Street racingkultur i Sverige

MeepMeep Finraggare
15 juli 2012 · 2 381 Inlägg

En brud som drar sig till en volvo kan hålla sig borta från min bil.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
fredrikkh
15 juli 2012 · 123 Inlägg

Märkesbögar wink

KBAragger
15 juli 2012 · 961 Inlägg

kameramannen skrev:
En brud som drar sig till en volvo kan hålla sig borta från min bil.

ahaha, beror nog på vart ilandet man är tongue

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
JFfoto
15 juli 2012 ·

"Att vara galen i Fast and the furious filmerna när man är 20 är inte okej" skriver ts själv, hakade upp mig på det, och ville bara skriva att det är hur okej som helst oavsett ålder.

KBAragger
15 juli 2012 · 961 Inlägg

Kalltkaffe skrev:
"Att vara galen i Fast and the furious filmerna när man är 20 är inte okej" skriver ts själv, hakade upp mig på det, och ville bara skriva att det är hur okej som helst oavsett ålder.

jag tycker de har onödigt många växlar i de filmerna tongue nästan så de borde köra med automat smile

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
JFfoto
15 juli 2012 ·

KBAragger skrev:

Kalltkaffe skrev:
"Att vara galen i Fast and the furious filmerna när man är 20 är inte okej" skriver ts själv, hakade upp mig på det, och ville bara skriva att det är hur okej som helst oavsett ålder.

jag tycker de har onödigt många växlar i de filmerna tongue nästan så de borde köra med automat smile

Mycket som inte stämmer med typ alla filmer man ser smile sånt man får acceptera bara och inte bry sig så mycket :p är ju trots allt bara en film.

MeepMeep Finraggare
15 juli 2012 · 2 381 Inlägg

Kan även meddela att det  INTE kommer lila flammor ur avgasrören när man skjuter lustgas smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
xXSammy
15 juli 2012 · 6 578 Inlägg

kameramannen skrev:
Kan även meddela att det  INTE kommer lila flammor ur avgasrören när man skjuter lustgas smile

Sämst.

Besviken. =/

De/Dem
fredrikkh
15 juli 2012 · 123 Inlägg

kameramannen skrev:
Kan även meddela att det  INTE kommer lila flammor ur avgasrören när man skjuter lustgas smile

Seriöst?! mad


Fan jag som beställde 2 stora NOS flaskor till 744an imorse, i hopp om att kunna skjuta färgglada flammor ur gubbkröken sen sad

MeepMeep Finraggare
15 juli 2012 · 2 381 Inlägg

Nix. Och inte får man fler växlar heller - och INGA brudar i korta kjolar. Dock en snubbe med afro som ville provsitta en gång för 2 år sedan.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
KBAragger
16 juli 2012 · 961 Inlägg

kameramannen skrev:
Kan även meddela att det  INTE kommer lila flammor ur avgasrören när man skjuter lustgas smile

va? det kunde jag ju aldrig ana yikes jag som så gärna ville elda upp bakpartiet på min sad

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
Will_i_am
7 augusti 2012 · 25 Inlägg

Nerman skrev:
Okey vänner, jag erkänner, det här är barnsligt. Att som snart 20 år fyllda fortfarande vara galen i Fast and Furiousfilmerna är inte på något sätt okey. Men som tur är så lever vi ett sammanhang där man får vara barnslig.

Jag har haft körkort ett tag nu men det är först nu i sommar som det blir aktuellt med bil. Jag vill ha en japansk sportcoupé som jag kan styla. Mitt bilintresse har blommat upp mer nu det senaste i och med att jag har råd med bil nu. Och jag är helt förälskad i Fast and Furiousstuket och jag drömmer om att ha en sån bil.

Men då är frågan, finns det någon tuning/street racingkultur i Sverige som liknar och tydligt påminner om Fast and Furiousfilmerna?

För att återgå till urprungsfrågan så JA det finns iallafall i Stockholm en bra kultur för streetrace och spontana nattbilträffar. Generellt så har vi träff en eller två gånger i veckan på sommaren om det är bra väder och pratar och visar upp bilarna, sen finns det ett flertal  välorganiserade streetrace turneringar (som Birka Cup, Norr VS Söder, Battle Royal, Stockhom Open osv) som håller på hela sommaren med olika deltävlingar varje helg. Sen finns det även "lekrace" som alla kan ställa upp i bara för skoj.

Bilarna på träffarna är varierade. Inte riktigt som i "Fast" filmerna men en härlig blandning av bilar från alla världens hörn från riktigt stylade bilar till volvos med 500+hk. Men generellt är bilarna antingen ämnade för racing (bara funktionsbygge) eller bara för styling.

http://youtu.be/v5hd1qD2Sx0

KBAragger
7 augusti 2012 · 961 Inlägg

Will_i_am skrev:

Nerman skrev:
Okey vänner, jag erkänner, det här är barnsligt. Att som snart 20 år fyllda fortfarande vara galen i Fast and Furiousfilmerna är inte på något sätt okey. Men som tur är så lever vi ett sammanhang där man får vara barnslig.

Jag har haft körkort ett tag nu men det är först nu i sommar som det blir aktuellt med bil. Jag vill ha en japansk sportcoupé som jag kan styla. Mitt bilintresse har blommat upp mer nu det senaste i och med att jag har råd med bil nu. Och jag är helt förälskad i Fast and Furiousstuket och jag drömmer om att ha en sån bil.

Men då är frågan, finns det någon tuning/street racingkultur i Sverige som liknar och tydligt påminner om Fast and Furiousfilmerna?

För att återgå till urprungsfrågan så JA det finns iallafall i Stockholm en bra kultur för streetrace och spontana nattbilträffar. Generellt så har vi träff en eller två gånger i veckan på sommaren om det är bra väder och pratar och visar upp bilarna, sen finns det ett flertal  välorganiserade streetrace turneringar (som Birka Cup, Norr VS Söder, Battle Royal, Stockhom Open osv) som håller på hela sommaren med olika deltävlingar varje helg. Sen finns det även "lekrace" som alla kan ställa upp i bara för skoj.

Bilarna på träffarna är varierade. Inte riktigt som i "Fast" filmerna men en härlig blandning av bilar från alla världens hörn från riktigt stylade bilar till volvos med 500+hk. Men generellt är bilarna antingen ämnade för racing (bara funktionsbygge) eller bara för styling.

http://youtu.be/v5hd1qD2Sx0

ah tack för den länken, var riktigt fina bilar där tongue Stockholms racing kultur kanske inte bara är players i Porschar...

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
Will_i_am
8 augusti 2012 · 25 Inlägg

Absolut inte bara players. Men dom finns självklart. Dom flesta på dessa träffar har viss stockholmsmentalitet, det går inte att kringgå eftersom det är stockholm. Men det är ingen som bitts. smile

Senast redigerat av Will_i_am (8 augusti 2012)

KBAragger
8 augusti 2012 · 961 Inlägg

Will_i_am skrev:
Absolut inte bara players. Men dom finns självklart. Dom flesta på dessa träffar har viss stockholmsmentalitet, det går inte att kringgå eftersom det är stockholm. Men det är ingen som bitts. smile

ni verkar vara en lustig blandning smile raggare å players bor inpå varandra hur kan det sluta big_smile nämen det är säkert en skön gemenskap smile

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
dappe89
8 augusti 2012 · 172 Inlägg

Verkar vara riktigt fattiga race i sthlm. Kom ner i Helsingborg om helgerna om du vill vara med på race.
Väääldigt mycket folk vissa helger kan jag lova, och väldigt få volvos jämfört med andra roliga bilar smile
Sök på "Helsingborg race" och dom flesta filmerna är vanliga helger, som denna (Fast det inte är särskilt många här)
http://www.youtube.com/watch?v=OJlqfVjv8cE

Nästa helg är det vallåkra helgen och då kommer det vara sinnessjukt mycket människor på alla sträcker här nere i Helsingborg. sick..

KBAragger
8 augusti 2012 · 961 Inlägg

äh mycke volvo ska det ju vara roll

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
MeepMeep Finraggare
8 augusti 2012 · 2 381 Inlägg

dappe89 skrev:
Verkar vara riktigt fattiga race i sthlm. Kom ner i Helsingborg om helgerna om du vill vara med på race.
Väääldigt mycket folk vissa helger kan jag lova, och väldigt få volvos jämfört med andra roliga bilar smile
Sök på "Helsingborg race" och dom flesta filmerna är vanliga helger, som denna (Fast det inte är särskilt många här)
http://www.youtube.com/watch?v=OJlqfVjv8cE

Nästa helg är det vallåkra helgen och då kommer det vara sinnessjukt mycket människor på alla sträcker här nere i Helsingborg. sick..

Well, de stora drakarna här uppe avgörs UTAN publik vilket den film du la ut bevisar kanske är för allas bästa. Jag hade inte gett fullt spett med lustgas i launchen när folk går längs gatan ett tiotal meter ner samt står framför startern vid sidan... Fattigt i Stockholm kanske är fel ordval.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Jimmaiy
10 augusti 2012 · 365 Inlägg

helgerna i helsingborg brukar oftast vara rätt händelserika.
är det bra väder och inga snutar är där bra drag:-)

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
12 augusti 2012 · 3 929 Inlägg

kameramannen skrev:
Kan även meddela att det  INTE kommer lila flammor ur avgasrören när man skjuter lustgas smile

Men... Golvet går väl åtminstånde sönder om man laddar för mycket lustgas?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang