Svårt för o bestämma mig för bil!

Sener
14 juli 2012 · 138 Inlägg

Hej.

Som ni ser är Cupran såld så är jag efter en annan VAG bil.
Tanken är att chippa kommande bilen, bestämt mig för en DSG låda.

Svårt för o bestämma mig mellan dessa två:

Golf 5 GTI EDITION 30 , 230HP! ( bilen får 308HK med bsr chip, men tycker golf 6 är snyggare...)
Golf 6 GTI 211HP       ( går grymt med BSR chip på 245HK, ,men priset ligger på runt 180-220 000 och är svår att hitta med taklucka för hyffsad pris..)

Eller vad tycker ni erfarna förare? Kom me förslag tack

mvh
sener

Lisberg
15 juli 2012 · 5 Inlägg

dude PLEASE forget about BSR!! Use APR it's much better and reliable. I would go after the ED30... not sure if it also has K04 (i think it has) - if so, there's much more potential with that engine. The mk6 GTI only has k03 sad and suck !! Dont go for DSG with the mk5, they have many problems with these gearboxes.

Sylb
Volkswagen Golf R "APR" (2012)
FatManCustoms grön aktivist
15 juli 2012 · 846 Inlägg

Som Lisberg säger så är ED30 > vanlig GTI alla dagar i veckan förutom när det gäller bränsleförbrukning!
BSR skulle jag inte kollat på för mjukvara, kolla Stertmann / Vtech / TMC eller liknande.
Däremot så skulle jag kolla på en bil med DSG-låda, dom flesta problemen med dom är fixade faktiskt och bilen går bra mycket bättre med DSG!
Om du ändå överväger en vanlig GTI så kan du titta på Polo GTI / Fabia vRS istället då dom efter mjukvara faktiskt är snabbare än vad Golfen är trots att dom bara har en 1.4:a!

Skoda Fabia vRS "Skodmissile" (2011)
Saab 9-5 SC Aero "Daycare Express" (2002)
Sener
15 juli 2012 · 138 Inlägg

Lisberg thanks for your help.

Confide: tackar för dina synpunkter, jag ska ha dsg det är redan färdigt i huvudet:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang