7264
Sök

Specialbeställda kilremmar

3 Inlägg
23 juli 2012
Trådstartare
Hej,

hur bär man sig åt för att få tag i remmar av rätt längd ifall bilen inte är original. Behöver en rem på 570x9,5, vilket verkar vara för kort för både Biltema och Mekonomen.

Remmen ska endast driva vattenpump.

Mvh,
Simon

1 353 Inlägg
23 juli 2012
har du pratat med mekonomen?
för dom tog fram en jävligt kort rem åt mig förut, även om den inte stod på nätet.

den var 620x9.5, och den hade dom hemma dagen efter iallafall smile

There's no replacement for displacement

3 Inlägg
24 juli 2012
Trådstartare
Hej, Mekonomen har 530 som minst, sedan 595 nästa steg enligt butiken. Mycket riktigt finns inte 595 mm på nätet. Men just 570 verkar de inte ha.

klabbarpan
3 041 Inlägg
24 juli 2012
Kolla med dunlop hiflex. Dem hadde en jäkla massa remmar förr, special mått etc. Kolla med dem ^^

3 Inlägg
24 juli 2012
Trådstartare
Hej bra tips, ringer dem imorgon. Var inne på deras websida och såg att vad de kallar kilremmar är vad jag skulle kalla fläktrem eller multirib. Vad är egentligen den riktiga benämningen på en vanlig drivrem med en kil ?

1 758 Inlägg
24 juli 2012
Kolla med Erasmis (erasmis.se), de har det mesta. Har även anpassningsbara remmar och kan tillverka på beställning.
De har hjälpt mig med diverse specialare!

klabbarpan
3 041 Inlägg
24 juli 2012
poms skrev:
Hej bra tips, ringer dem imorgon. Var inne på deras websida och såg att vad de kallar kilremmar är vad jag skulle kalla fläktrem eller multirib. Vad är egentligen den riktiga benämningen på en vanlig drivrem med en kil ?

Riktiga benämningen vette fan:p kallar det bara för fläktrem;) alt multirem då för de nyare

242 Inlägg
25 juli 2012
Meca eller mekonomen har alltid kunnat hjälpa mig när jag behövt en specialare, ring dom med måttet så kan dom kolla mot allt dom har på lager

Sök