S40 T4 Fas 2 vs Honda Prelude VTi

Toris
19 juni 2012 · 88 Inlägg

Börjar dra ihop sig nu och måste välja en av bilarna..

S40 T4 -03 , 11k mil, 50 000 kr

vs

Honda Prelude VTi -97, 19k mil, 30 000 kr

vilken tror ni skulle vara roligast att ha och billigast att äga utan att räkna med försäkring?
Måste nog tyvärr också köra bilen på vintern också...!
Eran åsikt skulle gärna hjälpa. Nån annan bil är jag inte intresserad av!

Senast redigerat av Torrb (19 juni 2012)

Honda S2000 (2000)
Slash Saabifierad
19 juni 2012 · 2 026 Inlägg

Roligast: Troligtvis Hondan då det är en sportbil, S40 T4 är en familjebil med turbo och lite fräsigare motor tongue Går man på utseendet är dessutom Hondan roligare att kolla på än S40:n. Du får dessutom en relativt unik bil du inte kommer möta många gånger mot vad du gör med S40:n wink

Billigast att äga: Troligtvis Volvon då den finns i en uppsjö så delar på skroten är nog inga problem. Delarna till Hondan är nog mer sällsynta om man kollar på skrotarna.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Toris
19 juni 2012 · 88 Inlägg

hm det kan du ha rätt i.. dock såg jag att preluden har haft 12 (!) ägare innan vilket nu gjorde mig lite tveksam sad

Honda S2000 (2000)
Slash Saabifierad
19 juni 2012 · 2 026 Inlägg

Min CRX har haft typ 20 ägare eller något sånt, många ägare behöver inte alltid betyda trubbel. Tror att sportbilar ofta köps av yngre människor med lite trassliga ekonomier så då blir det att man kanske har bilen en sommar sedan säljer man den vidare. Men Volvon är ju förstås ett tryggare val, 6 år nyare och 8000 mil kortare.

Köper du Hondan, hör om kamremmen är bytt, annars är det nog snart dags att byta den.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang