vad kräfs för att köra drifting?

merca_
24 september 2006 · 326 Inlägg

Tjenare vart så jävla sugen att pröva på lite drifting! jag ha hört att det är pröva på drifting i västerås nästa helg! tänkte höra om någon vet vad som krävs för att va me å köra! licens vet jag men det går väll att fixa på plats? MEN nu till den stora frågan, behöver ja ha körkort?
tack på förhand

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!
StiFf Wankel
24 september 2006 · 1 080 Inlägg

trodde det var slut med prova på driftingen...är du säker på datumet?
licens krävs iaf inte för att prova på, körkort är jag osäker på...
fråga på gasa.mer.nu , dom som har hand om det brukar hänga där!

MDS Västerås
Ckosworth Mr
24 september 2006 · 607 Inlägg

en bil kanske big_smile

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
MarcusL #2573
24 september 2006 · 1 489 Inlägg

Körkort brukar behövas.. smile

• Även den starka måste ta i när han skiter
J-FORSGREN Dä ä bare o åk
24 september 2006 · 798 Inlägg

MarcusL skrev:
Körkort brukar behövas.. smile

Behöver väl inte vara ett krav då man kör på inhägnat område väl?

StiFf Wankel
24 september 2006 · 1 080 Inlägg

racing-jimpa skrev:

MarcusL skrev:
Körkort brukar behövas.. smile

Behöver väl inte vara ett krav då man kör på inhägnat område väl?

a.l.s (lagligt streetrace) kräver körkort på samma ställe som dom hade driftingen..
antagligen för att inte vilken idiot som helst ska kunna komma dit om man aldrig setat i en bil tidigare, det kan bli farligt smile

MDS Västerås
merca_
24 september 2006 · 326 Inlägg

okeey! hmm ja är rätt säker! va på driftin ida i hedemora där sa som att det skulle va det i västerås! ja ha hört att man bara behöver licensen! men det värkar kånstigt!

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!
merca_
24 september 2006 · 326 Inlägg

Ckosworth skrev:
en bil kanske big_smile

jag ha en bil!

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!
Lanjin
24 september 2006 · 757 Inlägg

hör med dom på www.vsc.nu är dom som anordnar på hässlö dom kan nog ge dej den info du behöver

StiFf Wankel
24 september 2006 · 1 080 Inlägg

Lanjin skrev:
hör med dom på www.vsc.nu är dom som anordnar på hässlö dom kan nog ge dej den info du behöver

nej det är inte vsc som ordnar driftingen..vsc har lagliga streetracen på hässlö
som jag skrev tidigare så är det några från www.gasa.mer.nu som har driftingen

Senast redigerat av StiFf (24 september 2006)

MDS Västerås
Chrille74 Chef
25 september 2006 · 379 Inlägg

Tjo!

Det är tävling nu till helgen i västerås, Swedish Drifting Series #4.

Ev om vädret tillåter blir det en träning i mitten på oktober.

Jag tror att man behöver vara 16 år, och inte helt rookie bakom ratten (kan vara 15 år också, kommer aldrig ihåg vilket det var) Licens tar du på plats. Det kostar 250:- att köra prova på driftingen när man är helt grön, sen tillkommer debutantlicensen från SBF på 380:-, som kommer i ett inbetalningskort, men det är en senare fråga.

I de där 250:- ingår det banhyra, PR licens samt instruktör som du kan få tips och hjälp utav.

i bilväg så behövs det en vanlig bil, helst bakhjulsdriven (typ 99% av bilarna är RWD), heltäckande klädsel (dvs overall eller bomullskläder och hjälm + handskar) Bilen behöver inte vara godkänd av svensk bilprovning, det kan vara en bil som är avställd, obesiktad, oreggad är jag lite osäker på) bilen genomgår en enklare besiktning på plats, så den inte är helt livsfarlig, sen är det bara att köra!

Hoppas du fått lite klarhet i det hela iaf! smile

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille
Saab 99 "T16" (1984)
merca_
26 september 2006 · 326 Inlägg

okey! kanske man ska prova på lite antingen i oktober om vädret tillåter eller nästa sommar! hehe jag är inte helt oerfaren bakom ratten men garanterat inget proffs! visst ha man ett par bakaxlar ocke ett antal varv i div rondeller och parkeringar bakom sig! bilen ska nog iaf klara lite lättare drifting, bakhjulsdrifft 185hp lamelldiff/agadiff!

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!
camaro67 Meister
26 september 2006 · 6 763 Inlägg

merca_ skrev:
okey! kanske man ska prova på lite antingen i oktober om vädret tillåter eller nästa sommar! hehe jag är inte helt oerfaren bakom ratten men garanterat inget proffs! visst ha man ett par bakaxlar ocke ett antal varv i div rondeller och parkeringar bakom sig! bilen ska nog iaf klara lite lättare drifting, bakhjulsdrifft 185hp lamelldiff/agadiff!

Vet du inte om du har lamelldiff eller agadiff? För man kan väl inte vara så dum att man svetsar en axel som redan är lameldiffad???

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
merca_
27 september 2006 · 326 Inlägg

hehe ne jag vet att jag ha lamelldiff! men det är så att jag även har en agadiff liggandes så jag kan köra me det ja känner för! om jag ska prova på drifting så blir det nog att köra med agadiffen för att lamelldiffen är inte gratis om nått skulle hända!

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!
Nore
29 september 2006 · 64 Inlägg

var när och hur,  är driftingen i västerås ? vet inte riktigt var det ligger... hmm

Sällan Pinkar En Trä Häst
OverBoosted AUTOBAHNRASER
29 september 2006 · 3 804 Inlägg

Hur gammal är du?


Bmw osv..
merca_
3 oktober 2006 · 326 Inlägg

jag är 18 men ha dåck inte fått körkortet än pga av lång vätetid! men inom en månad borde det va i hand!

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!
Chrille74 Chef
4 oktober 2006 · 379 Inlägg

Ser inte ut som det blir mer driftingträning i västerås.....
Miljö och Hälsovårdsmyndigheten har tydligen fått klagomål, vilket till 95% omöjliggör mer träning där......... diskussion kommer att tas, men troligtvis drar det ut på tiden varav vi inte hinner med mer träning där......

Det kommer upp en ny tråd om det blir mer träningstillfällen och när....

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille
Saab 99 "T16" (1984)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang