4088
Sök

Golf 3.0T Timeattack 2013 Competition Car

Timeattack 2013

57 991 Visningar
Projektet avslutat 23 augusti 2013
185 Inlägg
15 juli 2013
Trådstartare
kommer en liten promo video ikväll eller imorgon smile

185 Inlägg
16 juli 2013
Trådstartare
longcat skrev:
men, vi vill ha motorljud! wink

hehe javet , detta är mer som en promo film för teamet , kommer en film senare i sommar med mer ingående på bankörning och givetvis med motorljud , kommer lägga upp ett par klipp efter helgen filmat innefrån bilen när vi åker lite småväg smile

185 Inlägg
18 juli 2013
Trådstartare
ikväll blir de launch control !

http://forumbilder.se/CETEB/aaa.jpg

185 Inlägg
20 juli 2013
Trådstartare
vart en liten burn igår smile testa lite launch också är med precis i början av filmen

https://www.youtube.com/watch?feature=p … oZKrRql6Zg

185 Inlägg
20 juli 2013
Trådstartare
http://forumbilder.se/CETKG/golf-burn.jpg
Senast redigerat av Wildstlye (20 juli 2013)

185 Inlägg
22 juli 2013
Trådstartare
Ikväll river jag ner bilen igen :p

Ska bygga om tanken och bygga om oljekylningen , sen ska det dit en knapp för att växla mellan olika laddtryck.

Som det är nu så är bilen okörbar på små banor som Gröndal eftersom jag måste ner på 2an större delen av banan vilket gör att det spinner hejvilt big_smile

ska ev lacka om fälgarna också , lite chassi justeringar får de blir . siktar att köra i början av augusti för att träna inför Timeattack round 4 som går av stapeln på Gälleråsen den 11 aug

185 Inlägg
24 juli 2013
Trådstartare
http://forumbilder.se/CEU11/cover-11.jpg

Pure Engine!

185 Inlägg
30 juli 2013
Trådstartare
http://forumbilder.se/CEUDF/street.jpg
vart lite streetracning smile

185 Inlägg
5 augusti 2013
Trådstartare
sådär . fått lite ny olja och stift av Mekonomen Vasterås idag! De tackar jag för . ikväll blir de klart med service , behövde efterdra lite bular mm , så i helgen blir det Gelleråsen och deltävlig 4 i Timeattack ! så nu hoppas jag på att allt lirar som de ska så jag kan få en bra varvtid !

German Engineering
9 083 Inlägg
5 augusti 2013
Håller tummarna smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

185 Inlägg
10 augusti 2013
Trådstartare
Snart åker jag till Gälleråsen för Timeattack Round 4 ! Hoppas smhi har jättefel denna gång och att det inte regnar , som bekant är ju inte min bil så snabb i regn sad , men jag satsar 100% vilket som smile

uppdaterar under helgen

555 Inlägg
12 augusti 2013
Hur gick Gälleråsen?

Vill du berätta om din bil på Passionforcars.org? Konkta mig via mail nedan.
PassionForCars.org
robin@passionforcars.org

185 Inlägg
12 augusti 2013
Trådstartare
Wonderboy_ skrev:
Hur gick Gälleråsen?

Det gick ganska dåligt faktist . skriver en liten resume

Dagen började med regn och massor med regn......

Kör mastervarv efter följebil , känner lite på banan och hittar ganska snabbt ett hyffsat idealspår. bilen känns bra och jag tankar inför warmup

väl ute på 15 min warmup kör jag mina 15 min ökar tempot och bilen känns riktigt bra för att vara så dåliga förhållanden , lägger växlingarna vid 5500 rpm för att inte ha så mycket hjulspinn.

dax för kval ett , kör ett par varv och bilen immar igen totalt . insåg att det inte funka nå bra att köra med fläkten på kall luft så ändrar till vamluft och imman försvinner.

KVAL 2 : dags att öka tempot och kriga om en tid som räcker till top8 . kör ett varv lugnt och börjar få temp i bromsarna , hade höjt däckstrycket något vilket verkade ge mer fäste i kurvorna , väl på varv 2 gasar jag på lite och ska börja bromsa ganska tidigt för att känna på underlaget , men upptäcker snart att det varken går att bromsa eller styra vilket resulterar i en vända ut i sandfållan ...

slog av bilen direkt för säkerhets skull och går ut och ställer mig bakom räcket . när bärgare kommer går jag fram till bilen för att titta på bilen och inser att fronten ligger lite överallt kylare och ic har gått åt helvete så det vart slutkört för dagen ...

Troligen kommer jag inte laga bilen häller då jag har ett nytt projekt på gång så har lagt ut en annons på motorn nu blir jag av med den så börjar jag med det nya projektet direkt och det är ingen bil som kommer gå sakta på banorna det lovar jag :)

185 Inlägg
14 augusti 2013
Trådstartare
ingen som vill köpa motor eller andra delar ? , PM om ni vill köpa något , men om jag inte sålt nå grejor från bilen i helgen plockar jag ihop den och ställer den i garaget smile då får den bli orörd fram till våren smile

555 Inlägg
14 augusti 2013
Blir de timeattack med nya bilen också?

Vill du berätta om din bil på Passionforcars.org? Konkta mig via mail nedan.
PassionForCars.org
robin@passionforcars.org

185 Inlägg
14 augusti 2013
Trådstartare
Wonderboy_ skrev:
Blir de timeattack med nya bilen också?

japp blir timeattack smile , får se om jag hinner ut till 2014 annars blir de timeattack.nu 2015 serien , kanske Europen timeattack masters ?smile

185 Inlägg
16 augusti 2013
Trådstartare
vart lite dåligt intresse på delarna tycker jag så skiter i att sälja av något nu , fixat en front så ska försöka få ihop den till västeråsträffen nästa helg smile

185 Inlägg
18 augusti 2013
Trådstartare
kommer lägga upp en ny tråd i vekcan om nya projektet smile

Sök