3127
Sök

Tips om mobil, HTC One S eller Iphone 4s?

Skaune
29 juli 2012
Trådstartare
Hej!

Det är dags att förnya mitt abonnemang, och jag fick ett super mega bra erbjudande av min operatör efter ca 7år hos dom, fick välja typ vilken lur jag ville gratis mer eller mindre, kom fram till att jag tycker att alla smartphones har blitt på tok för stora, min X8 e ju stenålders och liten! ^^

Mobilen jag föll mest för var HTC One S, men säljaren tyckte den var sådär, såg att skärmen blitt bränd likt en gammal plasma TV, man kunde se klockan var bränd i skärmen vid olika klockslag etc, de var ju mindre bra! men annars gillade jag den starkt, en telefon jag verkligen kunde tänka mig! men är det någon här som har erfarenheter? Eller ska man vara så tråkig som alla andra och köpa iphone 4s? Mobilen jag alltid hatat? ^^ Den är rätt liten i jämförelse, men tung, den e snabb, men känslig.. hmm

Sååå, någon som har tips o ideer till mig? hade vatt schysst! smile

632 Inlägg
29 juli 2012
Stort ska det vara smile. Samsung Galaxy S3 är det enda rätta smile. Allt annat är rent skräp.

/Tobias!

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

Skaune
29 juli 2012
Trådstartare
Fire-Fox skrev:
Stort ska det vara smile. Samsung Galaxy S3 är det enda rätta smile. Allt annat är rent skräp.

/Tobias!

kikade på den, kunde få den med, men den e på tok för stor insåg jag! hmm bra kamera dock! tongue snygg!

632 Inlägg
29 juli 2012
T-Gul_ skrev:
Fire-Fox skrev:

/Tobias!

kikade på den, kunde få den med, men den e på tok för stor insåg jag! hmm bra kamera dock! tongue snygg!

Hehe ja, jag ÄLSKAR den! Men som sagt vad, är man ute efter en liten mindre smidigare telefon så ska du kanske välja Sony Experia ARC mini eller vad den nu heter?

Mvh!

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

1 808 Inlägg
29 juli 2012
Har One X och de är ju storebror till S kan man säga tongue Och jag är galet nöjd med min one X smile

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

Självlärd
3 083 Inlägg
30 juli 2012
HTC'n alla dagar i veckan. Annars hade jag valt Samsung Galaxy S2 om den fanns att välja.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
30 juli 2012
Vänta lite och satsa på iPhone 5? smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Muttley
30 juli 2012
Trådstartare
Gillar inte Htc då de Strular.  Tog ca 6 månader så brände en Desire tror jag den heter. Användes bara till en  sak.

Samsung eller iPhone röstar jag på
Senast redigerat av tkd_rille (30 juli 2012)

1 801 Inlägg
30 juli 2012
iPhone tänker jag inte ens göra mig besvär till att försöka kommentera.

Jag hade Samsungs Galaxy 1a. Samsung är duktiga på att göra mobiler. Hårdvaran, dvs skärm, processor och dylikt är sjukt bra på samsungs telefoner! Men dom har alltid haft ett problem på att ta vara på den.
Mjukvara och gränssnitt har jag aldrig riktigt fastnat för. Det är alltid något som har buggat sig eller liknande hos samsung.

Jag har en HTC One X nu och jag har aldrig varit så nöjd med en mobil! Krånglar aldrig och flyter på hur bra som helst! As skön och bra skärm och kameran är läskigt bra!
http://i47.tinypic.com/xd8qk0.jpg
En bild med One Xen! Inte mycket som slår det där!

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
30 juli 2012
Om man tycker att Samsung Galaxy S3 och HTC OneX har för stor skärm, så kan man ta en titt på Sony Xperia S. Skärmen är nästan lika hög men inte alls lika bred, det är en annan aspekt på den än de andra.
(och även om skillnaden är liten, så har Xperia S bästa mobilkameran just nu enligt många, bland annat Swedroid).

Gällande vilken telefon du ska ha, så gå och testa dem litegrann. Eftersom du redan haft X8 lär du vara lite bekant med Sonyn, och steget till Samsung eller HTC är inte långt då de alla kör Android. Sen är icke glömma Nokia-lurarna med Windows Phone 7. Personligen tycker jag att det är snabbt och smidigt, men förbannat fult - men det är ju en smaksak.

535 Inlägg
30 juli 2012
Ja skulle inte kört något annat än iphone, iOS är mycket bekvämare och enklare att använda.

Jag skulle dock väntat på iphone 5 som kommer om drygt 2 månader.

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
30 juli 2012
aha_100 skrev:
Ja skulle inte kört något annat än iphone, iOS är mycket bekvämare och enklare att använda.

En högst personlig åsikt, min vän.

Självlärd
3 083 Inlägg
30 juli 2012
Bebben skrev:
aha_100 skrev:

En högst personlig åsikt, min vän.

Jag håller med bebben jag.

347 Inlägg
30 juli 2012
aha_100 skrev:

Jag skulle dock väntat på iphone 5 som kommer om drygt 2 månader.

Är det enkelhet och hastighet/flyt man är ute efter är definitivt WP7 telefoner det bästa valet just nu. har själv en Nokia Lumia 800 privat och en LG Optimus 7 som jobbmobil. Båda bräcker alla andra telefoner jag har sett inaction vad gäller flyt och då har jag testat dom mot Iphone4S och samsung S3. LG laddar däremot inte appar lika snabbt men hårdvaran i den ligger ju långt efter. Trots det flyter allting otroligt bra.

Sen är ju WP7 svårslaget vad gäller kontakter, mail och facebook osv. Man använder inte appar för allt ligger i kontaktlistan utan att man behöver göra annat än skriva in lösenord sen är allt kopplat. Facebook-chat och sms kommer (om man vill) i samma flöde och all historik i dom konversioner (chat,sms,samtal,mail) man haft med personen finns i en samlad lista. Man kommer också åt personens alla kontaktsätt som man har från olika källor + alla personens bilder som ligger på olika tjänster. Svårt att få fram men hade HTC Sence innan och det är inte ens i närheten av lika snyggt integrerat.

kanske inte ser mycket ut för världen när man står och testar lite snabbt men i daglig användning är wp7-telefonerna det bästa jag har haft.

Enda baksidan är att appar tar längre tid innan dom kommer till WP7 eftersom det just nu inte är lika prioriterat men det finns otroligt mycket appar och framförallt mycket spel med mycket hög kvalité.
Överlag är kvalitén på appar till WP7 väldigt hög och appar som spotify och blocket ser/funkar mycket bättre på wp7 än de andra plattformarna mycket pga metrodesignen.

Låter som reklam jag vet men jag tycker helt enkelt att dom är otroligt bra och ska inte förbises utan test. Det finns inga likheter med gamla mobile som jag skyr som pesten och strular verkligen aldrig.
Senast redigerat av davel (30 juli 2012)

535 Inlägg
30 juli 2012
Sen ska vi inte glömma att 99% av produkterna och programmen på marknaden funkar klockrent till iPhone medans man ska ha tur ifall det fungerar på vissa android modeller. W7 spelar inte ens i samma liga här.

Tex steriosystem på siba, eller för den delen i bilar?

Kolla nya Aklass tex, i den är iphone så starkt integrerad att du kommer behöva en för att nyttja bilen fullt ut.

http://www.youtube.com/watch?v=g77guEq1pzg

Det blir så mycket enklare att välja iPhone..

347 Inlägg
30 juli 2012
aha_100 skrev:
Sen ska vi inte glömma att 99% av produkterna och programmen på marknaden funkar klockrent till iPhone medans man ska ha tur ifall det fungerar på vissa android modeller. W7 spelar inte ens i samma liga här.

Tex steriosystem på siba, eller för den delen i bilar?

Kolla nya Aklass tex, i den är iphone så starkt integrerad att du kommer behöva en för att nyttja bilen fullt ut.

http://www.youtube.com/watch?v=g77guEq1pzg

Det blir så mycket enklare att välja iPhone..

Det där stämmer ju inte... Samma gamla prat. Har haft android länge och hade inga problem med att appar inte fungerade.

Sen att WP7 inte skulle spela i samma liga är ju även det bara prat från folk som aldrig testat...

Ska man nu ha något att säga och ge råd så ska man ha testat alternativen själv.

Jag har haft android sen det kom och använt iPhone tillräckligt mycket för att bilda mig uppfattningen att som telefon i daglig använding så spelar WP7 telefonerna i en helt annan liga. Det är ett nytt tänk som ger en snabbare och skönare användning. Men det är ju hur jag använder min telefon. För andra kanske android passar bäst och för andra iphone.

Men ditt inlägg är ju bara ett typinlägg från någon som är väldigt insnöad och har väldigt felaktiga överdrivna föreställningar om din favorits konkurrenter...

Orkar inte med någon fajt för det är ingen poäng men tänk över det lite själv

535 Inlägg
30 juli 2012
Jag har testat wp7 och håller med om att dom fått ett bra flyt på sakerna, betydligt bättre än android.

När jag säger inte i samma liga menar jag program och produkter som är kompatibla med telefonen.

Vilket för mig iaf är bland det viktigaste iaf.

347 Inlägg
30 juli 2012
aha_100 skrev:
Jag har testat wp7 och håller med om att dom fått ett bra flyt på sakerna, betydligt bättre än android.

När jag säger inte i samma liga menar jag program och produkter som är kompatibla med telefonen.

Vilket för mig iaf är bland det viktigaste iaf.

Ok det är jag med på.

Det är deifnitivt problemet med wp7 för vissa. Så som jag använder telefonen så har det inte påverkat mig alls. Använder den framförallt som telefon, mail, kalender, sökverktyg och sociala nätverk. Det är ju verkligen wp7s starkaste sidor. Är inte så intresserad av appar och tillbehör för jag sitter sällan och leker eller använder telefonen på det sättet (åker bil till jobbet och sitter vid dator hela dagen på jobbet)

Självlärd
3 083 Inlägg
30 juli 2012
Går det att ringa med dagens telefoner? lol

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
30 juli 2012
Volvo142_73a skrev:
Går det att ringa med dagens telefoner? lol

Det är väl extrautrustning nuförtiden? tongue

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Sök