Sälja skrotbilen - mot betalning?

olleinchrist
24 juni 2012 ·

Hej!

Hittar ingen nyligen uppdaterad tråd ang. detta.

Har en skrotbil (JZK411) lite utanför Sandviken som jag vill att någon hämtar, någon som har några tips?

Nån som har personlig erfarenhet av nåt företag/nån person som köper defekta bilar för typ 500:-?

Motorn är paj (toppen verkar ha gått) och passagerarframsätet saknas. I övrigt ganska komplett. En Opel Corsa Swing -98, automat med fungerande airbag.
Inte farligt med rost.

Finns massa annonser på Blocket som säger att de köper "Alla bilar allt av intresse" men de säger antingen "Tyvärr, inte intressant" eller "Jag hör av mig om en timma" (och sen hör de aldrig av sig)

Finns ju seriösa företag som hämtar den gratis, men jag vill kolla om jag kan få något för den...?
Tack på förhand!

Mvh

Presidento Of World
24 juni 2012 · 3 324 Inlägg

http://www.blocket.se/ostergotland/Kope … =7&w=3

Typ såna? finns lite över allt i Sverige

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
LeafBox Lat Perfektionist
24 juni 2012 · 6 359 Inlägg

Jag är oxå intresserad utav att veta om detta är nån typ av scam eller vad dom håller på med tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Thedriftking
24 juni 2012 ·

Skrota papprena och sälj iväg allt som metall skrot? (på t.ex stena metall)
Får typ 1:- per 1kg

Så fyll bilen med allt skräp du har liggandes (gamla motorer, svänghjul, plåtfälgar m.m)

smile

mopar300
24 juni 2012 ·

eller varför inte här http://www.skrotauktion.se/

darkwizard Fordonstekniker
24 juni 2012 · 1 740 Inlägg

http://www.returbilen.se/

Hit kan du sälja med.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Slash Saabifierad
24 juni 2012 · 2 026 Inlägg

Lägg ut en annons på blocket så kan du säkert få lite mer. Annonserna du sett är lite skumrask som är ute efter saker att fixa och sälja och vad jag förstått är det egentligen nyare bilar med lättare fel som de vill åt även om de säger att de köper alla typer av bilar med alla typer av fel.

Att sälja bilen som metallskrot är en riktig sunkig deal. Uselt betalt och du får plocka isär den själv.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Hool
24 juni 2012 · 1 067 Inlägg

Tror även du måste kapa den i minst två delar med ...

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
RD_87 Skrotsamlare
24 juni 2012 · 4 031 Inlägg

Enda bil jag gjort metallskrot var en Amazon, den var fin i allt utom karossen så allt annat sparades, såldes eller monterades på en annan bil. På slutet hade vi en tom kaross utan rutor, höggs upp i tre delar och skickades som metallskrot. Att göra det på en "modern" bil lär ju vara mångdubbelt jobbigare....

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
granadadr
24 juni 2012 · 7 286 Inlägg

RD_87 skrev:
Enda bil jag gjort metallskrot var en Amazon, den var fin i allt utom karossen så allt annat sparades, såldes eller monterades på en annan bil. På slutet hade vi en tom kaross utan rutor, höggs upp i tre delar och skickades som metallskrot. Att göra det på en "modern" bil lär ju vara mångdubbelt jobbigare....

går ganska bra det med faktiskt,, har skrotat 2 scorpios på det viset,, man tar bara ur motorn, sen tar man fram tigersågen å sågar upp skiten i 3-4 delar,, ingen större skillnad meo wink

Senast redigerat av granadadr (24 juni 2012)

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Hool
24 juni 2012 · 1 067 Inlägg

Man bör lämna den utan vätskor, däck och batteri med..    lite inredningsjox går bra om man skickar den som osorterat..    är den ren på inredning och skit så kan man nog sälja som rent stålskrot.. bättre betalt. .

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
4-stroke Gymnasieutbildad däcksparkare
24 juni 2012 · 382 Inlägg

jag har kört totalrensade bilar till skrotfrag och fått betalt.. inte mycket men ändå 300kr

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
BMW 540i "E34 Touring" (1995)
olleinchrist
25 juni 2012 ·

opel_vectra_gts skrev:
http://www.blocket.se/ostergotland/Koper_alla_bilar_aven_defekta_076_8788060_31909134.htm?ca=7&w=3

Typ såna? finns lite över allt i Sverige

Aa, typ nån sån fast nån seriös. Ringt typ 20 stycken (inte allt för överdrivet) och de säger oftast att de inte är intresserade, att det blir för långt att åka eller att de hör av sig senare, vilket de aldrig gör. Var därför jag undrade om någon haft nån personlig kontakt med en seriös "sån" och därför kan rekommendera smile

mopar300 skrev:
eller varför inte här http://www.skrotauktion.se/

Jag skickade en förfrågan till Ekmans Bilskrot, Gävle.

De svarade:

"Vi tar 1000:- för att hämta den."
Hmm..när det finns firmor som hämtar gratis? tongue


Lade senare ut den för 500 som önskat pris, på auktion denna gång.
7 dagar ligger den ute, se hur det går smile

darkwizard skrev:
http://www.returbilen.se/

Hit kan du sälja med.

Tack för tipset!
Då lär man dessvärre frakta dit den, va? Hittar inte att de hämtar..? Tror inte jag tjänar så mycket på det med tanke på att jag själv bor 10 mil ifrån bilen..hmm


____
Skrotabilen.se säger:
"I Gävle kommun erbjuder vi oss att hämta din bil kostnadsfritt."

kiorf
1 augusti 2012 · 199 Inlägg

fått iväg bilen?

jag bor själv i sandviken, hör med Hammarskroten i kungsgården, dom hämtar bilar gratis !

olleinchrist
2 augusti 2012 ·

kiorf skrev:
fått iväg bilen?

jag bor själv i sandviken, hör med Hammarskroten i kungsgården, dom hämtar bilar gratis !

Haha, det var faktiskt till dem jag gav bilen! big_smile
Precis, hämtar gratis. Jag skickade sen bara nycklarna och ägarbytet över posten, så jag slapp åka 20 mil tur och retur smile
Min förhoppning var dock att få åtminstone en 500:- för den, men det var ingen som ville ge det =P
Tack för tipset iaf!

caromania Forummoderator
2 augusti 2012 · 9 296 Inlägg

olleinchrist skrev:

kiorf skrev:
fått iväg bilen?

jag bor själv i sandviken, hör med Hammarskroten i kungsgården, dom hämtar bilar gratis !

Haha, det var faktiskt till dem jag gav bilen! big_smile
Precis, hämtar gratis. Jag skickade sen bara nycklarna och ägarbytet över posten, så jag slapp åka 20 mil tur och retur smile
Min förhoppning var dock att få åtminstone en 500:- för den, men det var ingen som ville ge det =P
Tack för tipset iaf!

Låter som att det hade blivit en del jobb för den där femhundringen.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
olleinchrist
2 augusti 2012 ·

caromania skrev:

olleinchrist skrev:

kiorf skrev:
fått iväg bilen?

jag bor själv i sandviken, hör med Hammarskroten i kungsgården, dom hämtar bilar gratis !

Haha, det var faktiskt till dem jag gav bilen! big_smile
Precis, hämtar gratis. Jag skickade sen bara nycklarna och ägarbytet över posten, så jag slapp åka 20 mil tur och retur smile
Min förhoppning var dock att få åtminstone en 500:- för den, men det var ingen som ville ge det =P
Tack för tipset iaf!

Låter som att det hade blivit en del jobb för den där femhundringen.

Mjoo, typ 300kr bensin + typ 3h körning big_smile
Eller om nån firma ger 500 för att hämta och kan ta nycklar och ägarpapper per post?

Evildan
2 augusti 2012 ·

Här i EA är vi så bortskämda att minst två av bilskrotarna bjuder över varandra för att få hämta bilen på plats mot kontant betalning.

olleinchrist
2 augusti 2012 ·

Evildan skrev:
Här i EA är vi så bortskämda att minst två av bilskrotarna bjuder över varandra för att få hämta bilen på plats mot kontant betalning.

Nice! Vad bjuder dem??

Evildan
2 augusti 2012 ·

olleinchrist skrev:

Evildan skrev:
Här i EA är vi så bortskämda att minst två av bilskrotarna bjuder över varandra för att få hämta bilen på plats mot kontant betalning.

Nice! Vad bjuder dem??

Minst 500kr utan kat och minst 1000med.
Sen är det bara att ringa och hetsa dom, fick 1400kr för en riktigt upprutten, bonnslut 36000mils -97 Mondeo med många besiktningspoäng på tråkjobb, hämtad på plats, kr i handen + givetvis det som var kvar på skatten.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang