kan jag inte svara på. Hur mycket är chippet programmerat till i ladd?
Jag ser ingen anledning att ladda mer än 1bar hursomhelst med orginal snurran.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang