har inte skrivit på ett tag för att toppen fortfarande är inne på malmö motor renovering för kontroll, hoppas den är klar snart så att man kan bygga ihopa bilen igen !
så här såg det ut efter att man hade varit i garaget några timmar på lördagen och på söndagen stod den färdig plastpåsen på huven skyddar mot regn ifall det skulle börja regna inatt ^^ Någon som vet om dessa verkligen ska sitta i hopa ? riktig bonde som har vatt å pillat på bilen innan jag köpte den! det är vevhus venten sitter bakom motorn, eller ska den sitta i den lilla nippeln som sitter på baksidan på ventilkåpan ? och är det någon som vet vad denna vaccum slangen är till ? den va pluggad så de e inte jag som har pillat på de, den går in under säkrings boxen
Senast redigerat av street_racing_90 (30 september 2012)
Till insuget. Använd ett t-kors på nå vacuumslang som det inte går för många på.
Du borde kanske även göra om hela vevhusventlösningen. Är ju smidigare att ha en burk med samma dimensioner på slanganslutningarna som det är på motorn. Sen lär det ju inte vara nån sklijevägg i den du har och då kan du få ut oljedimma över turbo m.m. och det är ju inte så lattjo =/
Till insuget. Använd ett t-kors på nå vacuumslang som det inte går för många på.
Du borde kanske även göra om hela vevhusventlösningen. Är ju smidigare att ha en burk med samma dimensioner på slanganslutningarna som det är på motorn. Sen lär det ju inte vara nån sklijevägg i den du har och då kan du få ut oljedimma över turbo m.m. och det är ju inte så lattjo =/
ah okej, då får jag kolla upp hur jag ska göra för att det ska fungera, tack för svar