2975
Sök

Varning för mätarskruvad BMW 525

Handledare
1 481 Inlägg
4 juni 2012
Trådstartare
Denna BMW är backad ca 30000 mil. Har gått som taxi tidigare. Såldes av bilfirma för två mån. sedan med 40000 mil på mätaren för 119000:- Nu begär säljaren 154000:- och har backat mätaren till 12000 mil.  Reg nr: FDC110
Avslöjad av en användare på Autopower.

http://www.blocket.se/malmo/Bmw_525dA_P … _8&w=1

http://www.google.se/search?q=fdc110&am … qf.,cf.osb

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
4 juni 2012
Tråkigt att dom på Bilprovningen inte kollar vad den hade gått förra besiktningen innan dom knappar in mätarställningen. För nu står det vid senaste besiktning att den hade ca12500 mil på mätaren.
Som på Bilprovningen skulle ju kunna sätta stopp för mätar skruvning i Sverige iallafall.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Yellow bug!
1 640 Inlägg
4 juni 2012
Har någon varit i kontakt med bilfirman då, så att de inte bara skrev ut fel miltal i deras annons? Är ju ingen omöjlighet.. Synd att hänga ut säljaren..

Hur mätarskruvar man en såpass ny bil? Borde ju finnas varningssystem som får fnatt..
Senast redigerat av Televerket (4 juni 2012)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
4 juni 2012
marwin_of_sweden skrev:
Tråkigt att dom på Bilprovningen inte kollar vad den hade gått förra besiktningen innan dom knappar in mätarställningen. För nu står det vid senaste besiktning att den hade ca12500 mil på mätaren.
Som på Bilprovningen skulle ju kunna sätta stopp för mätar skruvning i Sverige iallafall.

de få gångerna de äns tar mätarställning har varit med om x antal olika bes där man haft mätarställning 0

Handledare
1 481 Inlägg
4 juni 2012
Trådstartare
Televerket skrev:
Har någon varit i kontakt med bilfirman då, så att de inte bara skrev ut fel miltal i deras annons? Är ju ingen omöjlighet.. Synd att hänga ut säljaren..

Hur mätarskruvar man en såpass ny bil? Borde ju finnas varningssystem som får fnatt..

Man säljer inte en bil för 119000:- om den är värd 220000:-
En taxihärk med 40000 mil på mätaren däremot slumpar man bort.
Senast redigerat av saab_sonett (4 juni 2012)

2 415 Inlägg
4 juni 2012
Ett tips är ju att ringa till bilprovningen varje gång du köper en bil och kolla igenom föregående besiktningar. dom har 5år bakåt. då får du allt du behöver veta. det gör jag alltid. sen jämnför jag med vad ägaren sa
Senast redigerat av Tryck_o_pys (4 juni 2012)

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

2 415 Inlägg
4 juni 2012
Fick jag på google BMW 525 dA Touring. Regnummer FDC110. Mil 40 000. Fordonstyp Kombi. Drivmedel Diesel. Fordonsår 2007. Färg Svart. Växellåda Automatisk. Pris 119.000 ...

http://www.autopower.se/forum/pda_topic.asp?id=252056
Senast redigerat av Tryck_o_pys (4 juni 2012)

Forummoderator
26 478 Inlägg
4 juni 2012
Tryck_o_pys skrev:
Ett tips är ju att ringa till bilprovningen varje gång du köper en bil och kolla igenom föregående besiktningar. dom har 5år bakåt. då får du allt du behöver veta. det gör jag alltid. sen jämnför jag med vad ägaren sa

Är det inte tre år bakåt?
Det är i alla fall vad jag har fått när jag har beställt information på bilar jag varit intresserad av.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Meldem
917 Inlägg
4 juni 2012
Mack skrev:
Tryck_o_pys skrev:

Det är i alla fall vad jag har fått när jag har beställt information på bilar jag varit intresserad av.

konstigt, jag fick för 5 år bakåt i tiden när jag skulle köpa min celica, dem mejlade över protokoll från 5 år tillbaka

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

711 Inlägg
5 juni 2012
Registrerad ägare heter då inte Patrik,utan ett utländskt namn som dessutom är skriven på en postbox i malmö..

Luktar skit lång väg..

Forummoderator
26 478 Inlägg
5 juni 2012
Marticus skrev:
Mack skrev:
Tryck_o_pys skrev:

konstigt, jag fick för 5 år bakåt i tiden när jag skulle köpa min celica, dem mejlade över protokoll från 5 år tillbaka

Hm..dom kanske var snåla när dom mailade mig..haha..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

KHRacing
5 juni 2012
Inte olagligt att backa mätaren ju - men olagligt att sälja fordonet utan att påpeka det dock

171 Inlägg
5 juni 2012
kanske inte är olagligt men som köpare blir man ordentligt blåst tyvärr , vem vill köpa en bil som är skruvad ? lär ju vara en del saker som skall bytas på en sån bil efter 40.000 mil

Handledare
1 481 Inlägg
8 juni 2012
Trådstartare
Bilen är besiktad 2011-12-14 med 397201 km på mätaren. Allt enligt bilprovningen.

711 Inlägg
8 juni 2012
saab_sonett skrev:
Bilen är besiktad 2011-12-14 med 397201 km på mätaren. Allt enligt bilprovningen.

Knappade du in rätt? Eller var den bes då och nu i maj..

Registreringsnummer: FDC110
Fabrikat: BMW 525D TOURING
Besiktningstermin: 2012-10-01 - 2013-02-28
Senast godkända besiktning: 2012-05-16
Vägmätarställning, km: 123565

Handledare
1 481 Inlägg
8 juni 2012
Trådstartare
Japp samma bil. Han som säljer nu har backat nästan 30000 mil

Besiktad 2010-12-01 med 321134 km
Ombesiktad 2010-12-10 med 324133 km
Besiktad 2011-12-14 med 397201 km
Senast redigerat av saab_sonett (8 juni 2012)

Pim_Pim
8 juni 2012
Mack skrev:
Marticus skrev:
Mack skrev:

Hm..dom kanske var snåla när dom mailade mig..haha..

Dom går nog bakåt så lång tid man ber dom om..smile

arenwik
8 juni 2012
Man kan ju faktiskt trycka på "Anmäl annons". Det borde man väl kanske göra i detta fallet?
Är väl lite bedrägeri över det hela ?

Klart som fan det är Malmö också, haha. Har bara haft problem med bilar därifrån!
Senast redigerat av arenwik (8 juni 2012)

Handledare
1 481 Inlägg
8 juni 2012
Trådstartare
arenwik skrev:
Man kan ju faktiskt trycka på "Anmäl annons". Det borde man väl kanske göra i detta fallet?
Är väl lite bedrägeri över det hela ?

Annonsen är anmäld

2 415 Inlägg
8 juni 2012
har också anmält den!

Sök