Angående: Drivers open under Boden Alive 20-22 Juli

Hedningen
3 juli 2012 · 54 Inlägg

Hemliga källor meddelar att det kommer ske en drivers open under Boden Alive 20-22 Juli. Den kommer att vara på asfalt och ske inne på Gamla AF1/Ing3 området alltså bakom Boden arenan. Vad jag förstod kommer det även att vara drop in under dagen så att man köper ett åkpass åker ett par svängar sen köper man mer om man vill åka mer.big_smile

Ev kommer det att finnas voc och ekonomi rally bilar där med som kan fixa åkturer.

Som vanligt är det gällande regler från sbf om drivers open som gäller. http://web.sbf.se/regler/up/13/ETF_DOP_TL_regler.pdf

Så passa på nu att köra...

Hur banan ser ut vet jag inte då den är ännu hemlig men den kommer att vara teknisk.

Det kommer finnas fotocell med tidtagning.

Återkommer om priser, starttid mm.

Fort fortare fortast....
BMW M3 "Bappelsin" (1993)
BMW E46 "320i Black beaver" (1999)
Hedningen
12 juli 2012 · 54 Inlägg

Det kommer att gå runt en 80 km i timmen på visa delar av banan och ibland ännu fortare beror lite på bilen.big_smile

Har även provkört en provisorisk bana och det kommer släppa ut lite lagom om man vill med i kurvorna.big_smile

Tecknar du Prova på licensen via SBF får du köra både fre och lör.

Sen kostar varje körning runt 25 kr eller så 5 för 100.

Första anmälan fredag är satt till 1430 än så länge och lördag 1030.

Fort fortare fortast....
BMW M3 "Bappelsin" (1993)
BMW E46 "320i Black beaver" (1999)
Isaksson5 Ungdoms Räser
12 juli 2012 · 425 Inlägg

Detta låter ju skitkul! smile
Kanske får ta corollan och visa vart skåpet ska stå! wink

CornerSeal_Racing Rotoriserad användare
13 juli 2012 · 23 Inlägg

Vad är det för underlag? Är det helt och hållet asfalt så är jag intresserad.

brapbrapbrapbrap
SWR - Svenska Wankelregistret
Hedningen
13 juli 2012 · 54 Inlägg

Banan vi har lagt upp är helt på asfalt om du inte tar i för mycket å hamnar ut på grönbetet.big_smile

Är på gamla landingsbanan på ing3/af1 området vid boden arenan.

Fort fortare fortast....
BMW E46 "320i Black beaver" (1999)
BMW M3 "Bappelsin" (1993)
CornerSeal_Racing Rotoriserad användare
13 juli 2012 · 23 Inlägg

Förstod nästan det. Vore skoj att prova, lär väl vara som en vanlig konbana. Måste dock se så att bilen har allt som behövs enligt reglerna (bogseröglor etc.). Och SMA-licens räcker alltså inte?

I vilket fall som helst: Kul att ni arrangerar körningar i stan! Blir ju Boden City Race, typ big_smile

brapbrapbrapbrap
SWR - Svenska Wankelregistret
m199
15 juli 2012 · 4 Inlägg

Kan man komma å prova på drop- in om man vill det? eller måste man anmäla sig före ?

volvorille
16 juli 2012 · 56 Inlägg

får vem som häls komma o köra ???
måste man ha något speciellt med bilen eller kan de vara en vanlig gatbil ??
någons sorts licens eller vad ??

kolla mina projekt också :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=241396
flockar instrumentpaneler och dörrsidor i bilar och sen lackerar jag också :) www.rblack.se
Rojpen
16 juli 2012 · 2 230 Inlägg

volvorille skrev:
får vem som häls komma o köra ???
måste man ha något speciellt med bilen eller kan de vara en vanlig gatbil ??
någons sorts licens eller vad ??

är till för personbilar dvs dom bilar du kör till vardags som är väglagliga så ja alla kan köra.
ja men det går säkert att lösa engångs licens, annars kan du lösa enklare bilsport licens för 320kr per år hos SBF.

så kan det vara då det inte blev som det skulle
volvorille
16 juli 2012 · 56 Inlägg

som jag fattar på sbf så om jag har folkrace eller någon annan licens typ co driver så får jag köra ??? har jag uppfattat rätt ??

kolla mina projekt också :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=241396
flockar instrumentpaneler och dörrsidor i bilar och sen lackerar jag också :) www.rblack.se
Rojpen
16 juli 2012 · 2 230 Inlägg

volvorille skrev:
som jag fattar på sbf så om jag har folkrace eller någon annan licens typ co driver så får jag köra ??? har jag uppfattat rätt ??

nu har jag ingen direkt koll på dom licensera men är dom giltiga att användas på Enklare bilsports evenemang så bör du ska få köra ja, då drivers open går under det reglementet.

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Hedningen
18 juli 2012 · 54 Inlägg

m199 skrev:
Kan man komma å prova på drop- in om man vill det? eller måste man anmäla sig före ?

Du anmäler dig på plats ingen för anmälan. Och under hela tiden som vi har öppet för att köra är det bara att komma in å kör mot utsatt avgift.

Tecknar du en prova på licens så får du köra både fredag och lördag. Du behöver alltså inte teckna licens för båda dagarna.

Har för mig vanlig annan sbf licens ska vara godkänd men är lite osäker men det kan vi lösa på plats.


Här kommer en mer ingående inbjudan.big_smile

http://www.laget.se/NMSBoden/Document/D … 01/2881412

Du kan ringa tävlingledare eller liknande för mer ingående info.


Men som sagt körningen är till för gatbilar. Bes och försäkrade och skattade ska de vara. Sen om man kan se allt som är ändrat är svårt.

Dock se alltid till att rensa bilen före körning så inga lösa föremål finns i bilen. Sen öppen hjälm modell jet ska användas.

Avkörningsområden kommer att vara gräs med lite tuvor å sånt.

Fort fortare fortast....
BMW M3 "Bappelsin" (1993)
BMW E46 "320i Black beaver" (1999)
Hedningen
19 juli 2012 · 54 Inlägg

Banan är upplägget är preppat och klart. Kommer gå på gränsen vad reglerna säger om fart. Riktigt rolig bana med en del tajta partier och en del öppna.big_smile

Fort fortare fortast....
BMW E46 "320i Black beaver" (1999)
BMW M3 "Bappelsin" (1993)
volvorille
22 juli 2012 · 56 Inlägg

riktig rolig grej hoppas bara att detta skulle kunna ordnas oftare smile

kolla mina projekt också :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=241396
flockar instrumentpaneler och dörrsidor i bilar och sen lackerar jag också :) www.rblack.se
Rovers
28 juli 2012 · 752 Inlägg

Det var sjukt kul, ni som inte kom missade nått!  Hoppas det blir fler såna här event.  btw är det nån som sett nå bilder från körningen?

volvorille
29 juli 2012 · 56 Inlägg

Rovers skrev:
Det var sjukt kul, ni som inte kom missade nått!  Hoppas det blir fler såna här event.  btw är det nån som sett nå bilder från körningen?

kolla på motornorr på facebook där har eilert och ingemar tagit bilder smile

kolla mina projekt också :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=241396
flockar instrumentpaneler och dörrsidor i bilar och sen lackerar jag också :) www.rblack.se
FenixxLasse
30 juli 2012 · 113 Inlägg

Rovers skrev:
Det var sjukt kul, ni som inte kom missade nått!  Hoppas det blir fler såna här event.  btw är det nån som sett nå bilder från körningen?

Kan lova att jag vart där om jag hade haft en bil att köra med!!!

Mercedes 190E "190 5.5 V8 Super AMG" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang