5982
Sök

Hur länge ska man spela in dessa?

148 Inlägg
27 juni 2012
Trådstartare
Tja, har köpt detta paketet: http://dbakuten.se/detail-item_id-319038 och undrar nu hur länge jag ska spela in de?

Har kört omkring lite idag och haft behaglig "radiovolym" och har vid vissa tillfällen dratt på lite extra, dunkar som fan big_smile
Men har hört att man ska ta det lugnt och spela lagom högt ett tag tills de är "inspelade" men hur länge tror ni?

Tack på förhand.

16 197 Inlägg
27 juni 2012
F1LL3 skrev:
Tja, har köpt detta paketet: http://dbakuten.se/detail-item_id-319038 och undrar nu hur länge jag ska spela in de?

Har kört omkring lite idag och haft behaglig "radiovolym" och har vid vissa tillfällen dratt på lite extra, dunkar som fan big_smile
Men har hört att man ska ta det lugnt och spela lagom högt ett tag tills de är "inspelade" men hur länge tror ni?

Tack på förhand.

de bästa är ju att du ringer direkt till dBakuten å frågar smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

148 Inlägg
27 juni 2012
Trådstartare
Jo tänkte det med, men problemet är att de har semester just nu =/

16 197 Inlägg
27 juni 2012
F1LL3 skrev:

Oki. Men få återkommer jag med svar till dig imorgon.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

148 Inlägg
27 juni 2012
Trådstartare
evilaudio skrev:
F1LL3 skrev:

Oki. Men få återkommer jag med svar till dig imorgon.

Ok gör så! smile

2 035 Inlägg
27 juni 2012
MDS hade ju en grej där dem "spelade in" basarna för 500 spänn. Å då skulle dem vara inspelade i 50h. vet i fan vad dem gjorde med basarna.

Basarna brukar tåla mycket stryk. Men kör försiktigt några dagar. Du behöver ju inte maxa allt för mycket.
Dem låter bättre efter ett tag. Vissa kör på fullt direkt vissa är försiktiga. Finns nog ingen tid för hur länge du ska dra på vid en viss volym.

Biljudsveteran sen 1984!

3 466 Inlägg
28 juni 2012
Ge dom ett par timmar att mjuka upp spidern, annars ska de ju inte va några problem att mata på.

Den stora skillnaden när man spelar in en bas är ljudkaraktären.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

148 Inlägg
28 juni 2012
Trådstartare
Ok tack för svaren, jag kör lite lugnt ett tag i några dagar bara, så kan jag öka volymen lite mer senare bara smile

Sök