2000
Sök

El fel volvo 745 varm !

146 Inlägg
19 juni 2012
Trådstartare
All el funkar bra när den är kall men om det är varmt ute ca 25-30 grader och sen när bilen blir varm lägger stereon, blinkers, och inne fläkten av yikes, något sjukt irriterande om det är varmt ute !

Vad skulle detta kunna bro på ?, och om det är runt 15 grader ute och bilen blir varm så brukar 4an på inne fläkten lägga av, men varför just 4an ? yikes

Vad kan va fel ?

Detta händer bara ibland, och om man skruvar upp och ner på fläkten när 4an lagt av så brukar man kunna få den att funka ! smile
Senast redigerat av Xytoo (19 juni 2012)

242 Inlägg
19 juni 2012
kolla jordpunkterna, har för mig att det sitter va nere vid fötterna på båda sidorna fram, bakom "kickpanelen"
tror även det sitter några innanför framskärmarna i motorrummet

4 254 Inlägg
19 juni 2012
Min första spontana tanke är att det är kondens som bildas och orsaker dina elfel pga värmen, Så stoppa in massa elelement i bilen och brassa på för fullt med alla rutor öppna någon centimeter så du får ur all fukt. Så löser sig felet förhoppningsvis.

hatar elfel och 740 har ju ändå inte speciellt mkt el, tänk om 10-15 år när folk ska köra med dagens bilar och råkar ut för elfel...

146 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
Tjulin skrev:
kolla jordpunkterna, har för mig att det sitter va nere vid fötterna på båda sidorna fram, bakom "kickpanelen"
tror även det sitter några innanför framskärmarna i motorrummet

Okej får kolla det tack ! smile

zemet skrev:
Min första spontana tanke är att det är kondens som bildas och orsaker dina elfel pga värmen, Så stoppa in massa elelement i bilen och brassa på för fullt med alla rutor öppna någon centimeter så du får ur all fukt. Så löser sig felet förhoppningsvis.

hatar elfel och 740 har ju ändå inte speciellt mkt el, tänk om 10-15 år när folk ska köra med dagens bilar och råkar ut för elfel...

Okej, ska kolla jord punkterna först smile om det inte hjälper så testar jag ! smile tack big_smile

Sök