vad är det för skillnad på green stuff och orginal.
Inte så stor faktiskt, mina Greenstuff med sllitsade EBC-skivor känns som original ungefär, kanske att dom inte fadar riktigt lika fort.
Ska man ha mer bett så kolla efter Carbotech t.ex.
Vad gäller just bromsverkan så är det väl svårt att uppnå någon direkt märkbar skillnad så länge man inte ändrar storlek på skivorna och/eller börjar byta ok och grejer. Viss skillnad finns det givetvis, men inte särskilt mycket.
Men precis som du säger så är väl skillnaden på originalbelägg och "race"-belägg att race håller bättre vid hård körning och inte tappar effekt lika tidigt som original.
Rätt... och börjar man köra mer "aktivt" med en kombi på över 1,5 ton så kan kanske bromsarna bli varma ganska fort. Har varit med om det på jobbet när det varit brottom och högre fart med snabba inbromsningar, trist när det börjar bli svampigt.
Så, lite mer värmetåliga prylar o stålslangar kanske kan vara något?!
Rätt... och börjar man köra mer "aktivt" med en kombi på över 1,5 ton så kan kanske bromsarna bli varma ganska fort. Har varit med om det på jobbet när det varit brottom och högre fart med snabba inbromsningar, trist när det börjar bli svampigt.
Så, lite mer värmetåliga prylar o stålslangar kanske kan vara något?!
Vill bara säga att även Sedanerna väger över 1,5 ton Min har en tjänstevikt på 1610
+ 40 kg för baslådan som jag räkna in i tjänstevikt...
hehe... aa.. men det jag ville peka på var att tjänstebilen på 1460, tror ja det är, fadar så det gör ju våra tyngre me trotts att de klart har större skivor.
det stämmer säkert bra det ni säger grabbar!! sen tror jag också att dom dammar mindre än org gör! så man slipper tvätta bromsarna så ofta men det finns en risk att det blir stålslangar också framöver
Jag har nyss bytt till större skivor, greenstuff belägg samt stålslangar på 9-3'an. Bara det har torkat upp ute så man kan ge sig ut på flygrakorna så ska jag testa hur mycket skillnad det gör, så kan jag återkomma med rapport sen.
Första intrycket med stålomspunna slangar är dock bara bra, mycket bättre respons i pedalen än innan och känns mer "direkt".
Jag har nyss bytt till större skivor, greenstuff belägg samt stålslangar på 9-3'an. Bara det har torkat upp ute så man kan ge sig ut på flygrakorna så ska jag testa hur mycket skillnad det gör, så kan jag återkomma med rapport sen.
Första intrycket med stålomspunna slangar är dock bara bra, mycket bättre respons i pedalen än innan och känns mer "direkt".
Körde stålslanga på min förra och håller med dig om det du säger! Körde ferrodo belägg och dom gjorde som Tiiimpa säger dammade mindre, sen om själva beläggen var mycket bättre än org det vete fasen...
Stålslangar gör massor, När jag kör vännernas 9000 känns bromsarna svampiga emot vad det gjorde på min med stålombundna slangar. samma modds i övrigt greenstuff och slitsade skivor. Fast nu kör man 4-kolvsok med större skivor istället och det bettar på bra