Såg att dina HC värden låg på 10 på besiktningspapperet, var du tvungen att varmköra bilen mycket före för att få ner värdena eller har du bara perfekt kondition på motorn och katalysatorn? *nyfiken*
Oj, njae den varmkördes inte nått speciellt vad jag minns. Bara tur kanske
Så har man sparat en utgift på 2000 kronor. En aluminiumnummerplåt fick bockas, bankas och monteras. Skruvarna kapas sen och hamras till nitar. På med tjockflytande tectyl sen så blir det svart, snyggt och klart för montering. Men först inväntar jag oljenivågivaren och gör oljebyte och byter den samtidigt.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Såg att dina HC värden låg på 10 på besiktningspapperet, var du tvungen att varmköra bilen mycket före för att få ner värdena eller har du bara perfekt kondition på motorn och katalysatorn? *nyfiken*
Oj, njae den varmkördes inte nått speciellt vad jag minns. Bara tur kanske
Fräsh katalysator kanske =P
Ja man får hoppas den hänger med ett tag till
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Idag då vi fick 6-7 plusgrader i Östersund passade jag på att fixa lite med e39an. Pallade upp den på garageuppfarten och kröp under och gjorde ett oljebyte / filterbyte samtidigt som oljenivågivaren byttes. Anledningen var att bilen titt som tätt varnade för låg oljenivå fast nivån låg helt rätt. Köptes på Schmiedmann till mindre än halva priset mot BMW original. Detta var också original Hella så det var ett bra köp. Olja som vanligt från Oljemagasinet.se Den fixade bukplasten sattes också tillbaka, blev riktigt bra.
Senast redigerat av eastmotorsport (19 februari 2015)
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Det har surrat, brummat och knäppt från en plats bakom a/c panelen i e39an en tid. Så, tog mig an detta idag och pillrade lös panelen från bilen och fixade det hela. En timme tog det. Bra egentid.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Har haft lite frågetecken angående oljemängden i motorn. Rätt mängd i motorn visar fel på stickan. Rätt sticka enl. reservdelsnummer så jag var frågande. Tog och handlade en ny, kostade 232:- så det var värt en chansning tyckte jag. Och mycket riktigt nya stickan visade på rätt volym där jag själv fått såga ett litet streck i g;a stickan. Mysko, men nu då jag hade en extra sticka tog jag och vred och drog i g;a stickans plastdetaljer och tro på faen att med lite milt våld går dom att pressa till andra lägen. Så på nått sätt har detta hänt med min sticka. Nåväl, lärdommen kostade mig några hundringar, får leva med det
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Väldigt spännande när det klabbar kring oljeförsörjningen. Hamnade i din tråd när jag googlade om vevhusventilationen då jag misstänker samma fel på min. Så efter att ha läst vad du bytat så blir det ett samtal till Bmw om en stund Bugar och bockar för den hjälpen! Kul att du ligger i och tar hand om bilen.
Väldigt spännande när det klabbar kring oljeförsörjningen. Hamnade i din tråd när jag googlade om vevhusventilationen då jag misstänker samma fel på min. Så efter att ha läst vad du bytat så blir det ett samtal till Bmw om en stund Bugar och bockar för den hjälpen! Kul att du ligger i och tar hand om bilen.
Kul att det kommer till hjälp :-)
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
I väntan på bättre vårväder och möjlighet till sommarhjul lägger jag lite tid på fälgarna och tillsnyggning av en skada som blev höger fram i somras. Kommer bild senare.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Tillfixning av en fälg som fick en känning aven trottoarkant ifol. Ingen jätteskada, fixade den hjälpligt ifjol men gör det lite bättre nu.
Sen vis av erfarenheten tog jag lös ABS-enheten och såg så att ingen fukt samlats här under vinterhalvåret. Såg bra ut så bara att sätta ihop igen.
Tog och städade upp isoleringen på huvens insida också.
Passade på att ta lös nummerplåten bak och fixera den på nytt med häftmassan.
Tvättade ur framstolar och baksätet samtidigt. Vatten rätt flödigt, båda "galltvål" och Sonax interiörrengörare och vattendammsög det hela sen. Otroligt fräscht det blev.
Senast redigerat av eastmotorsport (16 april 2015)
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Fälgarnas framsida var ju klar så dags att städa upp även baksidan. Gamla limrester efter vikter är inte snyggt men ett jäkla piller att få bort. Avfettningsmedel och en smörkniv i plast underlättar. Nån vikt ska ju sitta kvar också. Lagt på vax även här som får verka över natten, sen polering.
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .