4418
Sök

Material på kylare på en VW passat 1.9 tdi -05

690 Inlägg
4 juli 2012
Trådstartare
Har fått ett litet litet hål på sidan i nederkant på kylaren... knappt märkbar läcka, men kan ju misstänka att den kan komma att fräta sig större ganska fort.
Frågan är om det går att svetsa hålet på kylaren beroende på vilket material det är i om någon vet??
Är så litet hål att det kan räcka med en loppa om det inte är alu.

Tack på förhand!
Mvh
Lars

242 Inlägg
4 juli 2012
aluminium borde den vara i, om det är en jätteliten läcka så kan det ju funka med kylartätning

690 Inlägg
4 juli 2012
Trådstartare
mm ok... nej tänker inte hälla ner nått jocks i kylaren som ev kan täta hålet, men också täppa till slangar och kanaler...

242 Inlägg
4 juli 2012
har använt mig av åtskilliga burkar kylartätning av olika märken och har ALDRIG vart med om att det har blivit problem av det.

690 Inlägg
4 juli 2012
Trådstartare
ok.. hört massa dåligt om det dessvärre... kläggar som sagt eller snarare kan klägga ihop kanaler osv i motorn

Forummoderator
9 299 Inlägg
4 juli 2012
Jag lödde med framgång en kylare faktiskt, men det var en gammal mässingskylare. Möjligtvis skulle du kunna testa alutite, små stavar som man hårdlöder med. Annars tom kylar, torr, rugga och sedan kemisk metall. Jag har lagat mitt aluminium vevhus med kemisk metall och det håller.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

690 Inlägg
5 juli 2012
Trådstartare
Får nog bli en ny tyvärr... efter lite efterforskning har det framkommit att det är väldigt svårt att få ett bra resultat och kylaren måste ändå ur bilen för den svetsningen...

Sök