Vilka bilar tjänar man mest på att köpa, laga och sälja?

onej84
29 juli 2012 · 1 854 Inlägg

Prova dig fram då det inte gäller några stora pengar!

Det är det du lär dig på. Inte vad folk tror här. Ingen här vet vilken bil du kommer köpa.

Jag har tjänat 6000 på en Volvo 740 men det va inte igår..

Mattsson_91 Självlärd
29 juli 2012 · 3 083 Inlägg

it_mutt skrev:

Volvo142_73a skrev:
Räkna sin fritid i pengar finns ju ingen mening med. För då hade du antagligen ändå gjort något annat som du inte heller tjänat pengar på.

Det beror på vad du är ute efter? Snabba pengar o mindre summor? Eller större summor som tar längre tid att få sålt?

Det var väl det dummaste...

Så du menar seriöst...HELT allvarligt nu att om du köper en bil, för (vi bara hittar på några siffror) 10.000:-, köper delar för 5000:- och lägger 250h på bilen, och sen säljer den för 20.000, så är det helt ok? Du har ju tjänat 5000:-


Är väl klart som f*n att du måste värdera din tid till något, eller har du så gott om den?

Möjligt man gjort något som man inte tjänat pengar på, men man kunde gjort något annat, betydligt mer roligt, än att "skruva gratis" åt folk.

Jävlar vad du tog åt dig då.

Finns inte en anledning i havet o värdera min fritid i pengar. Jag kan ju välja om jag vill göra något roligt på den tiden eller jobba svart.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
skutte Bilrekonditionerare
29 juli 2012 · 453 Inlägg

Köp så nya bilar som möjligt, gärna kombibilar med små motorer. Bra om bilen är servad och har vinterdäck, sedan kan du snyggga till utsidan och göra en redig städning. Köper du för 10-15k så får du 15-20k efter rekonden.

MVH Rikard
volvostridsvagn
29 juli 2012 · 62 Inlägg

Okej har funderat på audi 100 c4 kombi dom brukar va ganska billiga typ 3000 kr ibland åsså är det bara nån topplockspackning å nån bromskiva eller nått.
De kan man ju tjäna rätt mycket på t.ex köpa för 3000 kr laga å sälja för 8-10000 kr.
Å bmw e39 också även e34:or tror jag man kan tjäna bra på?

SportPilot Ubåtsingenjör
29 juli 2012 · 7 232 Inlägg

volvostridsvagn skrev:
Okej har funderat på audi 100 c4 kombi dom brukar va ganska billiga typ 3000 kr ibland åsså är det bara nån topplockspackning å nån bromskiva eller nått.
De kan man ju tjäna rätt mycket på t.ex köpa för 3000 kr laga å sälja för 8-10000 kr.
Å bmw e39 också även e34:or tror jag man kan tjäna bra på?

skulle gissa på att e39orna går att tjäna lite på... vissa är skit billiga, tror 520 är den modell som är mest lätt såld

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
MrInsane
29 juli 2012 · 70 Inlägg

BMW e39,Volvo med bakhjulsdrift , ungdomsbilar, med turbo m m smile

evilaudio
29 juli 2012 · 16 195 Inlägg

Volvo142_73a skrev:

it_mutt skrev:

Volvo142_73a skrev:
Räkna sin fritid i pengar finns ju ingen mening med. För då hade du antagligen ändå gjort något annat som du inte heller tjänat pengar på.

Det beror på vad du är ute efter? Snabba pengar o mindre summor? Eller större summor som tar längre tid att få sålt?

Det var väl det dummaste...

Så du menar seriöst...HELT allvarligt nu att om du köper en bil, för (vi bara hittar på några siffror) 10.000:-, köper delar för 5000:- och lägger 250h på bilen, och sen säljer den för 20.000, så är det helt ok? Du har ju tjänat 5000:-


Är väl klart som f*n att du måste värdera din tid till något, eller har du så gott om den?

Möjligt man gjort något som man inte tjänat pengar på, men man kunde gjort något annat, betydligt mer roligt, än att "skruva gratis" åt folk.

Jävlar vad du tog åt dig då.

Finns inte en anledning i havet o värdera min fritid i pengar. Jag kan ju välja om jag vill göra något roligt på den tiden eller jobba svart.

självklart så måste man väl räkna in tiden man lägger på en bil.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
MrInsane
29 juli 2012 · 70 Inlägg

evilaudio skrev:

Volvo142_73a skrev:

it_mutt skrev:
Det var väl det dummaste...

Så du menar seriöst...HELT allvarligt nu att om du köper en bil, för (vi bara hittar på några siffror) 10.000:-, köper delar för 5000:- och lägger 250h på bilen, och sen säljer den för 20.000, så är det helt ok? Du har ju tjänat 5000:-


Är väl klart som f*n att du måste värdera din tid till något, eller har du så gott om den?

Möjligt man gjort något som man inte tjänat pengar på, men man kunde gjort något annat, betydligt mer roligt, än att "skruva gratis" åt folk.

Jävlar vad du tog åt dig då.

Finns inte en anledning i havet o värdera min fritid i pengar. Jag kan ju välja om jag vill göra något roligt på den tiden eller jobba svart.

självklart så måste man väl räkna in tiden man lägger på en bil.

Man lägger ner x antal timmar så man vill ju ha lön för mödan . Finns hur mkt pilsnerbilar som helst man kan fixa till för några tusenlappar men kan ge det ja gjorde när man sålde en 740 för ett gäng år sedan

Köpte en volvo 740 90a för 2500 kr + en platta öl och fanns bra ljud i bilen så ja lät de va kvar . bytte huv o dörrar o lacka om den la ner ca 5 timmar och 1500 spänn men fick bilen såld för 9000 ett par v senare med endast stereo i

Senast redigerat av MrInsane (29 juli 2012)

Evildan
29 juli 2012 ·

Alla bilar går att tjäna kr på, det viktiga är vad man köper den för samt hur mkt jobb det ev är för att få ordning på den.

Senast redigerat av Evildan (29 juli 2012)

volvostridsvagn
29 juli 2012 · 62 Inlägg

Ja men då jag bara jobbar deltid så har jag rätt mycket tid:)
Så bryr mig inte så mycket om tiden:)
Jo jag tror bäst på bakhjulsdrivna ungdomsbilar som BMW å Volvo.

MrInsane
29 juli 2012 · 70 Inlägg

volvostridsvagn skrev:
Ja men då jag bara jobbar deltid så har jag rätt mycket tid:)
Så bryr mig inte så mycket om tiden:)
Jo jag tror bäst på bakhjulsdrivna ungdomsbilar som BMW å Volvo.

Du kan komma hit o fixa min bil då om du har tid du får en slant för besväret säg 40 kr / timme ^^ du har ju tid så tongue

D_Carlsson Bonntrimmare
29 juli 2012 · 620 Inlägg

Varför tar du inte ett heltids jobb istället eller jobbar över på ditt befintliga jobb du lär tjäna pengarna snabbare än det tar att åka och kolla ut ett lämpligt objekt

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
SportPilot Ubåtsingenjör
29 juli 2012 · 7 232 Inlägg

volvostridsvagn skrev:
Ja men då jag bara jobbar deltid så har jag rätt mycket tid:)
Så bryr mig inte så mycket om tiden:)
Jo jag tror bäst på bakhjulsdrivna ungdomsbilar som BMW å Volvo.

tror även på bensin snåla små bilar ... större marknad för de än sladdandes 18 åringar

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
volvostridsvagn
29 juli 2012 · 62 Inlägg

Vilka då? Typ vw golf mk2 mk3, Toyota corolla, Ford fiesta.

MrInsane
29 juli 2012 · 70 Inlägg

volvostridsvagn skrev:
Vilka då? Typ vw golf mk2 mk3, Toyota corolla, Ford fiesta.

Ja köpte min Mk3 för 4000 sen har man fixat till den lite men man kan få saker billigt

Mattsson_91 Självlärd
29 juli 2012 · 3 083 Inlägg

Golf MK1 o MK2 kan man få rätt mycket pengar för om dom är i fint skick funkar.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
volvostridsvagn
29 juli 2012 · 62 Inlägg

mk1:or diesel ? hur mycket får man för en sån i fint skick typ 8-10000 kr?

Evildan
29 juli 2012 ·

hört talas om "blocket.se" ?
där ser du vilka bilar som finns till vilka begärda priser samt hur stort prisspannet är.

volvostridsvagn
29 juli 2012 · 62 Inlägg

Jo nog har jag det men undrar bara vad ni tycker man ska sälja å köpa de för!

Mattsson_91 Självlärd
29 juli 2012 · 3 083 Inlägg

Det beror helt på skicket. Men rostfri, fin lack, fin i motorn, fin inredning. Ja typ topp skick så kan man väl få 6-8 tusen för en MK1

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang