28 juni 2012
Trådstartare
NickeEriksson skrev:
Felix93 skrev:
NickeEriksson skrev:
Det låter bra på en viss volym och när du höjer låter det illa.
Stereon hänger inte med på långa väger att kontrollera högtalarna. Ditt problem är att du behöver ett slutsteg för att det ska sluta låta som det glappar.

men det är inte bara det att det glappar det är att hela steron tyb dör och sätts igång igen hela tiden i högre volymer :S
Då var det inte det jag trodde från början eftersom du gav lite mera ledtrådar nu.
Eftersom du nämner tråden som "dåligt batteri" behöver du en multimeter för att kolla spänningen i ditt system. Så att du kan mäta spänning på batteri. 12 volt vid avstängt, 14 ungefär vid tomgång.
Ska du gå mera "advance" så kan du börja skruva upp batteriet och testa med en optisk mätare och testa syra halten sen lägga till destillerat vatten och laborera vidare med det ett tag beroende på resultat.
Men om du vill skippa dem grejerna får du antagligast rodda bakom stereon och kolla så att allt ser schysst ut med kablarna. Brukar ju se ut som ett bombnedslag i vissa volvo bilar där ägarna klippt, lött, tejpat osv.
Kika dem punkterna om du kan till att börja med.
okej tack!

då kan jag säga att jag har kollat med multimeter, och den var på 12 v sen när det stog på tomgång stod den på ungfär 14.09

men jag kan testa det andra du sa

samt hade jag en firma koppla in steron

så jag tror iaf att där se bra ut

Senast redigerat av Felix93 (28 juni 2012)