3739
Sök

Styling tips till min Volvo 855

219 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
Tjena! smile skulle vilja ha lite stylingtips när det gäller min volvo har slut på ide´r smile Tipsa om vad som helst! smile MVH

1 679 Inlägg
26 juni 2012
Lagom sänkt!
Schyssta fälgar^
bra puts
R-front eller nåt annat stilrent smile
Då är den klar i mina ögon iaf, sen beror det ju på hur mycket man gillar själv smile
Men kika in på min 850 för att se om du skulle få nå tips smile

219 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
Vad e lagom sänkt? tongue Jo blev sugen på sånna fälgar som du har! smile vad heter dom? R-front letar jag efter men hittar ej hmm ska imorgon byta till det nya emblemet i grillen med blått i som du har! smile Vill du ha ett tips som e snyggt? smile som jag med ska fixa

Gödseldräng
4 529 Inlägg
26 juni 2012
jag gillade stuket på min diesel innan diket byggde om den tongue

https://www1.garaget.org/archive/23/22688/292288/292288-2805870.jpg

1 679 Inlägg
26 juni 2012
LuddizR skrev:
Vad e lagom sänkt? tongue Jo blev sugen på sånna fälgar som du har! smile vad heter dom? R-front letar jag efter men hittar ej hmm ska imorgon byta till det nya emblemet i grillen med blått i som du har! smile Vill du ha ett tips som e snyggt? smile som jag med ska fixa

Min vart rätt lagom fram tycker jag, men det är ju lite smak och hur praktiskt man vill ha smile
min är sänkt ca 70mm fram smile
Fälgarna har jag faktiskt ingen aning om vad dom heter tyvärr hmm
Gärna tips om vad du tycker jag ska göra .)

219 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
Dina spolarmunstycken på huven visst sprutar dom strålar? tongue Byt till S/v70 så får du en dimma istället Rutan blir renare smile Sen Sidoblinkers från Nyare V70, S80 S60 01 frammåt smile nåt tips på att göra med motorn? smile

219 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
Hur får man tag i en sån där lackad bakvindrutetorkare? Är det från V90? smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
26 juni 2012
LuddizR skrev:
Hur får man tag i en sån där lackad bakvindrutetorkare? Är det från V90? smile

yepp det är v90 torkare smile

1 679 Inlägg
26 juni 2012
LuddizR skrev:
Dina spolarmunstycken på huven visst sprutar dom strålar? tongue Byt till S/v70 så får du en dimma istället Rutan blir renare smile Sen Sidoblinkers från Nyare V70, S80 S60 01 frammåt smile nåt tips på att göra med motorn? smile

Munstyckena har jag tänkt på, men glömt bort det totalt tills nu när du sa det smile
Sidoblinkers har jag också funderat på, men vad jag har förstått så måste man göra nåt speciellt för att få dom att sitta fast ordentligt smile
men enligt motormässigt ifall den är orginal så skulle jag inte gå längre än ett steg 3 chip och 3tums komplett avgas smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
26 juni 2012
LuddizR skrev:

motorn finns ju massa o göra me wink
smidd botten glt kammar större turbo m.m inga problem o plocka ur 400 ur en t5a wink

håller på att bygga en t5 motor jag ska stoppa ner i en 740 och målet är minst 500 på bakhjulen

219 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
Andersson: Angående sidoblinkerserna så Tänkte jag silikona fast dom smile Är det svårt att få tag på V90 torkare? smile Ni har inga avgasrör liggandes? smile

1 679 Inlägg
26 juni 2012
LuddizR skrev:
Andersson: Angående sidoblinkerserna så Tänkte jag silikona fast dom smile Är det svårt att få tag på V90 torkare? smile Ni har inga avgasrör liggandes? smile

jamen då blire ju jobbigare att byta lampa i framtiden när den har dött tongue
Mitt avgassystem består av biltema bitar skulle jag tippa på, det var det enda som var gjort på min bil när jag skaffa den smile
men har man en svets så äre ju rätt lätt att bygga större efter kat smile

219 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
jo sant! smile en fråga till vilken chip tillverkare ska man välja? smile

1 679 Inlägg
26 juni 2012
LuddizR skrev:
jo sant! smile en fråga till vilken chip tillverkare ska man välja? smile

Den du vill ha, när det kommar till dom stegen hos dom större namnen så är dom väldigt lika smile
men BSR, Autotech, TM-Racing ska ju vara bra smile
Ska jag chippa min så kommar jag göra det hos motornord då dom ligger i samma stad som mig så det blir enklast för mig så smile

219 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
Ah har BSR återförsäljare i Västerås så det e smidigt! smile Rösta Gärna på min bil så gör jag desamma på din! smile Bilder på Uppgraderingarna kommer imorn eller på onsdag så du kan ju kolla om du känner fört smile Ska även sätta Xenon look i dimljusen! smile

766 Inlägg
26 juni 2012
LuddizR skrev:

klipper man bort fästena och slipar ner alla plast piggar som sticker upp så går det utmärkt med dubbelhäftande tejp så slipper man kladda ner bilen med silicone smile

219 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
Cpu: Jo gjorde faktiskt det och det blev super! smile

Sök