Wonderboy_ skrev:
Hur gick Gälleråsen?
Det gick ganska dåligt faktist . skriver en liten resume
Dagen började med regn och massor med regn......
Kör mastervarv efter följebil , känner lite på banan och hittar ganska snabbt ett hyffsat idealspår. bilen känns bra och jag tankar inför warmup
väl ute på 15 min warmup kör jag mina 15 min ökar tempot och bilen känns riktigt bra för att vara så dåliga förhållanden , lägger växlingarna vid 5500 rpm för att inte ha så mycket hjulspinn.
dax för kval ett , kör ett par varv och bilen immar igen totalt . insåg att det inte funka nå bra att köra med fläkten på kall luft så ändrar till vamluft och imman försvinner.
KVAL 2 : dags att öka tempot och kriga om en tid som räcker till top8 . kör ett varv lugnt och börjar få temp i bromsarna , hade höjt däckstrycket något vilket verkade ge mer fäste i kurvorna , väl på varv 2 gasar jag på lite och ska börja bromsa ganska tidigt för att känna på underlaget , men upptäcker snart att det varken går att bromsa eller styra vilket resulterar i en vända ut i sandfållan ...
slog av bilen direkt för säkerhets skull och går ut och ställer mig bakom räcket . när bärgare kommer går jag fram till bilen för att titta på bilen och inser att fronten ligger lite överallt kylare och ic har gått åt helvete så det vart slutkört för dagen ...
Troligen kommer jag inte laga bilen häller då jag har ett nytt projekt på gång så har lagt ut en annons på motorn nu blir jag av med den så börjar jag med det nya projektet direkt och det är ingen bil som kommer gå sakta på banorna det lovar jag :)