Dodge Magnum/Chrysler 300

Wicca
14 juni 2012 · 886 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Har själv en 300C 2.7:a. Den drar ca 0.91 L/mil. normal körning. Har varit nere på låga 0.86 vid ren kärringkörning (sorry) men då får man tänka på sin körning. Dock är Magnum lite ovanligare och lite mer aggressiv i sin framtoning så varför inte satsa på en sån om ni har möjlighet?

0,91/mil är ju inte mycket att klaga på för en så stor bil med lite motor. Min sletna Volvo 945a med 115 trött hästar drar ju mer soppa än så och är troligen inte ens hälften så rolig eller bekväm.

Ne, köper man en stor och fläskig bil med krut under huven så bör man räkna med att soppaförbrukningen är högre än på en snålgolf eller liknande. smile

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
15 juni 2012 · 17 516 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:

Dieselsmurfen skrev:

LarssonSarah skrev:
http://www.blocket.se/stockholm/Dodge_magnum_40442706.htm?ca=6&w=3

vad tror ni om den ?

Importbil. Den kan ha rullat precis vad som helst. Sen är kombin sjukt ful. Och vanlig. Är det 3.5 liters motorn? Byt kamrem nu!

Fick även en svag känsla av att det är en "oseriös " försäljare genom att läsa annonsen med,.
Även om jag skulle haft en ferrari enzo skulle jag aldrig någonsin skriva " min feta bil "  99 loppor m.m

Dessutom säljer han för att han har för många bilar hemma. Sen säger han sig vilja ha byte och kan även lägga pengar imellan?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
LarssonSarah
15 juni 2012 · 54 Inlägg

så svårt. . vill verkligen hitta en vettig fin magnum smile

Legwind
16 juni 2012 · 925 Inlägg

LarssonSarah... Skulle satsat på en Chrysler då utbudet är mycket större samt att du får mer utrustning för samma pengar... samt att 3.5 drar mindre än 2.7 då bilen är så tung så du måste varva mer med 2.7... samt att kolla historiken hos en återförsäljare så du inte köper en bil som e hemtagen..som vart krockad och fusklagad..förekommer rätt ofta...

Feel The Difference
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 juni 2012 · 17 516 Inlägg

Legwind skrev:
LarssonSarah... Skulle satsat på en Chrysler då utbudet är mycket större samt att du får mer utrustning för samma pengar... samt att 3.5 drar mindre än 2.7 då bilen är så tung så du måste varva mer med 2.7... samt att kolla historiken hos en återförsäljare så du inte köper en bil som e hemtagen..som vart krockad och fusklagad..förekommer rätt ofta...

Nja... Min 300M var inte så snål. 2.7 går mycket billigare. Men det är klart: Jag köpte ju bilen ny och har kört rätt försiktigt. Men nog vill den varva till 6000 om man drar på lite försiktigt!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
BigBlock_396
21 juni 2012 · 3 Inlägg

LarssonSarah... Ditt ev bilval är rätt det är en modell som har atityd o inte skäms för att den existerar. Kolla in länken  http://www.automotorsport.se/media/bilt … 042304.pdf Då alla Magnumar som finns i Sverige är privat importerade kan du ta en carfax på kostar 99 kr. Var själv intreserad av en Magnum R/T och tog carfax på den och det visade sej att den hadde varit med om en översvämmning och därför skrotad i Usa av bilhandlaren när den var helt ny sen såld på auktion o skeppad till Sverige.Ring runt till olika försäkringsbolag, vi gjorde det priset varierade från ca 13,400 till ca 6,500 kr. Som några skriver kolla att automatoljan är bytt, är även känd att slita ner bromskivorna snabbt, vet dock ej om det gäller R/T då dom har större o ventilerade skivor fram o bak. Kolla in min profil där ser du skilnaden. Har bytt på våran SXT V 3.5 l. Bensinförbrukningen ligger är 0.9 i jämn landsvägsfart.Om du ska köpa en R/T (V8) så är det mycket viktigt att det är rätt olja i motorn SAE 5W-20.

JeepSRT8
21 juni 2012 · 39 Inlägg

Jag kan hjälpa dig ta hem en, jag har ruggigt bra kontakter. Carls.com och ebay.... Börja kolla där. Eventuellt craigslist!

LarssonSarah
25 juni 2012 · 54 Inlägg

Det är ingen som möjligen vill följa mig och kolla på en som har erfarenhet av dessa bilar?

Mvh Sarah

LarssonSarah
25 juni 2012 · 54 Inlägg

Legwind skrev:
LarssonSarah... Skulle satsat på en Chrysler då utbudet är mycket större samt att du får mer utrustning för samma pengar... samt att 3.5 drar mindre än 2.7 då bilen är så tung så du måste varva mer med 2.7... samt att kolla historiken hos en återförsäljare så du inte köper en bil som e hemtagen..som vart krockad och fusklagad..förekommer rätt ofta...

Kanske du råkar ha tid och följa och kika på en du som verkar ha erfarenhet av dessa som jobbar med dom? smile

LarssonSarah
26 juni 2012 · 54 Inlägg

kollade försäkringen på mig. skulle gå på 15 000:- per år, kan det verkligen stämma???

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 juni 2012 · 17 516 Inlägg

LarssonSarah skrev:
kollade försäkringen på mig. skulle gå på 15 000:- per år, kan det verkligen stämma???

Låter mycket men det beror ju på hur gammal du är och hur du bor. Kolla Salus-ansvar. Jag betalar ca 5100:- per år. Min bil fyllde 3 år igår så jag var tvungen och helförsäkra den idag då vagnskade gick ut. Alla tillägg som finns är med i det priset.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Legwind
26 juni 2012 · 925 Inlägg

Försäkringen på dig kan stämma smile min skulle kosta 20 000 på mig... har du hittat nån du är intresserad av ?

Feel The Difference
LarssonSarah
26 juni 2012 · 54 Inlägg

Legwind skrev:
Försäkringen på dig kan stämma smile min skulle kosta 20 000 på mig... har du hittat nån du är intresserad av ?

Hur kan försäkringen vara så enorm???? yikes

Jag ska iaf iväg och kolla på den där för 90 000:- som ni tyckte var oseriös, men de finns carfax på den, regelbundet servad och underredsskyddad m.m så jag ska kolla vad det är iaf:)

LarssonSarah
26 juni 2012 · 54 Inlägg

den fanns i gävle nu

Legwind
26 juni 2012 · 925 Inlägg

LarssonSarah skrev:
den fanns i gävle nu

Är den servad hos oss?... ge mig reg nr så kan jag kolla upp den tills imorgon smile

Feel The Difference
Legwind
26 juni 2012 · 925 Inlägg

För att du är ung än.. därför den e skyhög sad

Feel The Difference
LarssonSarah
26 juni 2012 · 54 Inlägg

Legwind skrev:

LarssonSarah skrev:
den fanns i gävle nu

Är den servad hos oss?... ge mig reg nr så kan jag kolla upp den tills imorgon smile

ANR799 är reg nr smile tusen tack smile vore jätte snällt smile

Legwind
26 juni 2012 · 925 Inlägg

Japp kollar det direkt imorgon smile skicka iväg ditt nr på pm...  så skickar jag infon där... smile känner igen regnr iaf smile

Feel The Difference
MeepMeep Finraggare
5 juli 2012 · 2 381 Inlägg

Blev det någon bil? Annars är ju min till salu men utanför prisklassen. Gillade inte alls den du länkade till av flera anledningar. 22" är rätt stötigt på den bilen och med en 2.7 liters spis kommer det kännas segt som sirap vid omkörningarna.

Skit i att kolla ebay, skall du hitta något som är helt och fräscht så kör via entusiast. Har varit över på otaliga magnum-träffar i USA och har bra koll på kontakter där. Kan spana efter något åt dig

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
MeepMeep Finraggare
5 juli 2012 · 2 381 Inlägg

Kan få en 3.5 med 12500 på mätaren hemma och reggad för 80

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang