Saab 9-3 olje & vattenrör

Poppsey
24 juni 2012 · 479 Inlägg

Tja!!big_smile

Jag har rasat turbon på min 9-3a 00a som jag ska byta turbo och vevhusventilation på..
MEN!
Jag tänkte byta till en Aero turbo istället men då fick ja höra man måste byta olja och vattenrören så de också kommer från en aero. Måste man det?
För jag kollade på laga.se/signalens hemsida och de hade till en aero inne. MEN, de va samma bilder som om ja slog upp min bil och kolla efter vatten och oljerör till min.

Hur ska de vara egentligen?? Byta eller ej??

// Poppsey cool

I´m living my life a quarter mile at the time!
kwansa Hmm, vet inte?
24 juni 2012 · 1 775 Inlägg

vatten IN är mindre på aero turbon har jag för mig, m12 vs m14 som på GT17...leta reda på en borr och en m14x1,5 gängtapp och gänga upp hålet i turbon.

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Poppsey
24 juni 2012 · 479 Inlägg

kwansa skrev:
vatten IN är mindre på aero turbon har jag för mig, m12 vs m14 som på GT17...leta reda på en borr och en m14x1,5 gängtapp och gänga upp hålet i turbon.

Men det sitter ju en garret gt17 original med original vatten och oljerör. Eller nu hänger jag inte med hehe tongue

I´m living my life a quarter mile at the time!
WolleJR Klassad som Bilgalen Idiot
25 juni 2012 · 273 Inlägg

Poppsey skrev:

kwansa skrev:
vatten IN är mindre på aero turbon har jag för mig, m12 vs m14 som på GT17...leta reda på en borr och en m14x1,5 gängtapp och gänga upp hålet i turbon.

Men det sitter ju en garret gt17 original med original vatten och oljerör. Eller nu hänger jag inte med hehe tongue

Tror han menar att du får borra upp hålet i aero-turbon för att slippa behöva byta rör smile

Volkswagen Golf GL Mk1 "Goffen" (1982)
Poppsey
25 juni 2012 · 479 Inlägg

WolleJR skrev:

Poppsey skrev:

kwansa skrev:
vatten IN är mindre på aero turbon har jag för mig, m12 vs m14 som på GT17...leta reda på en borr och en m14x1,5 gängtapp och gänga upp hålet i turbon.

Men det sitter ju en garret gt17 original med original vatten och oljerör. Eller nu hänger jag inte med hehe tongue

Tror han menar att du får borra upp hålet i aero-turbon för att slippa behöva byta rör smile

Aha smile
Men ja gör så att jag beställer från speedparts, rör och packningar! Finns ett kit där smile

I´m living my life a quarter mile at the time!
WolleJR Klassad som Bilgalen Idiot
26 juni 2012 · 273 Inlägg

Poppsey skrev:

WolleJR skrev:

Poppsey skrev:

Men det sitter ju en garret gt17 original med original vatten och oljerör. Eller nu hänger jag inte med hehe tongue

Tror han menar att du får borra upp hålet i aero-turbon för att slippa behöva byta rör smile

Aha smile
Men ja gör så att jag beställer från speedparts, rör och packningar! Finns ett kit där smile

Bättre och köpa färdigt än pula själv, dyrare men då kan man klaga på passformen iallafall wink

Volkswagen Golf GL Mk1 "Goffen" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang