2548
Sök

B230F turbo med B234F spridare?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
29 maj 2012
Trådstartare
Tjena!

Trött på att hasa runt med slö B230F i brukshinken.

Råkade dock snubbla över en 945 Turbo med B230FT (fylltryckare) med gången toppackning troligtvis, så håller på att plocka över diverse grejer så som grenrör, turbo, downpipe, ic, tryckrör med mera till min B230F.

Tänkte köra med Turbons tänd och bränslebox, men ska man göra det med B230F härvan så måste man löda på nått motstånd då Turbo spridarna är lågohm och F spridarna är högohm, right?

Då tänkte jag höra om man kan köra med spridare från en B234F istället för att hålla på med nått motstånd? Vill minnas att dom ska vara högohm, och borde ligga runt samma cc med tanke på effekten i motorerna?

El och volvo är inte mina starka sida, men alla är vi rookie´s på nått.

MVH

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

j.grafström
116 Inlägg
30 maj 2012
i see du ha typ samma problem som för mig.. allt blir mongo när det sitter på andra sidan allt tongue

tänk inte i onödan..

TBM NINJA
917 Inlägg
30 maj 2012
vf tar du inte bara spridarmotståndet å kör på turbons spridare som kanske är i modellen 337cc/m
sitter vid batteriet på insidan av skärmen å ser ut som en liten metalhållare med 4 st tjocka vita cigaretter..sen att koppla är ännu enklare...matar 12v på botten av ciggen sen så e där 4 utgångar som du skarvar ihop med plussen som du bara klipper på spridarna...de e nämligen jorden som styr,, ligger bara ström på liksom

EDIT... glömde säga att plus kablarna till spridarna som du klipper...dom bara tvinnar du ihop och använder som matar ström på motståndet
Senast redigerat av henke_92 (30 maj 2012)

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
Skulle man kunna göra.... Men skulle nån kunna svara på min fråga tråden handlar om också? Så man vet båda altenativena så får man se vilket man väljer smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

TBM NINJA
917 Inlägg
30 maj 2012
_Glenne_ skrev:
Skulle man kunna göra.... Men skulle nån kunna svara på min fråga tråden handlar om också? Så man vet båda altenativena så får man se vilket man väljer smile

bara 7/940 turbo som har lågomhiga så pang pu me b234f spridarna om du ska va sån smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
30 maj 2012
Trådstartare
henke_92 skrev:
_Glenne_ skrev:

bara 7/940 turbo som har lågomhiga så pang pu me b234f spridarna om du ska va sån smile

Yepp, testade med dessa spridare, verkar funka bra på laddtryck men går fett på låglasten, så ska prova löda dit motståndet och köra med turbospridarna istället om man får det att funka, kör ju trots allt med turboboxarna smile

TBM NINJA
917 Inlägg
31 maj 2012
_Glenne_ skrev:
henke_92 skrev:
_Glenne_ skrev:

Yepp, testade med dessa spridare, verkar funka bra på laddtryck men går fett på låglasten, så ska prova löda dit motståndet och köra med turbospridarna istället om man får det att funka, kör ju trots allt med turboboxarna smile

kånstigt att den går fett i botten..kanske är så att org chippet är "mappat" ;P så att den ska lira med motstånd och den lilla cc skillnaden på b234f´s å fk´ns spridare.. vet inte vart du bor men på returbilen malmö så finns där 3 bilar med motstånd i som jag såg senast förra veckan..

Sök