2233
Sök

Saab 9-5 Aero styling och trim och massa annat skojj!!

Tänkte fixa till min 9-5 aero till något som sticker ut från mängden men ser hyfsat orginal ut:)

232 501 Visningar
Uppdaterades senast 18 oktober 2014
465 Inlägg
21 maj 2013
Trådstartare
spokenratt skrev:
Tiiimpa skrev:
spokenratt skrev:
Ok, skaffa lite ny vakumslang då, bara att kolla dimensionen på den, tips: http://www.do88.se/sv/artiklar/vakuumslang-2/index.html

pappa hade slang hemma så ska sätta dit en imorgon och hoppas på att det blir lite skillnad i den sen smile men tror jag ska beställa hem lite slang från do88 sen och byta lite imotorn framöver smile

Aah.. va bra!
Ja, det kan ju mycket väl vara så att där är någon annan slang som är lite torrsprucken. Är ju trotts allt ingen splitterny bil hmm Kollar själv slangen till min vevhusvent lite då och då.. kändisgrej på volvon sad Iget stort projekt dock, latmasken som gör att den inte byts i förebyggande syfte big_smile

Blir det ny mjukvara innan helgen iaf då?!

ja det är likabra att kolla över dom smile ska kolla igenom alla sen framöver smile
jag vet inte än om det blir i helgen men jag hoppas  det kan bli på lördag:)

3 860 Inlägg
21 maj 2013
Ok, hoppas du får det!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

465 Inlägg
21 maj 2013
Trådstartare
spokenratt skrev:
Ok, hoppas du får det!

hoppas jag också wink

3 860 Inlägg
21 maj 2013
Tiiimpa skrev:
spokenratt skrev:
Ok, hoppas du får det!

hoppas jag också wink

Vi väntar med "race" tills du fått i ny mjukvara och så drar vi med E också!

Autotech

465 Inlägg
21 maj 2013
Trådstartare
spokenratt skrev:
Tiiimpa skrev:
spokenratt skrev:
Ok, hoppas du får det!

hoppas jag också wink

tycker det låter som en bra ide^^ du kommer ju vinna över oss ändå men man kan ju hoppas att jag och erik ligger rätt jämnt ^^

3 860 Inlägg
21 maj 2013
Tiiimpa skrev:
spokenratt skrev:
Tiiimpa skrev:

hoppas jag också wink

tycker det låter som en bra ide^^ du kommer ju vinna över oss ändå men man kan ju hoppas att jag och erik ligger rätt jämnt ^^

Kör vi stillastående vinner jag inte lätt kan ja lova, jag är mer rädd om min koppling tongue Men jag har inte mött E's trimmad..

Autotech

465 Inlägg
22 maj 2013
Trådstartare
UPDATE!!

Idag blev det att koppla in strömmen till mätaren och det blev skit bra!! big_smile är helt klart nöjd smile nu ska den bar sättas fast också sen är allt på topp!

Blev även att sätta dit en ny slang där den va sönder som jag nämnde igår! OCH JÄVLAR vilken skillnad det blev! smile blev som en helt ny bil nästan! den känns nu mkt piggare och sticker bra som fan! lite tur man köpte laddtrycksmätare så man hittade den!

bilen laddade ju ca: 0.8 innan jag bytte slangen men nu efter så laddade den mellan 1.0 och 1.1 big_smile sjuk skillnad smile ska bli kul att se hur den går sen efter man trimmat också ^^

https://www1.garaget.org/gallery/images/89/88951/88951-32e8a43d9a0c9430e49de8254a0fec3c.jpg

3 860 Inlägg
22 maj 2013
Perfekt ju! Skönt att det löste problemet!

Autotech

465 Inlägg
23 maj 2013
Trådstartare
Ja det va riktigt gott att få den att gå som den ska :-)

465 Inlägg
23 maj 2013
Trådstartare
Tycker det är lite dåligt med respons på min tråd! Skriv gärna vad ni tycker!  både positivt och negativt ;-) jag tar emot allt ;-)

3 860 Inlägg
23 maj 2013
nästan 70 följare.. men jag är själv inne i sådanna perioder att jag bara läser utan att komentera.. Antar att det är något sådant, sen får du nog lite respons efter den nya mjukvaran tongue

Autotech

465 Inlägg
23 maj 2013
Trådstartare
Hehe jag hoppas de;-) kommer bli sweet!!

465 Inlägg
24 maj 2013
Trådstartare
UPDATE!!

OKEJ GOTT FOLK!! Imorgon händer det!! då kommer den trimmas! big_smile blir att slänga i ett steg 2 program i den:D som kommer ge mig ca 270HK och 420NM:) får börja med det iallafall sen  i framtiden är jag ju riktigt sugen på ett steg1+ etanol istället big_smile men detta steget nu ska väll ge ett helt annat register på bilen och lite mer skojj smile återkommer med lite info imorgon hur det gick och så vidare wink kanske en mätarfilm också? ^^

3 860 Inlägg
24 maj 2013
Tiiimpa skrev:
UPDATE!!

OKEJ GOTT FOLK!! Imorgon händer det!! då kommer den trimmas! big_smile blir att slänga i ett steg 2 program i den:D som kommer ge mig ca 270HK och 420NM:) får börja med det iallafall sen  i framtiden är jag ju riktigt sugen på ett steg1+ etanol istället big_smile men detta steget nu ska väll ge ett helt annat register på bilen och lite mer skojj smile återkommer med lite info imorgon hur det gick och så vidare wink kanske en mätarfilm också? ^^

Fan va kul för dig!! Då får va väldigt snart ta en styrkemätning tycker jag!! Försök få en mätarfilm som sagt!

Autotech

465 Inlägg
24 maj 2013
Trådstartare
hehe ja det hade varit roligt ! big_smile du äger ju oss men mig och erik kan nog bli rätt jämnt big_smile men en film kan jag kanske ordna ^^

3 860 Inlägg
24 maj 2013
Tiiimpa skrev:
hehe ja det hade varit roligt ! big_smile du äger ju oss men mig och erik kan nog bli rätt jämnt big_smile men en film kan jag kanske ordna ^^

Har en cylinder mer och mer kraft org så lite orättvist o jämföra, men det är kul o köra iaf!

Autotech

465 Inlägg
24 maj 2013
Trådstartare
hehe ja det är de ^^

465 Inlägg
25 maj 2013
Trådstartare
UPDATE!!

då blev det en update idag igen! blivit mycket nu men det är roligt big_smile som jag skrev igår så har jag då varit och trimmat min bil idag!! blev mkt nöjd! den går fint som fan nu smile han fixade så att jag nu både kan köra på bensin och e85 big_smile men jag måste inhandla nya tändstift först för jag kör på dom platinum som man inte ska ha om man kör e85  smile

sen fixade han även så jag har open sid big_smile så nu kan man få väldigt mkt info genom sid big_smile

så nu efter trim ska bilen ligga på ca 270 HK och 420NM smile

och självklart måste jag ju göra lite reklam också wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/89/88951/88951-f58f0b4d8666e058b0db4405b9519a75.jpg

3 860 Inlägg
25 maj 2013
Och den går bättre?? wink

Autotech

465 Inlägg
25 maj 2013
Trådstartare
ja man märker direkt nu att det är mer klös i den smile känner att det är mer bottenvrid och så smile jag är nöjd än ^^ ska bli kul och tanka lite e85 sen också ^^

Sök