Första sidan på garaget.

H0lmgren
5 juni 2012 · 572 Inlägg

Hallå ja.. jag har akktid funderat över hur en bil kommer på förste sidan här på garaget.. Någon admin som kan förklara för mig hur ni räknar ut att en bil ska komma på första sidan?


Mvh

DZ Design På Facebook
Marticus Meldem
5 juni 2012 · 917 Inlägg

har faktiskt också undrat detta en längre tid nu

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
kolsvajansson
5 juni 2012 · 875 Inlägg

Tror jag läst någonstans att man ska rekommendera bilen för någon eller nått sådant...inte säker om det är rätt dock;p

onej84
5 juni 2012 · 1 854 Inlägg

Är väl besökare per dag

H0lmgren
5 juni 2012 · 572 Inlägg

Ja jag har ingen aning alls.. Har sett flera bilar som har olika statistik, besökare, röster, mm. än vad bilar som inte är med på förstasidan.

Hoppas på att en admin kommer in och besvarar alla våra frågor.. smile

DZ Design På Facebook
H0lmgren
5 juni 2012 · 572 Inlägg

Bullet: Den va bra den.. smile
kolsvajansson: Det kan ju vara så med..

DZ Design På Facebook
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
5 juni 2012 · 2 100 Inlägg

Fråga: Hur hamnar bilarna på "Garaget rekommenderar"?
Svar: Vi är ett antal som väljer ut bilarna hit. Det går inte att ansöka och vi låter oss inte påverkas i vårt val.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=104360

Tja!
H0lmgren
5 juni 2012 · 572 Inlägg

aha.. Tack Dennis..  Det svarade på min fråga.. 

Direkt länk till svaret.. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1976121

DZ Design På Facebook
JohanFalt
7 juni 2012 · 45 Inlägg

jag har varit där wink

Marticus Meldem
7 juni 2012 · 917 Inlägg

dr_suck skrev:
jag har varit där wink

man får ta och gratulera

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
JohanFalt
7 juni 2012 · 45 Inlägg

Bullet--- skrev:

Marticus skrev:

dr_suck skrev:
jag har varit där wink

man får ta och gratulera

lite offtopic men det är väldigt svårt att hålla sig för skratt med din profilbild big_smilebig_smile

känner danne som la ut tråden därför jag skrev de tongue
jag kunde förklara för honom men han hade redan fått svar såg jag smile

Besserwisser
11 juni 2012 ·

Dennis_999 skrev:
Fråga: Hur hamnar bilarna på "Garaget rekommenderar"?
Svar: Vi är ett antal som väljer ut bilarna hit. Det går inte att ansöka och vi låter oss inte påverkas i vårt val.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=104360

Just att bedömningar sker på goda grunder är något jag intresserar mig för och tycker är grundläggande, oavsett vem som bedömer vad. Det är väl ett rimligt krav att det finns genomtänkta bedömningsunderlag bakom varje bil som väljs ut att placeras på förstasidan? Jag undrar vilka kriterier ni går efter då ni plockar ut bilar till "Garaget rekommenderar".

Personligen anser jag att det bör vara bilar vars ägare förtjänar uppskattning på sin bil som har en fördel i bedömning. Alltså ägare som lagt ner blod, svett, tårar och framför allt "god smak" för att skapa någonting personligt och enastående. Att köpa en helt ny bil, behålla den helt original och direkt få äran att hamna på förstasidan är i mina ögon inte en tillräcklig prestation. Det ger till och med ett lite märkligt intryck. Därför anser jag det vara dags att rutinerna bör ses över. Garaget.org-användarnas egna åsikter borde också betyda någonting, menar jag. En helt ny bil som är helt original tycker jag är ospännande, ej unik och bilder på en sådan går att hitta i överflöd via exempelvis Google. Definitionen på fordonsentusiast betraktar jag som någon som visar sig ha synnerligen god kunskap om arbete med en bil och därför är jag ytterst tveksam till om ert val av att ha en helt ny original-bil som representation på förstasidan verkligen var genomtänkt.

matteeee Ingen himmel är så blå som min
11 juni 2012 · 2 972 Inlägg

Mannenmyten skrev:
Just att bedömningar sker på goda grunder är något jag intresserar mig för och tycker är grundläggande, oavsett vem som bedömer vad. Det är väl ett rimligt krav att det finns genomtänkta bedömningsunderlag bakom varje bil som väljs ut att placeras på förstasidan? Jag undrar vilka kriterier ni går efter då ni plockar ut bilar till "Garaget rekommenderar".

Personligen anser jag att det bör vara bilar vars ägare förtjänar uppskattning på sin bil som har en fördel i bedömning. Alltså ägare som lagt ner blod, svett, tårar och framför allt "god smak" för att skapa någonting personligt och enastående. Att köpa en helt ny bil, behålla den helt original och direkt få äran att hamna på förstasidan är i mina ögon inte en tillräcklig prestation. Det ger till och med ett lite märkligt intryck. Därför anser jag det vara dags att rutinerna bör ses över. Garaget.org-användarnas egna åsikter borde också betyda någonting, menar jag. En helt ny bil som är helt original tycker jag är ospännande, ej unik och bilder på en sådan går att hitta i överflöd via exempelvis Google. Definitionen på fordonsentusiast betraktar jag som någon som visar sig ha synnerligen god kunskap om arbete med en bil och därför är jag ytterst tveksam till om ert val av att ha en helt ny original-bil som representation på förstasidan verkligen var genomtänkt.

Jag håller delvis med, men samtidigt inte alls.

Man kan väl vara fordonsentusiast även om man inte kan skruva av ett hjul ens?! "Schumacher skruvar inte" wink
Om man kör bana långt bättre än alla meckpellar som aldrig kommer längre än VM i pallbocksracing så tycker jag att man är minst lika mycket fordonsentusiast, även om man kanske inte ens skruvar själv..
Dessutom tycker jag att en sprillans ny Ferrari gör sig bättre på förstasidan än en pågående renovering av en Volvo 240 (bara ett exempel, tagga ner Volvofolket!)
Men jag tycker också att en färdigrenoverad 240 i toppskick gör sig bra där. Variation förnöjer?!

Och som alltid - hamnar en bil där som just du inte gillar så står det dig fritt att inte klicka på den smile

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang