Att jobba på Securitas ??

ChrilleBille Drar breställ genom McDriven
24 juni 2012 · 228 Inlägg

Tjenare. Sitter o funderar lite över yrket inom Securitas, men undrar om någon här jobbar på Securitas?

Har läst att många säger att man får räkna med långa arbetsdagar och en del stress (beroende på vad man gör) osv..
Också läst deras egna anställningskrav.

Men vill gärna höra hur nån som jobbar där känner?  Och hur är det t.ex. med löner o så.. Får man betalt för slitet? Och sen, är det svårt att få jobb ? 

MVH

No dice !
Germax
24 juni 2012 · 12 086 Inlägg

Jag känner en som jobbar på MH bevakning, en liten lokal motsvarighet.

Han jobbar typ 12h nattpass, nått lustigt skift.

Han tycker det är helt ok, åker ju mest runt och drar i dörrar.
Hans arbete är lite vad han gör det till, rundan ska göras.. stressar han går det fortare men det brukar ta 12h.

Det är nog inget socialt arbete.

Hoffmeister2
26 juni 2012 · 467 Inlägg

Hej.

Jag jobbade som ronderande väktare och även stationär väktare på Securitas i en Medelstor svensk stad i mellansverige.

Ronderingen var oftast 12 timmars pass nattetid. Åka runt och rycka dörrar och även gå ronder inne på olika företag. Visst det funkar om du trivs med att jobba själv. Är du en social kille så blir det nog tufft i längden. Sen när du e ledig så sover du bort dagarna fram till nästa pass på kvällen. När du väl är ledig så är det svårt att ställa om kroppen. Så var det för mig iaf. Man missade mycket tycker jag personligen.

Att jobba som stationär väktare eller att gå i en galleria dagtid suger totalt. Jag satt och släppte in bilar på en industri ibland.. Funkade inte för mig. Du får noll stimulans kan jag säga. Hjärnan ruttnar typ. Sen satt jag även ibland på ett stort lager och släppte in och ut personal... Ännu värre. Nej usch.

Plus att det Securitas jag var på sket totalt i sin personal. Gjorde du nåt dåligt fick du minsann höra. Men gjorde man något bra var det knäpptyst.

Sådär tycker jag om att jobba som väktare!.

Peace out

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
Cupra_
27 juni 2012 ·

Hoffmeister2 skrev:
Hej.


Plus att det Securitas jag var på sket totalt i sin personal. Gjorde du nåt dåligt fick du minsann höra. Men gjorde man något bra var det knäpptyst.

Sådär tycker jag om att jobba som väktare!.

Peace out

Så kan jag säga att det var på Securitas när jag jobbade där med. Dock skall tilläggas att det i mitt fall berodde till stor del på vilken avdelning du jobbade på. På rond och stationär var det verkligen så. På min senare avdelning var det bättre men ändå inte "bra".

Jobb finns (nästan) alltid inom den branschen och lönen är okej i förhållande till hur lite utbildning som krävs. Däremot skulle en hantverkare eller vilken annan arbetare som helst för den delen skratta ihjäl sig åt OB:t.

Typ 23Kr/ timme en vardagnatt, 45 en helgnatt. Före skatt.
När jag jobbade där (2007) fick man ut typ 19k efter skatt om man jobbade heltid natt.

Senast redigerat av Deception (27 juni 2012)

Slaylix tratt
28 juni 2012 · 353 Inlägg

Jobbade som ronderande väktare i 7 månader sen orkade jag verkligen inte mer.
Skitlätt jobb, bra betalt för de man gör, men att jobba 12 timmars pass som är så heligt för alla väktarbolag är rent skit, mitt sociala liv dog totalt.
Trött på dagarna och när man väl var ledig så fanns de inte mycket att göra än att sova. Att vända rätt dygnet är inte roligt.
Ändå fördelen var att de 12 timmarna gick jävligt snabbt då jag körde längre sträckor. Men att vandra ensam i natten, så krävs en viss personlighet och liv för att de ska gå bra.

Nu jobbar jag inom handels och har de skitgött, kunna snacka med kollegor och ha underbar OB på helger är guldvärt! Ändå anledning var att jag tog jobb som väktare var att jag fick utb gratis i lumpen, så kunde lika bra testa, men inget jag kommer gå tillbaka till!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang