Rquired
Allmänt envis
4 juli 2012
· 12 512 Inlägg
Smajly skrev:
Rquired skrev:
Jag hade fortsatt med de knep du fått tidigare i tråden om att höja nosen med mera, att klämma på slangarna känns inte som någon trygg metod för att lufta en bil.
Bilen behöver INTE höjas upp i fronten för att lufta.
Jag har redan skrivit i tråden hur det enklast görs.. Finns inte en enda BMW verkstad som höjer upp bilen för att lufta systemet.
Nä det räcker inte att klämma på slangarna. Man måste ha systemet igång och fylla tills det inte kommer mera luft från luftskruven.. så enkelt e de. Full värme på fläkten i kupen så vattnet går runt i hela systemet.
O när man e klar så fyller man upp lite extra vatten och låter bilen nå arbetstemp och då kommer den själv att trycka ut överflödet genom exp.kärls locket.
Nej behöver och behöver, men det blir mycket enklare i och med att luftskruven inte är den högsta punkten i systemet. Att det endast rinner vatten från skruven betyder inte nödvändigtvis att systemet är fritt från luft i alla lägen, det är den skola och den erfarenhet jag fått åtminstone!
Senast redigerat av Rquired (4 juli 2012)
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.