6530
Sök

Värt att rädda ? 945turbo

Pim_Pim
17 juli 2012
Trådstartare
Tja.

Är sugen på att hämta en halvsmälld 945ftt, rätt bra utrustad men en del fel som har blivit vid smällen och vad tycker ni är lämpligt att göra me den? Rädda eller ta delar o skrota.

Servon sönder,rattstång sne intryckt typ, motorfästen av, hjulen står snett så tippar på att diversa stag är helt sne,
grill och kofångare sönder och säkert lite mer små lull. Dock så ser ramen helt rak ut, vad man kan se på dörrspringor,framskärmar mm.

Antingen så slänger jag ner hela framvagnen och dit med en "ny" och byter ut lite grejer.

Eller så plockar jag motor, boxar och inredning mm och köper en annan 7/900 bil och flyttar över allting dit, känns nästan som att det är de lättaste.

Mvh

1 319 Inlägg
17 juli 2012
Skulle slaktat och köpt en annan kaross, beroende på hur fräsch bilen är under/övriga kaross/utrustning.

_----------'

Pim_Pim
17 juli 2012
Trådstartare
Mjo bilen har ju gått en del har jag för mig, njaa är väl utrustad me elhissar,elspeglar,halvskinn,farthållare, ac och fullsmackat instrument smile
Är väl fler små grejer men det har jag inte i huvudet nu..
Instrumenten går ju alltid att flytta över till en ny sen smile

1 319 Inlägg
17 juli 2012
Hur är bilen smälld? Mycket plåtjobb? Jag frontade en Fiat förut med halv mosad front, blev några helger med kapskiva svets riktgrejer och tålamod, skulle aldrig pallat laga en sån smälld bil igen. Att flytta över allt utrustning borde gå på en helg liksom. Vi totalrensade en 850 kaross förut på 1.5 dag med 2 man så om man jobbar snabbt så kan man komma långt.

https://www1.garaget.org/gallery/images/109/108749/108749-7fdf8ec5b9a6da08de16f3266f3659f5.jpg

Jäkla pill är vad det är, sen är det ju alltid fler saker man hittar som gått sönder när man börjar riva..
Senast redigerat av sleepyoh (17 juli 2012)

_----------'

Fri fart för ett fritt folk!
15 174 Inlägg
17 juli 2012
låter som standardutrustning på dom mesta turbosarna

men visst är den fin i övrigt så är det värt problemet

Kör fort så hinner inget hända...

Pim_Pim
17 juli 2012
Trådstartare
Inte mycket skador på plåten alls faktiskt, hjulhusen och front är nästintill orörd..den mesta smällen kom under och träffade kyl/motor balk.
Jo, jobbar man bara på så rensar man ju faktiskt en gammal Volvo snabbt.

EDIT: Härlig bild big_smile
Senast redigerat av Pim_Pim (17 juli 2012)

Pim_Pim
17 juli 2012
Trådstartare
Den startar ju och går bra, går att köra me den. Dock inte så säkert då framhjulen inte vill dit ratten svänger ! wink
O sen lite svårt att svänga då servon är sönder och rattstången slår i ramen..eller rattstång och rattstång.
Det är ju den lilla snutten i motorutrymmet som ser ut som ett Z:a, vet inte redigt vad man ska kalla den. Nedre rattstång eller nått big_smile

Volvotrimmare
323 Inlägg
17 juli 2012
allt beror på vad du får ge för den:)

Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!

Pim_Pim
17 juli 2012
Trådstartare
Tror jag skulle få den för den hutlösa summan på 2500kr ! wink

Fri fart för ett fritt folk!
15 174 Inlägg
18 juli 2012
bytte balk på min gamla 745 då den var krokig och jävlig
då det var en 16v så var fästena svetsade på balken men vi höll väll på 5timmar från vi kom till garaget tills vi åkte

men då flyttade vi över fästena
Kollade på värsta stormen städade bort lite träd från vägen efter stormen och monterade allt

så det är inga  stora jobb att byta balken förutsatt att man får ur bultar och allt

Kör fort så hinner inget hända...

886 Inlägg
18 juli 2012
Får du den så billigt så är det bara att hämta, skulle du tycka att det är för mycket jobb kan du sälja den i delar och få igen pengarna mångfalt.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
18 juli 2012
Bara att hämta och ge den ett par heldagar. går göra en vinst på det hela eller ha en fin bil sedan.

Pim_Pim
18 juli 2012
Trådstartare
Okej,
Jo man blir ju lite sugen på den, den står bara 2km från garaget så det är ju smidigt om jag vill köpa den.
Men det är ju de där med att hitta delar sen, man får ju åka runt överallt och jaga rätt delar..
Men jag ska tänka lite till, kanske ska starta upp en projekttråd om den sen då ? smile

1 319 Inlägg
18 juli 2012
Det är ju iallafall rätt bil att leta delar till, så att säga. Köp skiten smile

_----------'

Pim_Pim
18 juli 2012
Trådstartare
Har köpt skåpet nu, hämtar den runt klockan 6 och då blir det att ta ur motorn och plocka lös massa delar. smile

1 319 Inlägg
18 juli 2012
Blir det att rädda eller slakta? Och får vi isådanafall se någon projekt tråd? Jag skulle iallafall följa den om du bestämde dig för att rädda bilen wink

_----------'

Pim_Pim
18 juli 2012
Trådstartare
Har inte riktigt bestämt mig än, men jag plockar iallafall isär den nu o så får jag se om den är värd att rädda eller om jag slaktar den.
Räddar jag den kommer det upp en projekt tråd ikväll! smile

Pim_Pim
18 juli 2012
Trådstartare
Ser ut att kunna bli räddad, ska ge den ett försök ! smile

Avstängd
1 714 Inlägg
19 juli 2012
Den måste ändå upp i riktbänk och kryssmätas, det finns krockzoner som är gjorda för att ta emot vid en smäll,
och nånting kan vara snett, sätter du ihop den utan att mäta skulle jag vilja kalla det rappel,
och förmodligen så får du svårt att få alla glipor och diverse att stämma.

Sök