3368
Sök

Volvo V40 lameller

91 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
Tjena! Är Inge vidare på att hitta delar, speciellt inte till Volvo. Mina lameller är så gott som slut. Kikat runt lite men hittar bara original kopplingar. Så min fråga är om man kan köpa sport/ race lameller löst?  Det gäller en Volvo V40 2.0t- 99. Hoppas jag postat rätt, annars ber jag om ursäkt. Mvh

One Man Clan
4 287 Inlägg
20 juli 2012
Gå in på närmaste autoexperten butik å prata med dom, dom har listor över alla sachs uppgraderingskopplingar till diverse standardbilar smile

91 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
Xuri skrev:
Gå in på närmaste autoexperten butik å prata med dom, dom har listor över alla sachs uppgraderingskopplingar till diverse standardbilar smile

Tackar smile får åka in o höra med dom. Har man tur räcker det ju kanske att bara byta lameller, ser jag ju när det rivs isär. smile

One Man Clan
4 287 Inlägg
20 juli 2012
ska du ändå byta koppling å kör trimmat så kostar de inte mångra kronor att uppgradera om du ändå har de nere å de passar ju bolt on så de är dumt å chansa om du frågar mig.

91 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
Mjo! Svängde förbi autoexperten nyss men dom kunde bara få fram standard.. Så det var ju inte aktuellt. smile

One Man Clan
4 287 Inlägg
20 juli 2012
Gurra-- skrev:
Mjo! Svängde förbi autoexperten nyss men dom kunde bara få fram standard.. Så det var ju inte aktuellt. smile

då är dom lata eller okunniga...

autoexperten har en katalog med samtliga kopplingar...

jag å mina kompisar har köpt i alla fall 4 uppgraderingskopplingar via autoexperten.
och så fort man säger uppgraderingskoppling tar dom fram katalogen.

One Man Clan
4 287 Inlägg
91 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
Xuri skrev:
Gurra-- skrev:

då är dom lata eller okunniga...

autoexperten har en katalog med samtliga kopplingar...

jag å mina kompisar har köpt i alla fall 4 uppgraderingskopplingar via autoexperten.
och så fort man säger uppgraderingskoppling tar dom fram katalogen.

Räcker kanske i säga att det var en tjej som stod i kassan..? Hon kollade endast i datorn. Sa att jag var ute efter något annat än original. Då sa hon att dem endast säljer original. Inga sinter kopplingar osv..

91 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
Xuri skrev:
http://www.autokatalogen.se/afw/karlskrona/view_article_info.do?articleIdNo=361119&nodeIdNo=286314

uppgraderingsplatta till t4orna som finns i deras sortiment..

Frågan om är om det är samma låda (?) Sitter ju inte samma motor i min som t4ans.

Men vad sökte du på för att få fram den? Sökte via mitt regnr nu men fick bara en standard. Hittar man en till min där är det ju bara att dra en printscreen och trycka upp i ansiktet på henne. smile
Senast redigerat av Gurra-- (20 juli 2012)

One Man Clan
4 287 Inlägg
20 juli 2012
Gurra-- skrev:
Xuri skrev:
http://www.autokatalogen.se/afw/karlskrona/view_article_info.do?articleIdNo=361119&nodeIdNo=286314

Frågan om är om det är samma låda (?) Sitter ju inte samma motor i min som t4ans.

alla turbosar har M56 lådan sen beror de på om de är en H eller L låda, dvs lite lägre utväxling på tex 1-2an. annars är dom helt identiska å passar sinsemallan.  Även 850,s70,v70 har m56 växelådan.
s40 finns med renault växelåda osv också men alla turbomodeller har samma låda å de är volvos bästa låda smile

91 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
Xuri skrev:
Gurra-- skrev:
Xuri skrev:

alla turbosar har M56 lådan sen beror de på om de är en H eller L låda, dvs lite lägre utväxling på tex 1-2an. annars är dom helt identiska å passar sinsemallan.  Även 850,s70,v70 har m56 växelådan.
s40 finns med renault växelåda osv också men alla turbomodeller har samma låda å de är volvos bästa låda smile

Jaha okej! smile Vad sökte du på för att få fram den? Sökte via regnr nu men fick bara fram en standard. smile

One Man Clan
4 287 Inlägg
20 juli 2012
jag sökte på polarens t4 och fick fram den, hans bil är en t4:a typ 97-98a och han har köpt maffiga sachs uppgraderingskitt, de sista dock itne från autoexperten..  till min 940 turbo hittadej ag också uppgraderingskitt på hemsidan

91 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
Xuri skrev:
jag sökte på polarens t4 och fick fram den, hans bil är en t4:a typ 97-98a och han har köpt maffiga sachs uppgraderingskitt, de sista dock itne från autoexperten..  till min 940 turbo hittadej ag också uppgraderingskitt på hemsidan

Aha okej! Jag satt dock o letade lite nu, kom in i en tråd där du postat förut. Det tjuter när man startar bilen och ska iväg, denna tråden.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158887

Jag trodde det var uttrampningslagret som lät först och främst, så det låter när lagret är sönder och väntar på att det ska trilla isär.
Sen då att det var kopplingen.

Men kan det vara motorfästet kanske? Kopplingen känns frisk och slirar absolut ingenting, tar inte högst upp heller som dom brukar göra när dem är slut..

One Man Clan
4 287 Inlägg
20 juli 2012
Gurra-- skrev:
Xuri skrev:

Aha okej! Jag satt dock o letade lite nu, kom in i en tråd där du postat förut. Det tjuter när man startar bilen och ska iväg, denna tråden.

Jag trodde det var uttrampningslagret som lät först och främst, så det låter när lagret är sönder och väntar på att det ska trilla isär.

Men kan det vara motorfästet kanske? Kopplingen känns frisk och slirar absolut ingenting, tar inte högst upp heller som dom brukar göra när dem är slut..

om du har nått typ av missljud så är de säkert motorfästet som låter, rätt vanligt fel.
Brukar gnissla till väldigt distingt typ som om en liten pippifågel piper till en gång :p
tar man bara å demonterar festet å sprutar lite fett på de så blir de tyst, de är inte trasigt för att de låter utan bara lite torrt och behöver smörjas.

Jag tror de är det som även börjat låta på min s70 nu :p

91 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
Xuri skrev:
Gurra-- skrev:
Xuri skrev:

om du har nått typ av missljud så är de säkert motorfästet som låter, rätt vanligt fel.
Brukar gnissla till väldigt distingt typ som om en liten pippifågel piper till en gång :p
tar man bara å demonterar festet å sprutar lite fett på de så blir de tyst, de är inte trasigt för att de låter utan bara lite torrt och behöver smörjas.

Jag tror de är det som även börjat låta på min s70 nu :p

Nja då vet jag inte.. Är som en grov pippifågel som skriker jäkligt mycket.. tongue Ligger man o segar i dragläget låter det i flera sekunder, provade det idag endast för att höra hur det låg till..

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
21 juli 2012

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

91 Inlägg
21 juli 2012
Trådstartare
F4S4N skrev:
http://atechmotor.com/volvo/s40/20t/drivlina/

Där har du

Tack! smile

Sök