2070
Sök

Saab 9-5 Aero styling och trim och massa annat skojj!!

Tänkte fixa till min 9-5 aero till något som sticker ut från mängden men ser hyfsat orginal ut:)

232 445 Visningar
Uppdaterades senast 18 oktober 2014
3 860 Inlägg
5 mars 2013
#161
H'rligt du! Greenstuff, kanske man ska fundera på, kan vara skönt om man får stopp på skåpen tongue

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

3 182 Inlägg
5 mars 2013
#162
vad är det för skillnad på green stuff och orginal.

2 271 Inlägg
5 mars 2013
#163
pukan2 skrev:
vad är det för skillnad på green stuff och orginal.

Inte så stor faktiskt, mina Greenstuff med sllitsade EBC-skivor känns som original ungefär, kanske
att dom inte fadar riktigt lika fort.

Ska man ha mer bett så kolla efter Carbotech t.ex.


1 705 Inlägg
5 mars 2013
#164
lingua skrev:
pukan2 skrev:
vad är det för skillnad på green stuff och orginal.

Inte så stor faktiskt, mina Greenstuff med sllitsade EBC-skivor känns som original ungefär, kanske
att dom inte fadar riktigt lika fort.

Ska man ha mer bett så kolla efter Carbotech t.ex.

Vad gäller just bromsverkan så är det väl svårt att uppnå någon direkt märkbar skillnad så länge man inte ändrar storlek på skivorna och/eller börjar byta ok och grejer. Viss skillnad finns det givetvis, men inte särskilt mycket.

Men precis som du säger så är väl skillnaden på originalbelägg och "race"-belägg att race håller bättre vid hård körning och inte tappar effekt lika tidigt som original.


3 860 Inlägg
5 mars 2013
#165
Rätt... och börjar man köra mer "aktivt" wink med en kombi på över 1,5 ton så kan kanske bromsarna bli varma ganska fort. Har varit med om det på jobbet när det varit brottom och högre fart med snabba inbromsningar, trist när det börjar bli svampigt.

Så, lite mer värmetåliga prylar o stålslangar kanske kan vara något?!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

2 712 Inlägg
5 mars 2013
#166
spokenratt skrev:
Rätt... och börjar man köra mer "aktivt" wink med en kombi på över 1,5 ton så kan kanske bromsarna bli varma ganska fort. Har varit med om det på jobbet när det varit brottom och högre fart med snabba inbromsningar, trist när det börjar bli svampigt.

Så, lite mer värmetåliga prylar o stålslangar kanske kan vara något?!

Vill bara säga att även Sedanerna väger över 1,5 ton wink
Min har en tjänstevikt på 1610 wink

+ 40 kg för baslådan som jag räkna in i tjänstevikt... wink
Senast redigerat av amoreex (5 mars 2013)

Plötsliga stoppet är det som dödar..

3 860 Inlägg
5 mars 2013
#167
hehe... aa.. men det jag ville peka på var att tjänstebilen på 1460, tror ja det är, fadar så det gör ju våra tyngre me trotts att de klart har större skivor.

Min väger 16 något den me wink

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

465 Inlägg
5 mars 2013
Trådstartare
#168
det stämmer säkert bra det ni säger grabbar!! sen tror jag också att dom dammar mindre än org gör! så man slipper tvätta bromsarna så ofta tongue men det finns en risk att det blir stålslangar också framöver smile


1 705 Inlägg
6 mars 2013
#169
Jag har nyss bytt till större skivor, greenstuff belägg samt stålslangar på 9-3'an.
Bara det har torkat upp ute så man kan ge sig ut på flygrakorna så ska jag testa hur mycket skillnad det gör, så kan jag återkomma med rapport sen.

Första intrycket med stålomspunna slangar är dock bara bra, mycket bättre respons i pedalen än innan och känns mer "direkt".


3 860 Inlägg
6 mars 2013
#170
rcy skrev:
Jag har nyss bytt till större skivor, greenstuff belägg samt stålslangar på 9-3'an.
Bara det har torkat upp ute så man kan ge sig ut på flygrakorna så ska jag testa hur mycket skillnad det gör, så kan jag återkomma med rapport sen.

Första intrycket med stålomspunna slangar är dock bara bra, mycket bättre respons i pedalen än innan och känns mer "direkt".

Körde stålslanga på min förra och håller med dig om det du säger! Körde ferrodo belägg och dom gjorde som Tiiimpa säger dammade mindre, sen om själva beläggen var mycket bättre än org det vete fasen...
Senast redigerat av spokenratt (6 mars 2013)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

2 271 Inlägg
6 mars 2013
#171
rcy skrev:
Jag har nyss bytt till större skivor, greenstuff belägg samt stålslangar på 9-3'an.
Bara det har torkat upp ute så man kan ge sig ut på flygrakorna så ska jag testa hur mycket skillnad det gör, så kan jag återkomma med rapport sen.

Första intrycket med stålomspunna slangar är dock bara bra, mycket bättre respons i pedalen än innan och känns mer "direkt".

Då kanske man ska sikta på stålomspunna då?tongue

Sorry för offtopic Tiiimpa.smile


465 Inlägg
15 mars 2013
Trådstartare
#172
satt och lekte lite för skojjs skull wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/89/88951/88951-335bed9f7ac45fffb90fd0e7534076cc.jpg


3 860 Inlägg
16 mars 2013
#173
Snygg bild!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

465 Inlägg
16 mars 2013
Trådstartare
#174
tackar:D gjorde bara den lite fort men det blev rätt bra ^^


465 Inlägg
241 Inlägg
24 mars 2013
#176
Vad använde du för att få rent oken? Alltså så att metallen inte repas men ändå får bort all rost?

Saab forever wolf in sheeps clothing

465 Inlägg
25 mars 2013
Trådstartare
#177
jag bara tog en stålborste på dom innan jag lackerade dom smile det räckte smile


241 Inlägg
25 mars 2013
#178
Var det så lätt? Men då ska jag göra det också:)

Saab forever wolf in sheeps clothing

465 Inlägg
26 mars 2013
Trådstartare
#179
ja det räckte för mig iallafall smile och min färg sitter som berget fast det bara är biltemafärg tongue


4 670 Inlägg
27 mars 2013
#180
Stålslangar gör massor, När jag kör vännernas 9000 känns bromsarna svampiga emot vad det gjorde på min med stålombundna slangar. samma modds i övrigt greenstuff och slitsade skivor. Fast nu kör man 4-kolvsok med större skivor istället och det bettar på bra smile
Senast redigerat av mickius (27 mars 2013)



Sök