2559
Sök

Värma bakljus i ugn för att få bort lim.

9 143 Inlägg
29 maj 2012
Trådstartare
Har sett många här på forumet som "bakat" strålkastare i ugnen för att smälta bort loss limmet och få loss glaset.
Går det göra samma sak med ett par bakljus? Hur varmt och hur länge ska jag köra då?

130 Inlägg
30 maj 2012
300 grader och grill läge så nära värmen som möjligt!

nädå ungefär 100 grader cirkus 10 min så ska det nog gå att få loss lite.

Det är inget fel på bilen förutom att den brinner.

1 653 Inlägg
30 maj 2012
många bakljus är dock inte limmade med samma "apskit" som strålkastare utan är sammansmälta i plasten, då är det inte möjligt att dela på dem.

Men annars som sagt runt 100 grader i 10 min så brukar det släppa med lite försiktigt våld.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

9 143 Inlägg
2 juni 2012
Trådstartare
Har kollat lite på bakljusen, och dom är ihopsmälta. hmm Måste på med skaplig värme just på skarven för att få isär detdå eller?

1 653 Inlägg
2 juni 2012
Jag skulle påstå att du kan lägga ner projektet då tyvärr, det är ju en homogen plastsvets där.
Enda vettiga sättet är att försiktigt såga isär det, men att göra det snyggt är inte lätt.

Beror på hur mycket tålamod och förväntningar på slutresultatet du har som avgör huruvida du ska ge dig in på det typ smile

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

9 143 Inlägg
2 juni 2012
Trådstartare
Thullen skrev:
Jag skulle påstå att du kan lägga ner projektet då tyvärr, det är ju en homogen plastsvets där.
Enda vettiga sättet är att försiktigt såga isär det, men att göra det snyggt är inte lätt.

Beror på hur mycket tålamod och förväntningar på slutresultatet du har som avgör huruvida du ska ge dig in på det typ smile

Ja det är ju på baksidan, så det är nog inga bekymmer. Ska fixa mig en Dremel med kapskiva å såga tänkte ja.
När jag sen sätter ihop det blir det lim och fog på det, inget som kommer synas....

Sök