740 cab köra oreggat

Nyren__
24 maj 2012 · 25 Inlägg

har en volvo 740 cab som inte är reggad som cab , men bes och skatta , vad händer om polisen kommer ??
åker föraren dit eller körförbud ,böter ???

Volvo 240TDIC cab "Cääääb" (1984)
Mercedes W123td 240 3,0D "W123 kombi" (1979)
partyvan
24 maj 2012 · 1 071 Inlägg

Mina erfarenheter är att det blir flygande besiktning och inga böter till föraren om inte han är registrerad ägare på bilen

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
Nyren__
25 maj 2012 · 25 Inlägg

aa de tror jag mena några som säger att chaufförn åker dit om han körkort på prov men vet inte ja....

Volvo 240TDIC cab "Cääääb" (1984)
Mercedes W123td 240 3,0D "W123 kombi" (1979)
Andreehellstrom
25 maj 2012 · 131 Inlägg

Tror inte det händer något ! blir det flygande så har du 30 dar på dig att visa upp den på bilprovningen .

Av små grisar blir det stora svin
Hilmer
26 maj 2012 · 1 789 Inlägg

Man har alltid en månad på sig att registreringsbesiktiga en ändring på bilen, spelar ingen roll om det handlar om motorbyte, dragkrok eller om man kapat taket. Så det som händer om man blir stoppad är att man får ett föreläggande om en registreringsbesiktning.

gamlingen
27 maj 2012 · 5 198 Inlägg

Nyren__ skrev:
aa de tror jag mena några som säger att chaufförn åker dit om han körkort på prov men vet inte ja....

På prov eller inte så gäller samma regler som för alla andra med körkort.

TurboTicco
27 maj 2012 · 277 Inlägg

Hej!

Ett par år sedan kapade vi taket på en opel och körde så i en vecka, och vi tänkte precis som alla andra skriver här "1 månad på sig att registreringsbesiktiga" Blev tagen i opeln.
Polisen gav oss dock inga böter MEN bilen fick inte rulla en meter till på svensk väg innan den hade fått sig en registreringsbesiktning och att detta med en månads registreringsbesiktning är bara en brakskit i rymden.
Som han sa, det finns inte ett enda dokument på när detta ingreppet blev gjort, så bilen kanske har varit så i ett par månader.

Dem har överseende med dragkrok och smärre modifikationer. Men att kapa taket och ta bort en stor del av bilens hållbarhet var dom inte alls okej med! Sen vet jag inte om det bara var han som var tjurig för att han hade fått en dålig lön eller vad det nu var. Men så var fallet för oss!

Depalma´s Kustom Shop
Sponsorer:
Paintmek Trelleborg
Allt Med Bil & Däck, Malmö
Buick special "Lucie" (1958)
Nyren__
28 maj 2012 · 25 Inlägg

åkte dit för bältes böter i helgas av polisen så jag fråga dom och dom sa körförbud eller reg bes .smile

Volvo 240TDIC cab "Cääääb" (1984)
Mercedes W123td 240 3,0D "W123 kombi" (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang