B230F går riktigt dåligt.

SletenmenGO Officiell Däcksparkare
24 maj 2012 · 919 Inlägg

B230F med givarn i fördelaren.

Sitter i en 744GL -88A

Anyways. Bilen går dåligt, eller inte alls!

Började efter jag bytt tank. Då gick han hyffsat i 1-2 mil (hackade litegrann på fullgas) sen gick han på 3 cylindrar och till sist åkte jag in till vägkanten och stängde av den. Sen misstände den å gick på 3 cylindrar.

blev bogserad  hem och där plockade jag ner den nya tanken. Spolade rent den grundligt. Bytte tankfilter+bränslefilter. Försökte starta, ville inte ens tända.
Plockade loss bränsleanslutningen till fuelrailen och där kom det soppa. monterade tillbaka och fick råd av en kompis att plocka bort 1'ans säkring och mala på starten, sen sätta i säkringen när bilen var igång. Då startade han och det gick att varva 3-4 tusen. Riiiktigt orent men det gick, sen dog han efter 15-20 sekunder och gick tillbaka till att hosta till och sedan dö..


Vad kan felet vara???

(Plockade dän LMM-anslutningen och då ändrades tomgången och han dog snabbare)

Senast redigerat av Dixieman (24 maj 2012)

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
Volvo 242 "Cab" (1980)
FredrikNyblad
24 maj 2012 · 16 Inlägg

Brrr. Det här låter snarlikt mina problem med Volvo 165:an - på ett ytligt plan då ju ett tankbyte hade skett innan vi startade upp bilen igen efter karossrenoveringen, då den först gick bra och sedan surnade ihop och gick skitdåligt. Men i slutändan så går den bra nu efter byte av diverse delar i insprutningssystemet.

Triz1988
24 maj 2012 · 13 Inlägg

Tändstift / Fördelarlock / Rotor / hallgivare / Boxar / Lmm / Tändmodul?

går den redigt på startgas?

En motor utan Överladdning Suger. O_O
Volvo 740 tic "Turbo-Direkt" (1988)
Dawnofhonda
24 maj 2012 · 587 Inlägg

Dixieman skrev:
B230F med givarn i fördelaren.

Sitter i en 744GL -88A

Anyways. Bilen går dåligt, eller inte alls!

Började efter jag bytt tank. Då gick han hyffsat i 1-2 mil (hackade litegrann på fullgas) sen gick han på 3 cylindrar och till sist åkte jag in till vägkanten och stängde av den. Sen misstände den å gick på 3 cylindrar.

blev bogserad  hem och där plockade jag ner den nya tanken. Spolade rent den grundligt. Bytte tankfilter+bränslefilter. Försökte starta, ville inte ens tända.
Plockade loss bränsleanslutningen till fuelrailen och där kom det soppa. monterade tillbaka och fick råd av en kompis att plocka bort 1'ans säkring och mala på starten, sen sätta i säkringen när bilen var igång. Då startade han och det gick att varva 3-4 tusen. Riiiktigt orent men det gick, sen dog han efter 15-20 sekunder och gick tillbaka till att hosta till och sedan dö..


Vad kan felet vara??

(Plockade dän LMM-anslutningen och då ändrades tomgången och han dog snabbare)

har du kollat för pumpen i tanken?? om den inte fungerar så blir dem tjuriga å tjatiga wink

Senast redigerat av xr2 (24 maj 2012)

Daniieel
25 maj 2012 · 160 Inlägg

min pump går inte i tanken , måste finnas minst 5 liter sopp i tanken för han ska gå tongue

Varför hatar alla svenssons mig? :)
Volvo 945 "sponsad av tidans hemelktriska" (1994)
Triz1988
25 maj 2012 · 13 Inlägg

brukar va missljud från huvud pumpen när tankpumpen är kass

En motor utan Överladdning Suger. O_O
Volvo 740 tic "Turbo-Direkt" (1988)
Dawnofhonda
25 maj 2012 · 587 Inlägg

Daniieel skrev:
min pump går inte i tanken , måste finnas minst 5 liter sopp i tanken för han ska gå tongue

det är svårt å höra om den går men om den inte funkar så får du problem när du startar bilen å sen går den som en påse skit sad har byttit ett par i mina dar roll

Dawnofhonda
25 maj 2012 · 587 Inlägg

Triz1988 skrev:
brukar va missljud från huvud pumpen när tankpumpen är kass

nja inte alltid men huvud pumpen får ståra problem att pumpa soppa

SletenmenGO Officiell Däcksparkare
25 maj 2012 · 919 Inlägg

Triz1988 skrev:
Tändstift / Fördelarlock / Rotor / hallgivare / Boxar / Lmm / Tändmodul?

går den redigt på startgas?

Ska köpa det smile

Tändstift +kablar=nytt

Hallgivarn får la bytas, likaså fördelarlock å rotor,

LMM'en dragen så ska han ju ha tomgång, men de fick han ej.

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
Volvo 242 "Cab" (1980)
Dawnofhonda
25 maj 2012 · 587 Inlägg

Dixieman skrev:

Triz1988 skrev:
Tändstift / Fördelarlock / Rotor / hallgivare / Boxar / Lmm / Tändmodul?

går den redigt på startgas?

Ska köpa det smile

Tändstift +kablar=nytt

Hallgivarn får la bytas, likaså fördelarlock å rotor,

LMM'en dragen så ska han ju ha tomgång, men de fick han ej.

kolla säkringen till förpumpen

Triz1988
25 maj 2012 · 13 Inlägg

har fräscha fördelarlock/rotorer om du vill låna och prova med innan du köper nytt likaså lmm bosch nr 016 fast du ska ha 007 men den funkar att köra med.

En motor utan Överladdning Suger. O_O
Volvo 740 tic "Turbo-Direkt" (1988)
SletenmenGO Officiell Däcksparkare
26 maj 2012 · 919 Inlägg

Triz1988 skrev:
har fräscha fördelarlock/rotorer om du vill låna och prova med innan du köper nytt likaså lmm bosch nr 016 fast du ska ha 007 men den funkar att köra med.

tack! Skulle även vilja ha hallgivarn till fördelarn, nått du har?smile

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo 242 "Cab" (1980)
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
Triz1988
26 maj 2012 · 13 Inlägg

Har  3 stycken men hittar bara 1 av dom & den behöver jag till töööbo  men hittar jag någon av dom andra fördelarna så är de klart du får en

En motor utan Överladdning Suger. O_O
Volvo 740 tic "Turbo-Direkt" (1988)
SletenmenGO Officiell Däcksparkare
26 maj 2012 · 919 Inlägg

Triz1988 skrev:
Har  3 stycken men hittar bara 1 av dom & den behöver jag till töööbo  men hittar jag någon av dom andra fördelarna så är de klart du får en

taackcheelv

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo 242 "Cab" (1980)
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
SletenmenGO Officiell Däcksparkare
29 maj 2012 · 919 Inlägg

HA!

BTR'en hade pajjat så han tvingade in all soppa i cylindrarna!

nu rullar det som det skall!

Tack alla för hjälp!

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo 242 "Cab" (1980)
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang