5104
Sök

Skillnad mellan dubbelturbo och singelturbo?

69 Inlägg
23 maj 2013
Ska byta turbo på min skyline nu, om jag köper bolton kit som ex japtuning har vist ä de bara att skruva dit eller ä det massa inställningar/kalibreringar  jag måste göra då å?
Känns ond vidare kul ser konvertera till singel när det inte gå igenom besiktningen.. Eller har jag fått de om bakfoten?

Forummoderator
26 465 Inlägg
23 maj 2013
ranne skrev:
Ska byta turbo på min skyline nu, om jag köper bolton kit som ex japtuning har vist ä de bara att skruva dit eller ä det massa inställningar/kalibreringar  jag måste göra då å?
Känns ond vidare kul ser konvertera till singel när det inte gå igenom besiktningen.. Eller har jag fått de om bakfoten?

"Bult on" brukar ju betyda att det bara är att montera.
Men det gäller förmodligen bara hårdvaran. Torde ju bli helt andra förutsättningar för mjukvaran om det konverteras hej vilt.
Och inte borde det gå igenom besiktningen heller..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

69 Inlägg
24 maj 2013
Ju det vet jag, men jag vet också att när man köper bolt on kit till skotrar så ä det inte riktigt de utan bruka ofta va saker som int passa som dom ska..
Men de tänkte mäst på om man måste mappa om och om de ä nå annat som måste ställas in hade tänkt sätta dit gt2860r turbosar

7 281 Inlägg
24 maj 2013
ranne skrev:
Ju det vet jag, men jag vet också att när man köper bolt on kit till skotrar så ä det inte riktigt de utan bruka ofta va saker som int passa som dom ska..
Men de tänkte mäst på om man måste mappa om och om de ä nå annat som måste ställas in hade tänkt sätta dit gt2860r turbosar

Ja du måste mappa om. Det går väl att köra med lågt laddtryck utan ommappning men inget jag skulle rekomendera.

Sök