4460
Sök

Uppgradera ny AC kompressor på SAAB 95 '98

87 Inlägg
18 juni 2012
Trådstartare
Har en SAAB 95 '98 SE och har haft en massa strul med AC kompressorn. Bor söderut i ett varmt land så den behövs. Nu har jag kollat på skroten, och en kompressor från en tex '08 kostar inte så många kronor. I princip samma som en '98 -'02 gör.

Men när jag pratade med SAAB killen här nere sa han att de inte var samma rör bla. Så min fråga är om det krävs mycket meck för en uppgradering så jag kan pula in en nyare kompressor?

SAAB 9-5 SE automat Högerstyrd, steg 1 tune • SAAB 9-5 Vectra (Med Aero standard),Högerstyrd, automat 2.3L steg 1 tune.

242 Inlägg
20 juni 2012
har ingen aning om hur stor skillnaden är men det går inte direkt att klippa och skarva med slangklämmor, är upp mot 20bar på högtrycksidan och en gas som gärna läcker vid minsta lilla chans den får så mitt råd är att hålla dig till den som det ska vara smile

87 Inlägg
21 juni 2012
Trådstartare
Jotack, att gasen har en förmåga att läcka ut har jag många tråkiga erfarenheter av. Men om det nyare AC aggregatet är mycket bättre och det krävs 1-2 nya slangar är det ju ingen big deal.

Därav frågan smile

SAAB 9-5 SE automat Högerstyrd, steg 1 tune • SAAB 9-5 Vectra (Med Aero standard),Högerstyrd, automat 2.3L steg 1 tune.

Sök