3074
Sök

Mekonomen, varför finns dom?

Smålänning
7 887 Inlägg
8 augusti 2012
Jobbet. Vi säljer nått shell eller vad de e...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 722 Inlägg
8 augusti 2012
Mekonomen , bara för att TS ska ha nått att fråga om smile smile  tongue

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

4 637 Inlägg
8 augusti 2012
prajtor skrev:
Hej
Har en längre tid funderat över varför folk handlar på Mekonomen?  Vad mig anbelangar säljer mekonomen piratdelar till orginaldelspris?!

Sällan har de delarna inne på lager. Istället är butiken inredd med godis och tjejrosa spolarvätska. Näthandlarna levererar billigare och dessutom hem till dörren, många gånger får man delarna redan dagen efter. Har mekonomen spelat ut sin roll? Vad säger ni?

Oftast är delarna samma eller bättre än original. Köper hellre en märkesdel på Mekonomen för 200 kronor än något Made in dkhgsjbgxsxmh för 198 kronor på Volvo. (Volvos reservdelar är inte som de en gång var, de har börjat med mkt skumt.)
Mekomen får hem sina delar inom ett dygn, hos Volvo kan man få vänta i evighet.
Trevlig butik och bra sortiment. Finns överallt.
Diggar Mekonomen starkt!
BDS är också bra och lägre priser än Mekonomen. Bilvårdsartiklar blir dock bra mkt billigare hos t ex Jula...
Senast redigerat av Navkapsel (8 augusti 2012)

1 705 Inlägg
30 januari 2013
Dom gånger jag handlar på Mekonomen så är det "panik-köp", typ man har en bil i molekyler i garaget och det fattas en packning. Hopp in i bruksbilen och iväg till Mekonomen.
Till skillnad från märkesverkstäderna så har dom ju faktiskt öppet då folk har tid att skruva, vilket oftast är kvällar och helger.

618 Inlägg
30 januari 2013
Som ovan; handlar på mekonomen när jag inte orkar vänta på frakt eller det är bråttom, dessutom får dom hem delar på 1 dag om de beställer..

Sen har de ju trevlig och kunnig personal som alltid svarar på frågor smile

Voodoo
1 444 Inlägg
30 januari 2013
Minister skrev:
Var någonstans köper ni er motorolja?

Oljan tar jag alltid från en all butik i finland mobil 1 rally 2000 10w40 17€ för 4 liter..
Min bil tar drygt en liter olja per tank 80 liters tank xD

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

388 Inlägg
30 januari 2013
Stripz skrev:
Minister skrev:

Oljan tar jag alltid från en all butik i finland mobil 1 rally 2000 10w40 17€ för 4 liter..

Som mina gamla 100a då, nöjet med att åka gammal Audi. smile

Voodoo
1 444 Inlägg
30 januari 2013
JsoooN skrev:
Stripz skrev:
Minister skrev:

vet vars felet ligger och har en extra motor tongue men vem fan orkar byta när den jag har går så pass bra låter lite skummt men  pinas dagligen och har gjorts så nu iaf i 4år;) den vägrar dö

388 Inlägg
30 januari 2013
Stripz skrev:
JsoooN skrev:
Stripz skrev:

vet vars felet ligger och har en extra motor tongue men vem fan orkar byta när den jag har går så pass bra låter lite skummt men  pinas dagligen och har gjorts så nu iaf i 4år;) den vägrar dö

När man började åka 10 mil per dag till arbetet så vart det tillslut för dyrt att fylla på olja men annars är det bara att fylla på och vara glad.

32 Inlägg
30 januari 2013
En bra sak med mekonomen är att man får saken man behöver utkört med deras turbil.
Ringer man på förmiddan har man saken i handen på eftermiddan, på jobbet utan extra kostnad!
Jag känner inte till någon annan biltillbehörsfirma som fixar det.

Mvh Bella.

Voodoo
1 444 Inlägg
30 januari 2013
JsoooN skrev:
Stripz skrev:
JsoooN skrev:

När man började åka 10 mil per dag till arbetet så vart det tillslut för dyrt att fylla på olja men annars är det bara att fylla på och vara glad.

okej smile nå mig spelar de inge roll kör runt 5000mil perår smile

18 Inlägg
30 januari 2013
Navkapsel skrev:
prajtor skrev:
Hej
Har en längre tid funderat över varför folk handlar på Mekonomen?  Vad mig anbelangar säljer mekonomen piratdelar till orginaldelspris?!

Sällan har de delarna inne på lager. Istället är butiken inredd med godis och tjejrosa spolarvätska. Näthandlarna levererar billigare och dessutom hem till dörren, många gånger får man delarna redan dagen efter. Har mekonomen spelat ut sin roll? Vad säger ni?

Oftast är delarna samma eller bättre än original. Köper hellre en märkesdel på Mekonomen för 200 kronor än något Made in dkhgsjbgxsxmh för 198 kronor på Volvo. (Volvos reservdelar är inte som de en gång var, de har börjat med mkt skumt.)
Diggar Mekonomen starkt!
BDS är också bra och lägre priser än Mekonomen. Bilvårdsartiklar blir dock bra mkt billigare hos t ex Jula...

Har ett gäng exempel på att Volvos reservdelar håller mycket högre kvalitet än Mekonomen. tex spindelleder som blev helslut på ca 500mil , dit med Volvo orginal grejjer gått några tusen mil nu. lika haft en hel del som fått 2a på besiktningen pga att handbromsen inte tar tillräckligt trots nya Mekonomen backar. dit med Volvo orginal backar så funkar de prima sen . lika med tex livslängden på bromsklotsar osv... man får vad man betalar för helt enkelt . ja monterar inga reservdelar från meknomen iaf, bara orginaldelar ! smile

1 067 Inlägg
31 januari 2013
Jooohaann skrev:
Navkapsel skrev:
prajtor skrev:
Hej

Diggar Mekonomen starkt!

Har ett gäng exempel på att Volvos reservdelar håller mycket högre kvalitet än Mekonomen. tex spindelleder som blev helslut på ca 500mil , dit med Volvo orginal grejjer gått några tusen mil nu. lika haft en hel del som fått 2a på besiktningen pga att handbromsen inte tar tillräckligt trots nya Mekonomen backar. dit med Volvo orginal backar så funkar de prima sen . lika med tex livslängden på bromsklotsar osv... man får vad man betalar för helt enkelt . ja monterar inga reservdelar från meknomen iaf, bara orginaldelar ! smile

Volvo kör nice price på vissa delar.. 

Bromsar som inte bromsar är en klassiker om man inte håller olja och fett borta från bromsklossar/band..

Om inte grejerna håller mer än 500 mil så reklamera..   Finns Volvogrejer som inte håller längre än så heller.

473 Inlägg
3 mars 2013
Mekonomen verkstäder finns efter som märkesverkstäder är för dyra . gjorde en felsökning på min merca 5148 spänn vilket mekonomen klarat på en tredjedel

GREASEMONKEY
822 Inlägg
3 mars 2013
Snackade med en kille som jobbat åt Mekonomen och det är tydligen 3års garanti på original reservdelar hos dom.
Nån som vet hur det ser ut hos märkesverkstäderna ?

Mvh S.Österdahl

349 Inlägg
3 mars 2013
Köpte karosserikitt på mekonomen en gång. Kunde inte hitta det i butiken så jag frågade snubben i kassan. Han hade absolut ingen aning om vad jag snackade om och trodde väl jag skämtade med honom. (Det uttalas ju karosseri"shit" i stort sätt hehe)

4 637 Inlägg
3 mars 2013
Volvo bygger inga egna bromklotsar, det som skiljer Volvos från mekonomens är förpackningen.

Forummoderator
9 299 Inlägg
3 mars 2013
Kollan skrev:
kunnig personal

Var då? Har aldrig någonsin under snart 30 år träffat på en kunnig person på Mekonomen.

Mekonomen är som Byggmax, man går bara dit om man vet exakt vad man vill ha och vet att de har det. Aldrig annars. Faktiskt...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Avstängd
101 Inlägg
3 mars 2013
Jag har då aldrig haft några problem med mekonomen där jag bor...jätte bra personal och inget fel med delar heller tycker jag...

618 Inlägg
3 mars 2013
caromania skrev:
Kollan skrev:
kunnig personal

Var då? Har aldrig någonsin under snart 30 år träffat på en kunnig person på Mekonomen.

Mekonomen är som Byggmax, man går bara dit om man vet exakt vad man vill ha och vet att de har det. Aldrig annars. Faktiskt...

Karlskoga.

Sök