Bytesråd: Min BMW 320i 1997 mot Honda prelude 1993, 2,2 utan vtec med knack i maskin

kimme_94
29 maj 2012 · 137 Inlägg

Tja,

har ett erbjudande om att byta min bmw e36 320i 1997 mot en honda prelude 1993, 2,2 utan vtec, i fint skick http://www.blocket.se/sodermanland/Hond … 11&w=3

det enda negativa är väl att den är importerad, och det jag undrar är att motorn knackar, hur stort problem det kan vara? han påstår att det kommer från toppen, antar då att man kan ha tur att det behövs en ventiljustering så är saken klar? men vad kan det vara om det är något värre från toppen/ventilkåpan.

Tycker ni att jag bör byta eller ej, motorn på hans har gått 15.000, min strax över 30.
köpte min för 10000 kr, och bytet är rakt av. bara att den kanske måste trailas hem och fixa knackandet.

tacksam för svar.

BMW 320i E36 "Vilda musen" (1997)
RD_87 Skrotsamlare
29 maj 2012 · 4 031 Inlägg

Att byta en fungerade BMW mot en knackande japs låter ju sisådär. Ett knackande kan vara skitlätt, kan räcka att byta till en annan olja men det kan ju lika gärna vara ett begynnande totalras. Dessutom är väl en prelude felhjulsdriven?
Sen ska jag inte ens säga nåt om invandrare & bilar....

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
VinDisel
29 maj 2012 · 456 Inlägg

RD_87 skrev:
Att byta en fungerade BMW mot en knackande japs låter ju sisådär. Ett knackande kan vara skitlätt, kan räcka att byta till en annan olja men det kan ju lika gärna vara ett begynnande totalras. Dessutom är väl en prelude felhjulsdriven?
Sen ska jag inte ens säga nåt om invandrare & bilar....

Vad e fel på invandrare och bilar ?
Han har klart o tydligt skrivit i annonsen att det är något defekt i motorn , och att han ej tänker eller kan kolla upp vad felet är , sen är det upp till dig att köpa bilen ....

BMW 328 M sport "Hellrot" (1995)
BMW 530d xDrive "Innovation" (2016)
RD_87 Skrotsamlare
29 maj 2012 · 4 031 Inlägg

VinDisel skrev:

RD_87 skrev:
Att byta en fungerade BMW mot en knackande japs låter ju sisådär. Ett knackande kan vara skitlätt, kan räcka att byta till en annan olja men det kan ju lika gärna vara ett begynnande totalras. Dessutom är väl en prelude felhjulsdriven?
Sen ska jag inte ens säga nåt om invandrare & bilar....

Vad e fel på invandrare och bilar ?
Han har klart o tydligt skrivit i annonsen att det är något defekt i motorn , och att han ej tänker eller kan kolla upp vad felet är , sen är det upp till dig att köpa bilen ....

Menar absolut inte att det är ett generellt fel, men vissa har ett lite annorlunda sätt att lösa problem. Den här säljaren ger ju sken av att vara ärlig, men man vet ju aldrig. Dessutom ser den ju ganska "pyntad" ut vilken sällan är bra oavsett om säljaren heter Hassan eller Hasse....

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
VinDisel
29 maj 2012 · 456 Inlägg

kimme_94 skrev:
Tja,

har ett erbjudande om att byta min bmw e36 320i 1997 mot en honda prelude 1993, 2,2 utan vtec, i fint skick http://www.blocket.se/sodermanland/Hond … 11&w=3

det enda negativa är väl att den är importerad, och det jag undrar är att motorn knackar, hur stort problem det kan vara? han påstår att det kommer från toppen, antar då att man kan ha tur att det behövs en ventiljustering så är saken klar? men vad kan det vara om det är något värre från toppen/ventilkåpan.

Tycker ni att jag bör byta eller ej, motorn på hans har gått 15.000, min strax över 30.
köpte min för 10000 kr, och bytet är rakt av. bara att den kanske måste trailas hem och fixa knackandet.

tacksam för svar.

Behåll din fungerande bil.. antar att denna Honda är sönderkörd.

BMW 530d xDrive "Innovation" (2016)
BMW 328 M sport "Hellrot" (1995)
VinDisel
29 maj 2012 · 456 Inlägg

RD_87 skrev:

VinDisel skrev:

RD_87 skrev:
Att byta en fungerade BMW mot en knackande japs låter ju sisådär. Ett knackande kan vara skitlätt, kan räcka att byta till en annan olja men det kan ju lika gärna vara ett begynnande totalras. Dessutom är väl en prelude felhjulsdriven?
Sen ska jag inte ens säga nåt om invandrare & bilar....

Vad e fel på invandrare och bilar ?
Han har klart o tydligt skrivit i annonsen att det är något defekt i motorn , och att han ej tänker eller kan kolla upp vad felet är , sen är det upp till dig att köpa bilen ....

Menar absolut inte att det är ett generellt fel, men vissa har ett lite annorlunda sätt att lösa problem. Den här säljaren ger ju sken av att vara ärlig, men man vet ju aldrig. Dessutom ser den ju ganska "pyntad" ut vilken sällan är bra oavsett om säljaren heter Hassan eller Hasse....

så det är BARA invandrare som löser problem genom att antingen ljuga eller fuska? Det finns inte svenskar som använder samma metod tror du?

BMW 530d xDrive "Innovation" (2016)
BMW 328 M sport "Hellrot" (1995)
RD_87 Skrotsamlare
29 maj 2012 · 4 031 Inlägg

VinDisel skrev:

RD_87 skrev:

VinDisel skrev:

Vad e fel på invandrare och bilar ?
Han har klart o tydligt skrivit i annonsen att det är något defekt i motorn , och att han ej tänker eller kan kolla upp vad felet är , sen är det upp till dig att köpa bilen ....

Menar absolut inte att det är ett generellt fel, men vissa har ett lite annorlunda sätt att lösa problem. Den här säljaren ger ju sken av att vara ärlig, men man vet ju aldrig. Dessutom ser den ju ganska "pyntad" ut vilken sällan är bra oavsett om säljaren heter Hassan eller Hasse....

så det är BARA invandrare som löser problem genom att antingen ljuga eller fuska? Det finns inte svenskar som använder samma metod tror du?

Joodå, det vet jag mycket väl att det finns. Men mina personliga erfarenheter säger att det finns en liten överrepresentation bland invandrare. Detta är inte statistiskt säkerställt utan bara grundat på bilar jag själv kollat på.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
VinDisel
29 maj 2012 · 456 Inlägg

Volvo Amazon -65
Volvo Amazon -62*
Volvo 244 DL Aut -75
Chrysler New Yorker -66*
Volvo 245 GLT -86
Volvo 245 DL Aut -79 (gammal projektbil från trafikmagasinet)
Volvo 440 GLT -90
BMW 728iA E23 -84
Volvo 244 GL -79
Volvo 244 DL -79
BMW 728i E23 -83
Volvo Amazon -70
Volvo TL-12 -56*
Volvo 244 GL -88
Volvo 164 -70
Volvo Amazon -62
Volvo 745 -91
Jeep Cherokee -89
SAAB 9000 2,0 -95 såldes vidare samma dag utan vinst...
MB 250/250D W123 -77*
Dodge B250 -89
Ford Ranger XLT 4,0 4X4 -92*

Knappast Att Invandrare kör dessa bilar....Men det är synd att det skall finnas sånt folk som dig ,att dra alla över en o samma kant är väldigt lågt... Men tyvärr ser vi mer och mer sådana synpunkter i vårat samhälle , men ännu en gång så vann sverige ett fint pris tack vare en utlänsk kvinna lorene som vanm (melodifestivalen)..

BMW 530d xDrive "Innovation" (2016)
BMW 328 M sport "Hellrot" (1995)
RD_87 Skrotsamlare
29 maj 2012 · 4 031 Inlägg

VinDisel skrev:
Volvo Amazon -65
Volvo Amazon -62*
Volvo 244 DL Aut -75
Chrysler New Yorker -66*
Volvo 245 GLT -86
Volvo 245 DL Aut -79 (gammal projektbil från trafikmagasinet)
Volvo 440 GLT -90
BMW 728iA E23 -84
Volvo 244 GL -79
Volvo 244 DL -79
BMW 728i E23 -83
Volvo Amazon -70
Volvo TL-12 -56*
Volvo 244 GL -88
Volvo 164 -70
Volvo Amazon -62
Volvo 745 -91
Jeep Cherokee -89
SAAB 9000 2,0 -95 såldes vidare samma dag utan vinst...
MB 250/250D W123 -77*
Dodge B250 -89
Ford Ranger XLT 4,0 4X4 -92*

Knappast Att Invandrare kör dessa bilar....Men det är synd att det skall finnas sånt folk som dig ,att dra alla över en o samma kant är väldigt lågt... Men tyvärr ser vi mer och mer sådana synpunkter i vårat samhälle , men ännu en gång så vann sverige ett fint pris tack vare en utlänsk kvinna lorene som vanm (melodifestivalen)..

Jag har ju inte köpt allt jag tittat på, har dessutom tittat på bilar åt andra... Som sagt det är helt baserat på mina erfarenheter, det kanske inte är representativt för hela samhället. Jag har ju inte sett alla bilar på blocket.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
kimme_94
29 maj 2012 · 137 Inlägg

okej, då behåller jag beemern tills den går på skroten, den köptes förövrigt av en abdulla och funkar skitfint big_smile

BMW 320i E36 "Vilda musen" (1997)
OpelP1
29 maj 2012 · 1 412 Inlägg

RD_87 skrev:
Att byta en fungerade BMW mot en knackande japs låter ju sisådär. Ett knackande kan vara skitlätt, kan räcka att byta till en annan olja men det kan ju lika gärna vara ett begynnande totalras. Dessutom är väl en prelude felhjulsdriven?
Sen ska jag inte ens säga nåt om invandrare & bilar....

Håller med, att göra det bytet är nog att be om problem tyvärr.

Lowenhart fälg fantast
29 maj 2012 · 1 086 Inlägg

RD_87 skrev:
Att byta en fungerade BMW mot en knackande japs låter ju sisådär. Ett knackande kan vara skitlätt, kan räcka att byta till en annan olja men det kan ju lika gärna vara ett begynnande totalras. Dessutom är väl en prelude felhjulsdriven?
Sen ska jag inte ens säga nåt om invandrare & bilar....

invandrare och bilar ? vafan menar du med det ?

va o kolla på en golf 3 tdi i helgen , tjejkörd, svensk m.m

satt en golf 2 sugardieselmotor i den, blinkande oljelampa, ärlig och svensk ? så fan heller

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
RD_87 Skrotsamlare
30 maj 2012 · 4 031 Inlägg

Lowenhart skrev:

RD_87 skrev:
Att byta en fungerade BMW mot en knackande japs låter ju sisådär. Ett knackande kan vara skitlätt, kan räcka att byta till en annan olja men det kan ju lika gärna vara ett begynnande totalras. Dessutom är väl en prelude felhjulsdriven?
Sen ska jag inte ens säga nåt om invandrare & bilar....

invandrare och bilar ? vafan menar du med det ?

va o kolla på en golf 3 tdi i helgen , tjejkörd, svensk m.m

satt en golf 2 sugardieselmotor i den, blinkande oljelampa, ärlig och svensk ? så fan heller

Känns som att det redan är avhandlat i den här tråden? Frågan var väl egentligen huruvida man bör byta bort en fungerande bil mot en pyntad med motorknack.
TS verkar dessutom ha bestämt sig redan så den här tråden kan väl betraktas som färdig.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
31 maj 2012 · 17 521 Inlägg

RD_87 skrev:

Lowenhart skrev:

RD_87 skrev:
Att byta en fungerade BMW mot en knackande japs låter ju sisådär. Ett knackande kan vara skitlätt, kan räcka att byta till en annan olja men det kan ju lika gärna vara ett begynnande totalras. Dessutom är väl en prelude felhjulsdriven?
Sen ska jag inte ens säga nåt om invandrare & bilar....

invandrare och bilar ? vafan menar du med det ?

va o kolla på en golf 3 tdi i helgen , tjejkörd, svensk m.m

satt en golf 2 sugardieselmotor i den, blinkande oljelampa, ärlig och svensk ? så fan heller

Känns som att det redan är avhandlat i den här tråden? Frågan var väl egentligen huruvida man bör byta bort en fungerande bil mot en pyntad med motorknack.
TS verkar dessutom ha bestämt sig redan så den här tråden kan väl betraktas som färdig.

Ja.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang