Missat påställningsavgift - Bila till spanien nu?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 juli 2012 · 14 059 Inlägg

PhR34k skrev:
Har pratat med alla och ts säger att bilen har användningsförbud och samma säger polisen. Ts skiter i vilket de vill bara ha sina pengar och polisen skiter i pengarna de följer bara lagen och lagen säger att jag inte får använda bilen. Men dom tyckte att de var ok om jag hade ett kvitto och fakturan med mig men hon kunde ju inte lova att snuten som stannar mig tycker det..

Det känns som om du står som en åsna mellan två hötappar. Ska jag lita på den eller ska jag lita på den.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
PhR34k
30 juli 2012 · 164 Inlägg

Hee exakt, jag chansar. Har aldrig blivit stoppad bara för "att" men jag vet att bara för att jag vet att jag gör nåt dumt så kommer jag bli stoppad :p

sthlm
Tesla Model X "Coil" (2019)
Honda S2000 (2000)
gamlingen
30 juli 2012 · 5 198 Inlägg

Har TS ringt transportstyrelsen och frågat ? Är väl dom som har koll,inte polisen

Evildan
30 juli 2012 ·

gamlingen skrev:
Har TS ringt transportstyrelsen och frågat ? Är väl dom som har koll,inte polisen

#20

Evildan
30 juli 2012 ·

PhR34k skrev:
Hee exakt, jag chansar. Har aldrig blivit stoppad bara för "att" men jag vet att bara för att jag vet att jag gör nåt dumt så kommer jag bli stoppad :p

Kollade lite, enligt Transportstyrelsen har du brukandeförbud på bilen pga obetald avgift.
Jag brukar inte rekommendera att göra ngt "brottsligt", men gör ändå som du skrev, ta med kvittot och chansa.
Förmodligen kommer inte polismannen att bötfälla dig. (om han inte är fullständigt korrekt eller har en dålig dag)
Tänk även på att ditt försäkringsbolag kan knorra om det händer något pga ditt brukandeförbud, så kör extra mkt med huvudet nu.
Ha en skön semester, ska vara bra (VARMT) väder i Spanien nu.

gamlingen
30 juli 2012 · 5 198 Inlägg

Har TS ringt transportstyrelsen och frågat ? Är väl dom som har koll,inte polisen

PhR34k
30 juli 2012 · 164 Inlägg

Evildan skrev:

PhR34k skrev:
Hee exakt, jag chansar. Har aldrig blivit stoppad bara för "att" men jag vet att bara för att jag vet att jag gör nåt dumt så kommer jag bli stoppad :p

Kollade lite, enligt Transportstyrelsen har du brukandeförbud på bilen pga obetald avgift.
Jag brukar inte rekommendera att göra ngt "brottsligt", men gör ändå som du skrev, ta med kvittot och chansa.
Förmodligen kommer inte polismannen att bötfälla dig. (om han inte är fullständigt korrekt eller har en dålig dag)
Tänk även på att ditt försäkringsbolag kan knorra om det händer något pga ditt brukandeförbud, så kör extra mkt med huvudet nu.
Ha en skön semester, ska vara bra (VARMT) väder i Spanien nu.

Tack! smile lägger en post när jag kommit fram!

sthlm
Honda S2000 (2000)
Tesla Model X "Coil" (2019)
Evildan
30 juli 2012 ·

gamlingen skrev:
Har TS ringt transportstyrelsen och frågat ? Är väl dom som har koll,inte polisen

fortfarande....#20

Evildan
30 juli 2012 ·

PhR34k skrev:

Evildan skrev:

PhR34k skrev:
Hee exakt, jag chansar. Har aldrig blivit stoppad bara för "att" men jag vet att bara för att jag vet att jag gör nåt dumt så kommer jag bli stoppad :p

Kollade lite, enligt Transportstyrelsen har du brukandeförbud på bilen pga obetald avgift.
Jag brukar inte rekommendera att göra ngt "brottsligt", men gör ändå som du skrev, ta med kvittot och chansa.
Förmodligen kommer inte polismannen att bötfälla dig. (om han inte är fullständigt korrekt eller har en dålig dag)
Tänk även på att ditt försäkringsbolag kan knorra om det händer något pga ditt brukandeförbud, så kör extra mkt med huvudet nu.
Ha en skön semester, ska vara bra (VARMT) väder i Spanien nu.

Tack! smile lägger en post när jag kommit fram!

De Nada wink

gamlingen
30 juli 2012 · 5 198 Inlägg

Evildan skrev:

gamlingen skrev:
Har TS ringt transportstyrelsen och frågat ? Är väl dom som har koll,inte polisen

fortfarande....#20

Ja just ja.detta är ju garaget å där gör ingen fel eller bommar nåt

Evildan
30 juli 2012 ·

gamlingen skrev:

Evildan skrev:

gamlingen skrev:
Har TS ringt transportstyrelsen och frågat ? Är väl dom som har koll,inte polisen

fortfarande....#20

Ja just ja.detta är ju garaget å där gör ingen fel eller bommar nåt

du frågade ju precis innan lol god ide kanske att läsa svaren till frågorna man ställer.

PhR34k
30 juli 2012 · 164 Inlägg

Hello Danmark!

sthlm
Honda S2000 (2000)
Tesla Model X "Coil" (2019)
snoddas
30 juli 2012 · 1 142 Inlägg

åååk bara. hade ja gjort iallafall. man ska ALDRIG "tänka Om" polisen kommer.

PhR34k
1 augusti 2012 · 164 Inlägg

Så framme i Spanien efter 36 timmar och inga incidenter.

sthlm
Tesla Model X "Coil" (2019)
Honda S2000 (2000)
FordRSC Los geht's, Schumacher
1 augusti 2012 · 1 510 Inlägg

PhR34k skrev:
Så framme i Spanien efter 36 timmar och inga incidenter.

Härligt! Antar att du har sol och massor av värme!smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
PhR34k
1 augusti 2012 · 164 Inlägg

Ja, galet fuktigt och varmt alltså som det ska vara :-)

sthlm
Honda S2000 (2000)
Tesla Model X "Coil" (2019)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
1 augusti 2012 · 14 059 Inlägg

PhR34k skrev:
Ja, galet fuktigt och varmt alltså som det ska vara :-)

Då är väl bilen laglig när du åker hem!! wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Evildan
2 augusti 2012 ·

PhR34k skrev:
Så framme i Spanien efter 36 timmar och inga incidenter.

härligt.
skönt det blev problemfritt som förutspått.
kan du ta det "lugnare" hem.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang