2035
Sök

Saab 9-5 Aero styling och trim och massa annat skojj!!

Tänkte fixa till min 9-5 aero till något som sticker ut från mängden men ser hyfsat orginal ut:)

232 427 Visningar
Uppdaterades senast 18 oktober 2014
3 860 Inlägg
27 november 2012
Gött! Maptune? Lär göra skillnad du!! Då är det bara programet du ska ha då ju!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

465 Inlägg
27 november 2012
Trådstartare
Nej det blir inte maptun nu ;-) blir en annan firma från Helsingborg som är speciallicerad på Saab :-) rätt nytt företag men han ska vara jävla duktig och allt jag läst om honom på olika forum har bara varit kanon! Och han är billigare än maptun:-) men sen kan det kaoste bli ett steg 3e85 men då måste man ju byta spridare och Downpipe;-)

108 Inlägg
27 november 2012
Låter jue riktigt nice!! smile vad heter firman? E också sugen på å chippa min 9-3 smile

Saab - Move Your Mind
1 094 Inlägg
27 november 2012
Felap skrev:
Låter jue riktigt nice!! smile vad heter firman? E också sugen på å chippa min 9-3 smile

http://www.customcab.se/ gissar jag på smile.

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864

465 Inlägg
27 november 2012
Trådstartare
Den heter gdm performence;-)

465 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
Update!!

Idag åkte vinterdäcken på hmm men som tur är så har man alufälg iallafall så dom blir ju inte så fula xD men när jag va och bytte så såg vi att bromsbeläggen fram börjar att ta slut så det får bli nya till våren smile funderar på om man ska köpa Greenstuff belägg  eller vad tycker ni gott folk ? smile

2 271 Inlägg
28 november 2012
Har greenstuff på min, helt ok för vardagsbruk. Gnisslar lite vid mycket kortkörningar (jag).
Kommer byta till värre nästa gång men bra priser på dom hos Maptun om du är medlem på Stcs i och med rabatten.

2 712 Inlägg
28 november 2012
Dessa fram sen kan du allt få stopp på skeppet wink

http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 … 1-ebc.html

Plötsliga stoppet är det som dödar..

465 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
lingua: okej okej men det kan man ju leva med! big_smile men är det bra rabatt om man är medlem där för jag är sugen på att bli det ? big_smile

amoreex: jag har ju redan 308mm aero bromsar men ska nog köpa slitsade skivor också när jag ändå byter beläggen:) såg att speedparts också hade slitsade för 1500/paret smile så det är ju inte så farligt smile

2 712 Inlägg
28 november 2012
Tiiimpa skrev:
lingua: okej okej men det kan man ju leva med! big_smile men är det bra rabatt om man är medlem där för jag är sugen på att bli det ? big_smile

amoreex: jag har ju redan 308mm aero bromsar men ska nog köpa slitsade skivor också när jag ändå byter beläggen:) såg att speedparts också hade slitsade för 1500/paret smile så det är ju inte så farligt smile

Jo det ger ju mycket bättre bromsförmåga!

Dock kan jag ej ha dem om jag ej skaffar andra vinterfälgar.. för har 15 tums vinterfälgar.. och som jag fattat det måste man ha minst 16 väl?

465 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
hehe okej tongue jo det stämmer man måste minst ha 16" om man byter till dom bromsarna:) men det är ju snyggt wink

2 712 Inlägg
28 november 2012
damn! hmm

dock har jag ju mina 17 tummare på nu med... har ju inte ens blivit vinter... är ju runt 5+ varje dag så finns ingen mening med dubbar nu smile

oh hade tur att "sommardäcken" är M+S däck ju så :o

465 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
haha det är ju kanon ju !! tongue slängde på mina idag så slipper man det sen när alla får panik när snön kommer xD

2 712 Inlägg
28 november 2012
Tiiimpa skrev:
haha det är ju kanon ju !! tongue slängde på mina idag så slipper man det sen när alla får panik när snön kommer xD

Alltid bra att vara på säkra sidan ^^

Dock vet jag ju inte vart du bor om ni bruka ha mycket snö där uppe så.. :p

Dock är de väl att enligt lag måste du ha från 1 december? ^^

465 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
ja det är väll enligt lag 1 dec tongue men jag bor i skåne ju så det är väll inte jätte mkt snö men ofta is ju xD

2 271 Inlägg
28 november 2012
Tiiimpa skrev:

Rabatten varierar men jag t.ex tjänar in medlemsavgiften flera ggr om per år efter allt man handlar på Maptun/Speedparts/ANA Trollhättan etc.
Sen att det ingår gratis bankörningar och främjar en grym klubb är nog det största fördelen.smile

Så det är inget att fundera över.cool

465 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
haha okej okej wink då får det bli att bli medlem där nu då wink för det ser ju ut som man kommer att handla lite på både speedparts och maptun inom en framtid så det kan ju vara gött att ha lite rabatt då också !! big_smile

465 Inlägg
29 november 2012
Trådstartare
Update!

DÅ har man skickat och ska bli medlem i Saab turbo club of Sweden! tongue det ger ju lite förmåner och det va ju inte så dyrt så det kan det ju vara värt !! men det skulle ta minst 6 veckor innan man fick sitt medlemskap typ men det är väll bara att vänta wink

128 Inlägg
29 november 2012
Tiiimpa skrev:
Update!

DÅ har man skickat och ska bli medlem i Saab turbo club of Sweden! tongue det ger ju lite förmåner och det va ju inte så dyrt så det kan det ju vara värt !! men det skulle ta minst 6 veckor innan man fick sitt medlemskap typ men det är väll bara att vänta wink

Den som väntar på något gott wink

465 Inlägg
29 november 2012
Trådstartare
precis! wink

Sök