3759
Sök

Får polisen öppna motorhuven ??

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
12 juni 2012
Foxxen skrev:
fått besked idag  ALLA  poliser  får titta under huvven !!  finns inga undantag sad((

Ja men om du bara tog och läste tråden innan så hade du sett att SwePirreMan citerade lagarna kring detta bara ett par inlägg före ditt, för en vecka sen.

Förresten, har du nått fel på din space-knapp eller? Störigt med dubbla mellanslag överallt.

Pim_Pim
12 juni 2012
Men vad händer om huven inte går att öppna ?
Dom kan ju inte bara bryta upp den som någon skrev..

3 466 Inlägg
12 juni 2012
Pim_Pim skrev:

Kan dom inte beslagta fordonet för teknisk undersökning i sådana fall om misstanken för brott är tillräckligt stark?

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Pim_Pim
12 juni 2012
M_icke_ skrev:
Pim_Pim skrev:

Kan dom inte beslagta fordonet för teknisk undersökning i sådana fall om misstanken för brott är tillräckligt stark?

Jo, det kanske dom kan göra.
Men knappast så att dom tar fram en kofot och bänder upp den som många verkar tro..

9 140 Inlägg
12 juni 2012
Et är väl bara skaffa en extra huvvajer. Ber snuten om att få se under huven så sliter man bara ut extravajern å säger hoppsan! tongue Behöver inte bli svårare än så, dom har ju ingen rätt att bryta upp skiten och förstöra något hur som helst!
Senast redigerat av Putteliten (12 juni 2012)

818 Inlägg
12 juni 2012
Putteliten skrev:
Et är väl bara skaffa en extra huvvajer. Ber snuten om att få se under huven så sliter man bara ut extravajern å säger hoppsan! tongue Behöver inte bli svårare än så, dom har ju ingen rätt att bryta upp skiten och förstöra något hur som helst!

Nej men om dom är griniga lär dom ta in bilen på undersökning eller något liknande

3 151 Inlägg
12 juni 2012
Det lär väl bli ombesiktning ifall huven inte går att öppna?

9 140 Inlägg
12 juni 2012
Mervolic skrev:
Det lär väl bli ombesiktning ifall huven inte går att öppna?

Hellre ta en ombesiktning än regbesiktning....

9 140 Inlägg
12 juni 2012
rasurbo skrev:
Putteliten skrev:

Nej men om dom är griniga lär dom ta in bilen på undersökning eller något liknande

Det är ju oftast på sena kvällar och nätter man åker på såndär skit, så då tror jag inte dom är så sugna på att ta in bilen å jävlas. Men visst kan dom....

162 Inlägg
12 juni 2012
Dieselsmurfen skrev:
cpu1337 skrev:
man ska vrånga sig in i det sista om man inte har nåt att dölja så dom får det besvärligt när dom ska fjanta sig

Jag känner poliser privat. Tyvärr har de liksom alla andra krav på sig att prestera. De tycker inte alls om att ha en poliskontroll på en väg där 80 övergår i 60 km/h. Men de måste. Behandla de med respekt och de låter dig oftast åka vidare med en muntlig varning om inte överträdelsen är för grov. Käftar du så blir det böter. Inte mer än rätt tycker jag.

Inte för att vara sån, men man väljer att bli trafikpolis. Man väljer att sätta dig andra. Äckligt.

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up

3 151 Inlägg
12 juni 2012
HalfShell skrev:
Inte för att vara sån, men man väljer att bli trafikpolis. Man väljer att sätta dig andra. Äckligt.

Jag tror inte att poliserna tänkte "ah, jag vill bli polis så jag kan sätta dit någon som installerat dumpventil i sin bil". Det är inte dem som bestämmer reglerna, och inte heller bestämmer dem själva att dem ska sätta dit X antal hundra personer i månaden för milda trafikbrott... Det är deras chefer osv som gör det.

Avstängd
10 388 Inlägg
12 juni 2012
HalfShell skrev:
Dieselsmurfen skrev:
cpu1337 skrev:
man ska vrånga sig in i det sista om man inte har nåt att dölja så dom får det besvärligt när dom ska fjanta sig

Jag känner poliser privat. Tyvärr har de liksom alla andra krav på sig att prestera. De tycker inte alls om att ha en poliskontroll på en väg där 80 övergår i 60 km/h. Men de måste. Behandla de med respekt och de låter dig oftast åka vidare med en muntlig varning om inte överträdelsen är för grov. Käftar du så blir det böter. Inte mer än rätt tycker jag.

Inte för att vara sån, men i mitt tycke var det där en totalt hjärndöd kommentar. Skulle personligen gärna se galet mycket mer poliser ute på vägarna, och civilare - Oh ja, jösses ja tack!
Senast redigerat av it_mutt (12 juni 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

162 Inlägg
12 juni 2012
Mervolic skrev:
HalfShell skrev:

Jag tror inte att poliserna tänkte "ah, jag vill bli polis så jag kan sätta dit någon som installerat dumpventil i sin bil". Det är inte dem som bestämmer reglerna, och inte heller bestämmer dem själva att dem ska sätta dit X antal hundra personer i månaden för milda trafikbrott... Det är deras chefer osv som gör det.

De väljer att förstöra folks liv (utan ånger eller skuldkänslor) för att det står så i lagboken. Det är äckligt. Nu säger du säkert "ja, men hade du inte kört för fort från första början så hade du aldrig blivit tagen" Jag älskar om alla saker hade kunnat vara svart eller vitt.

162 Inlägg
12 juni 2012
it_mutt skrev:
HalfShell skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Inte för att vara sån, men i mitt tycke var det där en totalt hjärndöd kommentar. Skulle personligen gärna se galet mycket mer poliser ute på vägarna, och civilare - Oh ja, jösses ja tack!

Jag skulle också gärna se fler poliser ute, dock bland bilister. Hastigheten dödar inte, utan det är dåligt med avstånd eller ouppmärksamhet.

3 151 Inlägg
12 juni 2012
HalfShell skrev:
De väljer att förstöra folks liv (utan ånger eller skuldkänslor) för att det står så i lagboken. Det är äckligt. Nu säger du säkert "ja, men hade du inte kört för fort från första början så hade du aldrig blivit tagen" Jag älskar om alla saker hade kunnat vara svart eller vitt.

Förstöra folks liv..? För att de ger en böteslapp för att denne personen har brutit mot lagen och eventuellt försatt andra personer i livsfara? Nu får du skärpa dig...

120 Inlägg
12 juni 2012
är det bara jag som tycker det spårat ur ämnet? nu liknar det mer "hur illa vissa tycker om poliser" men rätt intressant att se hur folk tycker, så go on!

Rösta gärna och kommentera :)

Evildan
12 juni 2012
Slutledning1:
Polisen är kanonbra när dom hjälper den enskilde individen om denne har fått inbrott i sin iögonfallande olagligt modifierade bil.

Slutledning2:
Polisen suger hästpung när dom haffar denne enskilde individ i sin iögonfallande olagligt modifierade bil när denne bryter mot lagen.

120 Inlägg
12 juni 2012
Evildan skrev:
Slutledning1:
Polisen är kanonbra när dom hjälper den enskilde individen om denne har fått inbrott i sin iögonfallande olagligt modifierade bil.

Slutledning2:
Polisen suger hästpung när dom haffar denne enskilde individ i sin iögonfallande olagligt modifierade bil när denne bryter mot lagen.

kan inte mer än hålla med smile det är iaf så man känner det

Rösta gärna och kommentera :)

3 151 Inlägg
12 juni 2012
Evildan skrev:
Slutledning1:

Slutledning2:

Japp. I ungefär 90% av fallen låter det faktiskt såhär. roll

162 Inlägg
13 juni 2012
Mervolic skrev:
HalfShell skrev:

Förstöra folks liv..? För att de ger en böteslapp för att denne personen har brutit mot lagen och eventuellt försatt andra personer i livsfara? Nu får du skärpa dig...

"Eventuellt försatt andras liv i livsfara" - spekulation.

Jag ogillar trafikpoliser något så fruktansvärt. Jag tycker att man borde skämmas om man sätter en böteslapp på en person som kört för fort på en helt fri väg, fastän risken för en kollision med något annat än luft hade varit 0. Vi snackar liksom inte överdrivet fort, även fast jag tycker det är ok om bilen klarar hastigheten (om där är fritt så har du bara dig själv att skada vid krock).

En fortkörningsbot kan bli så mycket mer än en bot. Det kan bli av med körkort, och kan därmed kan du inte ta dig till ditt jobb. Du kan inte tjäna pengar för att försörja dig, nog mindre att betala boten och vips så är du hos fogden. Värre är det för dem som har det i tjänst.

Om ni tror att ovanstående bara är bluff så vet ni ingenting. Polisen bryr sig inte. "En mindre fortkörare på vägen - ett till löst brott". Vem killen var eller hans anledning spelar ingen roll.

Det var ju för ett tag sedan en bilist som gasade på på en 2-1-väg för att han hade en ambulans med blåljus bakom sig, enbart för att han naturligtvis ville att ambulansen skulle komma fram snabbare då han inte hade någon stans att ta vägen. Längre fram blev han klockad, naturligtvis för fort, och fick böter. "Man får inte riskera liv för att rädda andras (men är du polis så är det ok)". Tycker man liksom säger emot sig själv där lite.

Polisens resurser borde kraftigt omfördelas. Sorry för den enorma OTn.

Sök