Första bil? Polo eller Golf?

SportPilot Ubåtsingenjör
19 juni 2012 · 7 217 Inlägg

en golf är inget dumt val smile billig att äga och hålla rullande

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Bejbymoose
19 juni 2012 · 49 Inlägg

tkd_rille skrev:
Jag skulle inte påstå att en prelude eller crx går och hitta i bra skick för 15.  Sen är du kanske runt 18-20 år? Då talar inte försäkring direkt för dig.

Civic kanske.  Golf kan du hitta delar till utan problem däremot.

Mamma kommer stå på bilen smile

Tobbetdi Diesel ska man ha!
19 juni 2012 · 482 Inlägg

Stirra dig inte blind på miltalet. Är bilen väl omhändertagen och allt är bytt inom rätt intervaller så kör på.. Mina 2 senaste har gått över 30- respektive 40.000 mil och aldrig haft några problem med någon.

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se
Bejbymoose
19 juni 2012 · 49 Inlägg

Tobbetdi skrev:
Stirra dig inte blind på miltalet. Är bilen väl omhändertagen och allt är bytt inom rätt intervaller så kör på.. Mina 2 senaste har gått över 30- respektive 40.000 mil och aldrig haft några problem med någon.

Tack, ska utöka sökandet nu då smile uppdaterar om jag hittar nått bra smile

kimztah 30 slak
19 juni 2012 · 169 Inlägg

Folk har sagt både civic och golf, bra förstabilar!

Bejbymoose
19 juni 2012 · 49 Inlägg

Så, nu står det mellan
http://www.blocket.se/goteborg/Fin_VW_G … 15&w=2

http://www.blocket.se/goteborg/Golf_96_ … amp;last=1

Gillar den sista lite mer, färgen är snyggare och den har 5d (y)

Senast redigerat av Bejbymoose (19 juni 2012)

Tobbetdi Diesel ska man ha!
19 juni 2012 · 482 Inlägg

Den grå har en motor på 2,0 dvs samma som gti har/hade och där kan försäkringen vara lite dyrare, samt att det står inget om AC.
Den vita har ac och mycket verkar vara åtgärdat, samt att 1.8an är en underbar motor. Jag tycker dessutom att den ser finare ut.

Den grå har tex tonade framblinkers, vilket är olagligt och ägaren skriver inte ut sitt namn vid annonsen heller.

Det enda som verkar negativt med den vita är att den har 2 dörrar, men som första bil kan man ju leva med det smile
Hade jag varit i dina kläder så hade jag köpt den vita.

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se
Bejbymoose
19 juni 2012 · 49 Inlägg

Tur att jag kollar med er då. Olagliga bilar vill vi inte ha smile då återstår den vita! Ska få fler bilder på den imorgon, så hoppas den är fin smile

Bejbymoose
19 juni 2012 · 49 Inlägg

http://www.blocket.se/alvsborg/Volkswag … 15&w=2
Eller kanske den här?

Senast redigerat av Bejbymoose (19 juni 2012)

Tommty
19 juni 2012 · 218 Inlägg

"olaglig", inte många stannar en för tonade framblinkers. Och om det skulle vara för stort problem så kan du få 2st nya för 100-200kr på skroten.

är nog mer reflexen sem skulle bråka över.

utifrån annonsen skulle jag valt den gråa för att den vita golfen för mig känns lite riskfull med att på 17 år har den gåt 10000 mil, när byttes kamremmen? stillastående mkt så rost undertill, speciellt vid trösklar.

Dock är jag inte 100% på den gråa heller men för dem pengarna kan man inte begära allt för mkt, kolla senaste besiktningarna m.m. Speciellt "bra att veta". Såg också när jag kollade regrumret att den troligen fick minst en 2'a förra året. Och tacka nej direkt om ägaren "tappat bort papprerna".
Besiktningstermin: 2012-09-01 - 2013-01-31
Senast godkända besiktning: 2012-02-28

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.
PLindblom
19 juni 2012 · 1 200 Inlägg

Jag brukar börja med att fråga om registreringsnumret på bilen jag är intresserad av. Med detta kollar jag sedan upp hur många ägare bilen har haft och hur länge de senaste ägarna har haft bilen. Därefter tar jag ut de senaste besiktningsprotokollen och kontrollerar att dessa ser okej ut. Är det något som verkar lurt med bilen så brukar jag ringa förra ägaren för att fråga varför han/hon sålde bilen och om den fungerade bra till dess.

Bejbymoose
19 juni 2012 · 49 Inlägg

Minister skrev:
Jag brukar börja med att fråga om registreringsnumret på bilen jag är intresserad av. Med detta kollar jag sedan upp hur många ägare bilen har haft och hur länge de senaste ägarna har haft bilen. Därefter tar jag ut de senaste besiktningsprotokollen och kontrollerar att dessa ser okej ut. Är det något som verkar lurt med bilen så brukar jag ringa förra ägaren för att fråga varför han/hon sålde bilen och om den fungerade bra till dess.

Hur får man ut besikningspapprerna?

PerfectionR Japanese Engineering
19 juni 2012 · 690 Inlägg

Bejbymoose skrev:

Minister skrev:
Jag brukar börja med att fråga om registreringsnumret på bilen jag är intresserad av. Med detta kollar jag sedan upp hur många ägare bilen har haft och hur länge de senaste ägarna har haft bilen. Därefter tar jag ut de senaste besiktningsprotokollen och kontrollerar att dessa ser okej ut. Är det något som verkar lurt med bilen så brukar jag ringa förra ägaren för att fråga varför han/hon sålde bilen och om den fungerade bra till dess.

Hur får man ut besikningspapprerna?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=74941

Söka är ett bra tips smile Tog tre sekunder att hitta den länken smile

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
PLindblom
19 juni 2012 · 1 200 Inlägg

Bejbymoose skrev:

Minister skrev:
Jag brukar börja med att fråga om registreringsnumret på bilen jag är intresserad av. Med detta kollar jag sedan upp hur många ägare bilen har haft och hur länge de senaste ägarna har haft bilen. Därefter tar jag ut de senaste besiktningsprotokollen och kontrollerar att dessa ser okej ut. Är det något som verkar lurt med bilen så brukar jag ringa förra ägaren för att fråga varför han/hon sålde bilen och om den fungerade bra till dess.

Hur får man ut besikningspapprerna?

Sväng förbi närmaste besiktningsstation och be om att få protokollen utskrivna. Annars kan du skicka registreringsnumret till mig, så kan jag eventuellt få fram protokollen lite snabbare.

SportPilot Ubåtsingenjör
19 juni 2012 · 7 217 Inlägg

Bejbymoose skrev:
http://www.blocket.se/alvsborg/Volkswagen_golf_vr6_40620452.htm?ca=15&w=2
Eller kanske den här?

är du sugen på att tanka mycket så visst smile mycket dyrare att äga en vr6 än en 1,8... MEN det är värt de !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Bejbymoose
19 juni 2012 · 49 Inlägg

CHEEVA skrev:

Bejbymoose skrev:
http://www.blocket.se/alvsborg/Volkswagen_golf_vr6_40620452.htm?ca=15&w=2
Eller kanske den här?

är du sugen på att tanka mycket så visst smile mycket dyrare att äga en vr6 än en 1,8... MEN det är värt de !

Plånboken är Inte så sugen På att tanka mycket :p

SportPilot Ubåtsingenjör
19 juni 2012 · 7 217 Inlägg

Bejbymoose skrev:

CHEEVA skrev:

Bejbymoose skrev:
http://www.blocket.se/alvsborg/Volkswagen_golf_vr6_40620452.htm?ca=15&w=2
Eller kanske den här?

är du sugen på att tanka mycket så visst smile mycket dyrare att äga en vr6 än en 1,8... MEN det är värt de !

Plånboken är Inte så sugen På att tanka mycket :p

då hade jag struntat i vr6an wink ca 1,5 i stadstrafik är absolut inte omöjligt ! klättrar gärna högre än så också !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Bejbymoose
19 juni 2012 · 49 Inlägg

CHEEVA skrev:

Bejbymoose skrev:

CHEEVA skrev:

är du sugen på att tanka mycket så visst smile mycket dyrare att äga en vr6 än en 1,8... MEN det är värt de !

Plånboken är Inte så sugen På att tanka mycket :p

då hade jag struntat i vr6an wink ca 1,5 i stadstrafik är absolut inte omöjligt ! klättrar gärna högre än så också !

Då skiter vi i den wink

FordRSC Los geht's, Schumacher
19 juni 2012 · 1 510 Inlägg

Tommty skrev:
"olaglig", inte många stannar en för tonade framblinkers. Och om det skulle vara för stort problem så kan du få 2st nya för 100-200kr på skroten.

är nog mer reflexen sem skulle bråka över.

utifrån annonsen skulle jag valt den gråa för att den vita golfen för mig känns lite riskfull med att på 17 år har den gåt 10000 mil, när byttes kamremmen? stillastående mkt så rost undertill, speciellt vid trösklar.

Dock är jag inte 100% på den gråa heller men för dem pengarna kan man inte begära allt för mkt, kolla senaste besiktningarna m.m. Speciellt "bra att veta". Såg också när jag kollade regrumret att den troligen fick minst en 2'a förra året. Och tacka nej direkt om ägaren "tappat bort papprerna".
Besiktningstermin: 2012-09-01 - 2013-01-31
Senast godkända besiktning: 2012-02-28

Sen ska man kolla om bilen är bes hos bilprovningen eller någon privat aktör, då de sistnämnda skriver ej ut "bra att veta!"

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Vw-Andreas
19 juni 2012 · 633 Inlägg

dyrt o äga en vr6a? nja de kan vi ju lägga ner tycker jag ligger på 1,1ca i stan 0,75 lansväg dyrt nja inte i mitt tycke, dock är försäkringen på den dyrare men en rolig bil för pengarna samt att reperationerna kan va dyra om man inte gör allt själv


men du ska helt klart inte ha en golf vr6 om du letar förstabil och bensinsnål

men in på Vwgolf.se om du har frågor om vw,s så får du svar eller slå ett pm till mig

Volvo 740 "militery" (1988)
Volvo s60 (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang